/ KICKS Beauty Experts

KICKS Beauty Experts

Här lägger KICKS egna Beauty Experts upp inlägg inom alla skönhetsämnen. Allt från magisk makeup till härlig hudvård, tips och inspiration

Skriv här
Tora
KICKS Beauty Expert
20/12/25-16:05

JULKLAPPSTIPS Nu börjar julen verkligen närma sig och därför kör vi ännu ett till julklappstips!

Tips nummer 1: bareMinerals - Gen Nude Cheek Duo Gift Box 520kr
Ett fint makeupkit med rouge/bronzer, denna är verkligen perfekt för någon som gillar naturligt glow. En omtyckt present som passar de flesta.

Vad innehåller den? -Gen Nude Blonzer – Kiss of Mauve En blush + bronzer-hybrid som ger en naturlig, solkysst färg på kinderna. Formulan är talk-fri och silkeslen, vilket gör den lätt att blanda ut och ger ett mjukt, varmt glow. Talk-fri betyder helt enkelt att produkten inte innehåller talk (talcum powder).

Hybridformulan kombinerar rosig ton, så som blush, med bronzers varma ton i en och samma produkt. Applicera över kindens äpple och svep uppåt mot tinningarna för en naturlig rosig bronzer-look.

-Gen Nude Highlighting Blush – Pink Glow En highlighter + blush-hybrid, som ger både färg och en “lit-from-within”-lystergivande finish. Ljusreflekterande och byggbar, så du kan välja hur starkt glow du vill ha. Använd på kindbenens högsta punkt för extra glow, eller blanda med blonzern för dimension och lyster.

Du kan använda båda dessa lager på lager för en intensiv och djup look. Dem är enkla att blanda ut och känns mjuka på huden!

Lite fakta om produkterna: -De har en talc-fri formula, vilket ger en mjuk, naturlig finish utan talk. -Vegan + cruelty-free: Produkterna är veganska och inte testade på djur. -Dermatologiskt testade: Skonsamma och passar de flesta hudtyper. -återvinnings vänlig förpackning: Kartongen är plastfri och kan återvinnas.

Båda produkterna är fullstorlekar och kommer i en elegant presentförpackning, redo att ges bort!

Tips nummer 2: Clarins Make‑up Musts Gift Set 270kr Ett prisvärt startset med makeup favoriter. Perfekt som första smink present för nybörjare eller helt enkelt någon som vi ha något elegant! Make-up Musts Gift Set innehåller tre av Clarins mest välkända makeup-favoriter i reserstorlekar, vanligtvis ministorlekar, perfekt för att testa eller ta med på resa -Natural Lip Perfector i färgen 01. Ett fuktgivande lipgloss med naturlig glans och lätt färg. Ger läpparna en mjuk, glossy finish och känns bekväm att ha på under hela dagen. Applicera direkt på läpparna för fukt, lätt färg och glans – perfekt för en naturlig look eller ovanpå läppstift för extra finish.

-Wonder Perfect Mascara 4D En bästsäljande mascara som ger volym, längd, definition och böj. Den 4D-formulan jobbar för att öppna upp blicken och ge fylligare, längre fransar. Borsta från fransrötterna och uppåt för att lyfta, definiera och få både volym och längd. Bra för både vardag och fest!

-Instant Eye Make-Up Remover En effektiv och skonsam ögonmakeup-borttagning. Tar bort även vattenfast mascara utan att irritera ögonen. Fukta en bomullspad med remover och håll den mot stängda ögon i några sekunder innan du sveper bort makeupen försiktigt.

Hoppas detta gav er lite idéer som sista minuten julklapp!

Ha en god jul! 🎄🎅🏼

Välj en eller flera svar
Har du shoppat klart alla julklappar ?
23Bidrag
Jaa jag är helt klar!
Nej, har knappt börjat :(
jag är nästan klar
Jag kommer ej köpa julklappar i år.
Skicka
JULKLAPPSTIPS  Nu börjar julen verkligen närma sig och
Make-up Musts Gift Box
Gen Nude Cheek Duo Gift Box
Faisa Mohammed
KICKS Beauty Expert
17/12/25-16:05(redigerad den 17/12/25-16:07)

Fnasiga, torra läppar?

Är du som jag och har extremt torra läppar där ingenting verkar funka? Då har du kommit helt rätt. För lyssna nu, för att få mjuka, juicy läppar räcker det med tre produkter och att du håller en enkel rutin.

