/ KICKS Beauty Experts

KICKS Beauty Experts

Här lägger KICKS egna Beauty Experts upp inlägg inom alla skönhetsämnen. Allt från magisk makeup till härlig hudvård, tips och inspiration

Skriv här
Karin
KICKS Beauty Expert
26/02/25-09:30(redigerad den 26/02/25-08:34)

Full face makeup på 5 produkter⭐️

Vissa dagar då man är extremt trött (alltså jag igår) eller helger då man är på språng och ska överleva med minimal packning så brukar det här bli en go-to. Ögonskugga är inte ett måste men jag känner att det blir så fint och sammanhängande att dra sitt rouge/bronzer/highlighter till ögonen också☺️

(Ska dock lägga till att jag drog på ett läppglans när jag kom till jobbet och hade fått lite mer energi också💄)

Jag lyckas inte tagga brynpennan men det är BeautyAct Sculpt & Shade Brow Pencil i färgen Medium Brown🤗

We're Even Hydrating Longwear Concealer 170C
Pro Filt'r Soft Matte Powder Foundation 140
Iconic Face Kit Medium/Dark
Super Fan Mascara Black
Karin
KICKS Beauty Expert
19/02/25-09:30(redigerad den 18/02/25-21:24)

Valentino Born In Roma Extradose🔥

Som de flesta beautyjunkies har jag svårt att välja favorit när det kommer till parfymer för det finns ju bara för många som man älskar🥰 Men några utav mina absoluta all time favoriter är Valentinos Born in Roma Serie. Jag är väldigt fäst vid den vanliga Born In Roma samt Coral Fantasy på damsidan och Yellow Dream eller Green Strawaganza på herrsidan, men tyckte otroligt mycket om deras limted edition från sommaren också som hette the Gold (genuint hjärtekrossad över att dom inte finns kvar i sortimentet💔).

Hursomhelst har Valentino släppt två nya dofter i Born In Roma serien och återigen är jag HOOKED😍

Valentino Born In Roma Extradose Donna håller dendär magiska balansen av allt jag älskar med orginalet Born In Roma (sötman och livfullheten) och lägger in ett element av syrlighet med svartvinbärackord vilket gör doften lite vassare. Doften känns pigg men sensuell🔥 Såklart är dofter individuella och man ska använda dom precis som man vill men jag brukar tänka på olika scenarion då jag känner att doften skulle passa sig att bäras och min tanke drar då iväg till våriga kvällar då sommarklänningarna har börjat komma fram och det är ljust nästan hela natten (iallafall i norr) och solnedgångarna känns som dom varar förevigt🌅

Valentino Born In Roma Extradose Uomo gör ingen besviken. De senaste dofterna på herrsidan från Valentino har börjat luta mot det kryddiga och varma och det är ju bara så inbjudande. Men det som gör att denhär doften sticker ifrån lite är att dom behålligt det kryddiga men fokuserat lite mer på fougere-ackorden i doften (fougere är en doftfamilj som brukar användas för att beskriva dofter som går åt det träigare, gröna eller aromatiska hållet). Och personligen så är träiga herrdofter en favorit. Doften håller en viss beroendeframkallande mystik som gör att man har svårt att glömma den🔥

Rekommenderar att prova på dofterna om man har möjlighet förbi någon butik för dom är otroliga, den enda nackdelen jag kan tycka är att namnen börjar bli onödigt långa nu😅

Born In Roma Extradose Donna EdP 50 ml
Born In Roma Extradose Uomo EdP 100 ml
Karin
KICKS Beauty Expert
12/02/25-09:30(redigerad den 12/02/25-09:32)

Be your own CRUSH💋

Kärlekens dag är här (nästan) och oavsett om jag spenderar den med någon speciell, familj, vänner eller själv så tackar jag aldrig nej till en chans att få sminka efter ett tema💖

