Recension av BeautyAct Skin Glow Up – Sunkissed Glow ✨
📦 Förpackning
Minimalistisk och stilren förpackning som känns väldigt “clean”. Den är smidig att ha med i sminkväskan och enkel att dosera ur. Jag uppskattar verkligen att den känns lätt och inte kladdar, perfekt när man är on the go!
💄 Färg & första intryck
Sunkissed Glow är precis vad namnet lovar, en varm, solkysst ton med fin lyster. Den ger ett naturligt glow utan att bli för glittrig eller orange, vilket jag verkligen gillar. Första gången jag testade den tänkte jag direkt: det här är en riktig sommarprodukt. Den ger huden ett fräscht, “jag har varit ute i solen”-look.
🖌️ Användning
Den är superenkel att jobba med! Formulan är lätt och smälter in fint i huden, oavsett om man använder fingrar, borste eller svamp. Jag gillar att dutta den på kindbenen, lite på näsan och ibland även över ögonlocken för en snabb, glowig look. Den funkar både blandat med smink och direkt på bar hud, perfekt för no makeup-makeup dagar.
⏳ Hållbarhet
Den håller sig fin under dagen och ger ett fräscht glow i flera timmar. Eftersom den är ganska lätt i formulan försvinner den lite gradvis, men på ett snyggt sätt, inget fläckigt eller ojämnt. Perfekt för varmare dagar när man inte vill ha något tungt på huden.
💰 Pris
Runt 200 kr på KICKS. Jag tycker faktiskt att den är riktigt prisvärd med tanke på hur dryg den är och hur fint resultat man får.
✅ Summering
En riktig glow-favorit som är perfekt inför sommaren! Den ger lagom med färg och lyster, är enkel att använda och känns lätt på huden. Om du gillar ett naturligt, solkysst resultat utan massa glitter är den här definitivt värd att testa.
Har ni testat Skin Glow Up? Vad tycker ni, är den en sommar-must have eller finns det någon annan glow-produkt ni gillar mer? ✨