Du behöver:

1. En bra läppskrubb som du använder ibland.

2. En återfuktande läppolja för dagen.

3. En närande läppmask för natten.

Mina tre räddare i nöden är:

Buxom Powerful Lip Scrub, Dragon Fruit En kladdfri läppskrubb i smidigt stickformat med sockerbaserad exfoliering. Den är full av antioxidantrika ingredienser som fruktenzymer och vitamin E, och tar effektivt bort torr och gammal hud från läpparna.

Fenty Beauty Lip Treatment Oil, Cherry Det här är allt om du har riktigt torra läppar. Innan jag upptäckte denna hade jag testat precis allt, det kändes bra i några minuter och sen var läpparna torra igen. Den här lämnar mina läppar mjuka och återfuktade under lång tid.Formulan är rik på antioxidanter och stärker läpparnas fuktbarriär, med jojobafrö och nyponolja som mjukgör samt ett trippelt cherry-komplex som ger näring åt torra och spruckna läppar. Plus i kanten är att den ger ett superfint glans.

Fenty Beauty Plush Puddin’ Intensive Recovery Lip Mask Plush Puddin’ är verkligen räddningen när läpparna känns torra, fnasiga och helt hopplösa. Den har en krämig, rik konsistens som återfuktar på djupet, minskar synligheten av fina linjer och samtidigt stärker samt förbättrar läpparnas elasticitet. För en extra fuktboost applicerar jag först läppmasken och går sedan över med läppoljan för att låsa in all fukt.

**Fnasiga, torra läppar?**  Är du som jag och har extremt
Emilia
KICKS Beauty Expert
15/12/25-18:50(redigerad den 15/12/25-20:21)

Hej på er alla fina💕

Jag fick ett sånt otroligt bra tips för några veckor sedan att kombinera Nilens Jord Magic Tint Release tillsammans med deras kompakta mineral puder för att få en naturlig och glowig bas och jag var tvungen att testa direkt✨

Denhär kombon är något jag själv fastnat för och är nu en standard rekommendation jag ger till kunder som är ute efter en väldigt naturlig bas, alternativt har kikat på själva tint releasen!

Nedan är en liten video på där jag visar hur Tint Releasen och mineral pudret ser ut tillsammans när det är pålagt, men även lite andra roliga produkter från märket💕💕

Baked Mineral Powder 7806 Dune
Hydra Glow Magic Tint Release SPF 15 Day Cream 15 ml
Face Feature Contour Stick Contour 719 Fudge
Pure Collection Kabuki Powder Brush
Hydra Glow Vitamin C Radiance Brightening Eye Serum 15 ml
Cheeks & Lips 7723 Peach
Pure Collection Blush Brush
Volume Mascara 788 Black
Tora
KICKS Beauty Expert
12/12/25-00:02

DAGENS LUCKA FRÅN PRODUKTKALENDERN! 12/12

Lancômes La Vie Est Belle EDP 50 ml: 625kr. Ordinarie pris 1250kr.

Lancômes La Vie Est Belle lanserades 2012 som Eau de Parfym.

DESIGN OCH MILJÖTÄNK: Flaskan har ett mycket igenkännbart och elegant utseende, inspirerad av en kristall och ett leende – Lancôme kallar formen för “Le Sourire de Cristal” (kristallsmilet). Botten av flaskan är alltså utformad för att det ska se ut som att ett leende är inristad i kristallen. Det här är inte bara en estetisk detalj — det är en visuell metafor för doftens budskap: livsglädje, lycka och att omfamna livet. Flaskans design är ikonisk och efter en uppdatering har den även blivit återfyllningsbar för att minska glas, plast och kartongförbrukning.

DOFTTYP: Doften beskrivs ofta som “söt-blommig”, med gourmand och fruktiga inslag. Doften är känd för att vara söt, elegant och ganska kraftfull – perfekt för kvinnor som vill ha en varm, omfamnande signaturdoft.

DOFTNOTER:

Toppnoter: Päron, svart vinbär vilket ger den härliga, fruktiga öppningen.

Hjärtnoter: Iris, jasmin, apelsinblomma. En blommig, mjuk mitt som ger elegans och femininitet.

Basnoter: Pralin, tonkaböna, vanilj och patchouli som ger värme, sötma och “gourmand-känsla”, med viss pudrig och jordig ton tack vare patchoulin.

DOFTKÄNSLA: Övergripande känsla av doften brukar beskrivas som varm, söt, mjuk och feminin med en balans mellan fruktig och gourmand. Det är en doft som verkligen har sötma + blommig elegans + ett sensuellt djup. Allt man vill ha i en doft!