Tanken var att jag skulle köpa hjärt-klistermärken men det glömdes fort bort så då blev det egenklippta hjärtan från etikettlappar vilket gick bra det med. På med massa rouge som jag sen drog upp till ögonskuggan. Att få till sin cut crease är i min mening helt och hållet en övningssak. Något man kan prova är att titta rakt fram och försöka malla ut ungefär vars på ögonlocken man ska lägga kanten för att det ska följa ens naturliga ögonform. Börja med lite concealer på borsten och ta det en bit i taget. När det kommer till att prova nya grejer så är jag ett stort fan av att öva på nya saker just innan jag ska ta bort mitt smink för dagen. Ta några minuter och försök dig på en cut crease, få in känslan för att rita hjärtan, stjärnor eller olika former. Så fort man börjar få känsla och grepp om sin egen ögonform och hur man ska förhålla sig till den så känns det så mycket lättare sen. Ni ska bara veta hur många gånger jag går till badrummet med kinderna täckta i stjärnor i alla möjliga storlekar. Jag följde min cut crease med en silvrig liner och fyllde även i hjärtanens utkanter. Sen la jag till några vita hjärtan och prickar, på med mascara, läppenna, läppglans, settingspray och sen var det klart⭐️

Nu längtar jag efter att få se vad ni hittar på inför fredag och hoppas ni får en supermysig alla hjärtans dag💞

Iconic Face Kit Medium/Dark
Silky-Soft Blush Date Night
Super Fan Mascara Black
Mineralist Lasting Lip Liner Blissful Blush
All Nighter Setting Spray 118 ml
Karin
KICKS Beauty Expert
05/02/25-09:30(redigerad den 05/02/25-13:11)

Tre favoriter inför alla hjärtans dag❤️

Kärlekens dag närmar sig och jag har hittat åt mina optimala produkter för dagen i ära🥰

Gloss Bomb Stix & Trace'D Out Pencil

Fenty Beautys Gloss Bomb stix & läppenna kom förra året och ligger nära till hjärtat. Läppennorna är FANTASTISKA om man vill ha något som sitter länge, varje gång jag ska visa upp en inne i butiken så får jag gå runt resten av dagen med färgen på handen för att dom sitter så otroligt bra. Plus att jag alltid blir lyrisk av fler bra nude-alternativ. Just denna dag körde jag dock på med the mvp både på läppenna och läppstift för optimal alla hjärtans dag känsla. I vanliga fall är jag mer av en läppglans-person just för att läppstift det kan bli lite torra men Gloss Bomb Stixen är långt ifrån. Mjuka, krämiga och sån bra pigmentering👌

Lovenotes by ariana Vanilla Suede

Har ni hunnit prova på Ariana Grandes nyaste doft som lanserades förra veckan?😻 Det måste ändå vara min största favorit hittills. Lovenotes (till och med namnet tyder ju på att den är som skapt för alla hjärtans dag) by Ariana är en mjuk men beroendeframkallande parfym som doftar just som det står på flaskan; Vanilla Suede. Vanilj möter sandelträ och rismjölk just för att skapa denhär sensuella doften som kommer till liv på huden. Rekomenderar starkt att smita förbi och prova den ifall man har möjlighet❤️‍

KICKS Beauty Satin Pink Bow

Slutligen fick jag lov att låna min vackra kollegas svall för att visa upp en av dom urgulliga håracessoarerna från Kicks egna Valentines-kollektion, supersöt detalj som är perfekt om man vill fixa till håret lite extra⭐️

Trace'D Out Pencil Lip Liner 10 The Mvp
Gloss Bomb Stix MVP
Lovenotes by Ariana Vanilla Suede EdP 125 ml
Hair Clip with Bow Satin Pink
Johanna
KICKS Beauty Expert
31/01/25-16:00(redigerad den 06/02/25-12:34)

Det grymmaste knepet

Vi vet alla hur det känns att vakna upp med trött och glåmig hud, speciellt runt ögonen. Det är där dessa små mirakelprodukter kommer in i bilden. Peter Thomas Roth har verkligen överträffat sig själv med dessa hydra-gel patches som är fyllda med kollagen och andra hudälskande ingredienser.

Hur använder jag dem?

Efter rengöring, applicera dem under ögonen eller på andra områden i ansiktet som behöver lite extra kärlek. Man kan applicera dessa patches lite hur man vill där man vill att det ska slätas ut i huden. Låt dem verka i 10-15 minuter medan du njuter av en kopp kaffe.

Resultat som talar för sig själva

Mina ögon såg piggare ut, och de fina linjerna runt ögonen var mindre framträdande. Det är som en mini-spabehandling hemma! Och det bästa av allt är att man ser effekt direkt på huden, vilket jag tycker är rätt imponerande..

