/ 💗 Benefit The POREfessional Foundation 💗 Jag har testat
Hogge
Beauty Pro
25/04/26-04:12(redigerad den 25/04/26-04:45)
💗 Benefit The POREfessional Foundation 💗 Jag har testat Benefits foundation i fĂ€rgen "5C Light Cool" med hjĂ€lp av tvĂ„ vĂ€nner pga fel nyans för mig och kunde inte testa den hela dagar = ej rĂ€ttvis bedömning enligt mig. Jag har torr hy, min ena vĂ€n har oljig hy och den andra kombinerad + kĂ€nslig hy. "Fördelar med The POREfessional Foundation: - Minimerar porer och ojĂ€mnheter - Byggbar tĂ€ckning i medelstyrka - HĂ„ller upp till 24 timmar* - Vattenfast, kladdfri och transferfri formula - Icke-komedogen och dermatologiskt testad, passar kĂ€nslig hud - Naturligt matt och glansfri finish - LĂ€mplig för alla hudtyper - InnehĂ„ller niacinamid, nyponextrakt och glycerin" Jag har frĂ€mst testat den som uppljusande concealer dĂ„ den var alldeles för ljus för mig att ha i hela ansiktet. Produkten Ă€r dryg och vattenfast nĂ€r den torkat ordentligen, gick ej att tvĂ€tta bort med tvĂ„l. Dock Ă€r den inte transfer proof. Ganska tjock konsistens och tvĂ„ pump rĂ€ckte till hela mitt ansikte och dĂ„ suddades mina frĂ€knar bort 😭 dvs bra, byggbar tĂ€ckning men kan lĂ€tt bli kakig. Finishen Ă€r matt men jag upplever konstigt nog att mina porer syntes mer (inget jag tĂ€nker pĂ„ i vanliga fall). Fungerade bra med annat smink och inget rull med hudvĂ„rden under. Doften uppskattade jag inte alls, kemisk och luktar mycket fĂ€rg. 😖 Skulle gissa pĂ„ att det Ă€r det som gör den sĂ„ vattenfast/ger den bra hĂ„llbarhet. Overall kommer jag ge den 3/5 🌟 men det för att jag sjĂ€lv aldrig skulle köpa denna typ av basprodukt. SjĂ€lva produkten Ă€r inte dĂ„lig, det Ă€r bara det att jag föredrar dewy och glowy skintints och detta skulle jag sĂ€ga Ă€r raka motsatsen. Och mina vĂ€nner? đŸ‘ŻđŸŒâ€â™€ïž Min vĂ€n med kombinerad + kĂ€nslig hy tyckte hĂ„llbarheten och tĂ€ckningen var bra. Bra fĂ€rgmatch, true to colour och rullade inte under smink. Fungerade bra med hennes kĂ€nsliga hud. Även hon tyckte att doften var udda och skulle inte heller köpa den sjĂ€lv pga Ă€ven hon Ă€r en skintint-tjeja och anvĂ€nder lĂ€ttare basprodukter. Min vĂ€n med oljig hy tyckte fĂ€rgen och finishen var perfekt för henne. Bra hĂ„llbarhet samt att huden höll sig matt, slĂ€t och fin. Upplevdes lite kakig pĂ„ vissa stĂ€llen. NĂ€mnde inget om doften. Hon fick hela flaskan och kommer fortsĂ€tta anvĂ€nda den dĂ„ "den kan vara vĂ€ldigt fin om man provar sig lite fram med den." â€ïžđŸĄ Tack Kicks för detta spĂ€nnande testet, uppskattat av alla tre testare. 💖
The POREfessional Foundation 33N Marvelous
Benefit
The POREfessional Foundation 33N Marvelous
FortsÀtt utforska gemenskapen!