HÅLLBARHET: La Vie Est Belle edp är känt för lång hållbarhet, ofta hela dagen beroende på hud och hur mycket du sprayar.

DOFTSPÅR: Denna doft har ett medium-starkt doftspår. Alltså en doftbubbla runt om dig som andra känner av innan de kommer nära dig.

TILLFÄLLE: När passar det som bäst att bära denna doft?: Den är bäst på hösten, vintern och/eller på kvällar och speciella tillfällen då en varm och söt doft passar extra bra.

TIPS: Tips för bästa användning: Spraya på pulspunkter (handleder, hals, bakom öron) för att framhäva det bästa i doften. Detta brukar även göra att parfymen håller längre. För extra hållbarhet: använd body lotion i samma doftserie innan du applicerar parfymen.

Om du upplever att den är för stark: Spraya 1–2 lätta sprut istället för många. Eventuellt spraya ett moln i luften som du sedan går igenom.

PERSONLIGA UPPLEVELSE: Denna doft är magisk. Doften tar fram mitt allra självsäkraste jag. Rekommenderar verkligen denna för dig som vill ta plats, inte är rädd för att synas och höras och vågar visa framfötterna. Den är elegant och omfamnande. Ett tips för en magisk combo: Lancome la vie est belle edp med Burberry Goddess edp för att framhäva vaniljen.

Välj en eller flera svar
Har du testat Lancome La vie est Belle EDP?
24Bidrag
Ja jag älskar den! 😍
Ja, den är helt okej.
Nej, men det vill jag göra nu!
Nej, men det verkar inte vara en doft som passar mig :(
Skicka
DAGENS LUCKA FRÅN PRODUKTKALENDERN! 12/12  Lancômes La Vie
Lancôme La Vie est Belle Eau de Parfum 50 ml
Faisa Mohammed
KICKS Beauty Expert
10/12/25-13:26

✨ Layering ✨

Måste bara dela med mig av en av mina absoluta favorit duos när det kommer till layering, en kombo som bara doftar underbart. Carolina Herrera Good Girl och Kylie Cosmic. Det är som att de här två dofterna lyfter varandra på ett helt magiskt sätt, och wow säger jag bara.

Så här gör du för att layera:

1. Börja med den tyngsta doften, Carolina Herrera Good Girl. Spraya ett sprut på pulspunkterna. Vill du dofta extra mycket? Kör ett sprut till!

2. Avsluta med Kylie Cosmic. Ta två sprut ovanpå Good Girl, på samma pulspunkter, så binder de ihop och smälter samman riktigt fint.

✨ Varför funkar det här så bra? Good Girl är en varm amber doft, medan Cosmic är en blommig amber och det gör att de kompletterar varandra perfekt. Tillsammans blir det en varm, lyxig och mystisk vibe som verkligen sticker ut.

Och tro mig… var redo på att få MASSA komplimanger.

✨ Layering ✨  Måste bara dela med mig av en av mina absoluta
Good Girl EdP 100 ml
Cosmic Kylie Jenner EdP 150 ml, Refill
Tora
KICKS Beauty Expert
05/12/25-09:00

Kicks julkalender utvalda produkter Dagens lucka 5/12

Produkt nummer 1:

Origins GinZing Energizing Rich Hydration Cream 50ml. Nu för 224,5kr! ordinarie pris: 449kr

Origins GinZing Energizing Rich Hydration Cream är en näringsrik, energiboostande ansiktskräm framtagen för att återfukta och vitalisera hud som känns torr eller trött. Den har en fyllig, krämig konsistens — samtidigt som den absorberas relativt snabbt.

Denna fantastiska kräm har många egenskaper:

1. Djup och långvarig återfuktning: Krämen använder en så kallad Hydra-Hug teknologi, som hjälper till att låsa in fukt i huden och hålla den återfuktad i upp till 72 timmar.
  2. Vitaliserar och piggar upp huden: Denna kräm innehåll koffein (från kaffe) och ginseng som bidrar med en energikick för huden — perfekt för trött eller glåmig hy.
  3. Stärker hudens skyddsbarriär & förbättrar hudton: Krämen innehåller bland annat niacinamid, som kan stärka hudens barriär, ge bättre lyster och jämnare hudton.
  4. Ger mjuk och elastisk hud: Efter applicering upplevs huden som mjuk, smidig och redo för dagen och krämen fungerar fint både som dag- och nattkräm.
  5. Passar torr och normal hud: Speciellt bra för personer med torr eller lätt-torr hy, men kan även fungera för normal hud som vill ha extra fukt och glow.

Denna är perfekt för sig som har torr, trött eller glåmig hud som behöver rejäl återfuktning. Denna ger verkligen en ”boost” på morgonen för en piggare och fräschare hud med fint lyster. Om du vill stärka hudens barriär och förebygga torrhet bör du testa denna!

Applicera en liten mängd på ren hud, morgon och/eller kväll. Massera tills krämen absorberats. Den kan användas som dagkräm under smink eller som kvällskräm för extra vård.

Produkt nummer 2:

Origins Drink Up Intensive Overnight Hydrating Mask 75 ml. Nu för 174,5 kr! Ordinarie pris: 349kr

Detta är en nattmask avsedd för normal till torr hud, särskilt bra om huden känns uttorkad eller stram. Den är vegansk och formulerad utan djurprodukter, mineralolja, sulfater och många andra potentiellt irriterande ämnen.

Denna mask har många egenskaper:

1. Intensiv återfuktning: gör att huden får fukt direkt och förblir återfuktad i upp till 72 timmar.
  2. Näring och mjukgöring: med ingredienser som avokadosmör, glaciärvatten och hyaluronsyra hjälper den ge näring, mjukhet och en mer elastisk hud.
  3. Strålande & fräsch hud efter natten: huden kan kännas mjukare, jämnare och med fin lyster när du vaknar.

Denna mask är perfekt främst för dig som är torr, men även normal hud. Den fungerar även för ”normal‑till‑torr” hud som behöver extra fukt under natten. Den kan vara särskilt bra om din hud känns stram, torr, fuktfattig, lite ”törstig” eller om du vill ha extra mjukhet och lyster efter natten.

När är det extra bra att använda denna mask?

-Under kalla/mörka månader när huden lätt blir torr av kyla och torrare luft. -När huden känns utmattad, torr eller livlös, t.ex. efter perioder med mindre sömn, mycket smink, stress, eller om du tränar mycket. -När du vill ge huden en ”fukt‑boost” över natten så att du vaknar med mjuk, jämn och återfuktad hy. -Om du vill ha en skön hudvårdsrutin för kvällarna, t.ex. efter träning och dusch, för att ge huden extra vård medan du sover.

Hur du använder denna mask: Applicera ett tunt lager på ren hud kvällstid. Låt masken verka över natten. Du behöver inte skölja av på morgonen. Huden absorberar fukten under natten och du vaknar med mjuk och återfuktad hy.

Kicks julkalender utvalda produkter Dagens lucka 5/12
Drink Up Intensive Overnight Hydrating Mask 30 ml
GinZing Energizing Rich Hydrating Cream 30 ml
Faisa Mohammed
KICKS Beauty Expert
03/12/25-19:57

Lätt ögonskuggslook med bara två färger✨

Börja med en mjuk transition i brun ton i globlinjen för att skapa naturligt djup. Lägg sedan en bronzig krämskugga över hela locket för ett snyggt glow och enkel dimension ✨ Avsluta med eyeliner och mascara, sen är det klart! En snabb och effektiv vardagslook där ögonen får stå i fokus 💫

Här nedan länkar jag en video för att se hur jag skapar denna enkla look💄

Eyeshadow Primer Potion Original
9G Sunrise Glow Artistry Palette
Long Lasting Eyeshadow Stick Purple Pastel
Hypnôse Drama Set
Emilia
KICKS Beauty Expert
01/12/25-16:59(redigerad den 01/12/25-17:02)

December är här😍🎄☃️

Något jag verkligen förknippar med december är röda läppar💋💄Detta är något som jag tycker ser så snyggt ut på andra, men ser helt galet ut på mig själv.

Så varför ser det galet ut på mig då? Flertalet gånger har jag faktiskt valt fel ton för min hudfärg och smackat på allt på en och samma gång när jag istället velat ha ett mer naturligt resultat.

Så frågan är då, ”Emilia, hur får man en naturligt röd läpp?” — Jo, huvudsaken ligger i att hitta en läppenna (alternativt läppstift som du kan applicera med hjälp av en läppensel) som passar dig och din hudton! Man ska sedan applicera läppennan/ läppstiftet över hela överläppen och enbart kanterna av underläppen, det vill säga att du lämnar mittdelen av läppen ”färgfri”💕💕

Nedan har jag gjort en liten video på hur man kan tänka för att få det lite mer naturligt och förklarar ovanstående lite tydligare🥰

Lip Pencil Chicory
Slim Lip Pencil 820 Espresso
Pout Preserve Peptide Lip Treatment Citrus Sunshine