Tills nästa gång, ta hand om dig och din hud!

Kram Johanna

FIRMx Collagen Hydra-Gel Face & Eye Patches
Karin
KICKS Beauty Expert
29/01/25-09:30(redigerad den 29/01/25-08:04)

Soft glam Spice🔥

Anastasias Spice-palett var definitivt en av mina favoriter som kom 2024. Perfekta färger för den mjuka men glammiga looken✨️ Som vanligt är Anastasia grymma på att kombinera krämiga glitter som fäster sig ordentligt med pudriga matta toner som är lätta att blanda ut🙌

Jag körde på en halo eyemakeup, alltså när man placerar mörkare toner i både inre och yttre ögonvrån och en ljus färg eller glitter i mitten av locken för att skapa kontrast och dra uppmärksamhet till pupillen.

Det blev en blandning av A2, A3 och min bronzer längst globlinjen och ner kring inre och yttre ögonvrå likt ett liggande uppochner vänt C. På med B2 som halo i mitten av locken och sen var det klart⭐️

Jag önskar er alla en fortsatt glammig dag🫶

Mini Sugar Eye Shadow Palette
Double Wear Stay-In-Place Makeup Foundation SPF10 1N0 Porcelain
Brow Powder Duo Chocolat
We're Even Hydrating Longwear Concealer 170C
Brightening Under-Eye Setting Powder 01
Pro Filt'r Instant Retouch Setting Powder Butter
Teint Idole Ultra Wear C.E. Skin Transforming Bronzer 2
Blush 777 Orgasm
Super Fan Mascara Black
Inliner Kajal Waterline 50 Satin White
Karin
KICKS Beauty Expert
22/01/25-09:30(redigerad den 22/01/25-09:06)

Dags för lite nagelfix!💅

Det har nästan varit svårt att missa Depends Gel IQ serie men jag tänkte ta och lyfta dom lite extra bara för att jag totalt kärat ner mig😻

Depend har gjort det lätt och smidigt för vem som helst att fixa sina naglar med gellack hemifrån. Deras startkit innehåller en led lampa (liten och smidig att ta med sig om man är på språng), base coat, top coat, pre cleanser, high shine cleanser, en fil och en manikyrpinne. Det man då behöver utöver startkitet är valfri färg och eventuell borttagning (och bomullsrondeller till rengöringarna såklart). Proceduren man följer är då:

1. Tryck ned din nagelband och buffra lätt ytan på din naglar (dethär steget är valfritt men jag tycker lacket fäster bättre när jag har buffrat dom en aning först),
  2. Rengör naglarna med pre cleanser
  3. På med baslack (här behövs verkligen inte mycket), in i lampan i 30sek
  4. Välj färg och måla, in i lampan 30sek. Upprepa tills du känner dig nöjd med färgen/tjockleken
  5. Dags för top coat, in i lampan I 30sek
  6. Rengör med high shine cleanser Klar⭐️

Det finns två sätt att avlägsna lacken. Metod 1 är en olja som man masserar in runt omkring varje nagel i 30 sek följt av att man lägger handen i varmt vatten i tio minuter för att sen kunna skala av lacket. Metod 2 är att man tar removerfolien och dränker bomullsytan med removervätskan (vätska 2) för att sen bädda in varje nagel i folie och låta dom vila i ungefär 15 minuter innan lacket ska kunna avlägsnas. Personligen har jag bara provat på oljan och även om den hjälper lacket att mjukna upp så blir det ändå lite slitage på nageln när man måste dra av det så jag varierar mellan att använda den och fila bort lacket med en nagelfil.

Min plan nu är att jag vill få lite längd till mina naturliga naglar så idag körde jag på mina go-to kombo som är lätt att fylla på när naglarna har växt ut lite. Jag gillar när naglarna blir lite tjocka så att dom känns starka och tåliga så jag körde tre lager av Less But Better och tre lager av Heal Your Chi (plus topp- och baslacken då)

Hållbarhet:

Gel IQ säger sig sitta upp till 14 dagar och jag har varit med om att det suttit allt emellan fem dagar och tre veckor. Allt är väldigt påverkat av en variation av faktorer, precis som när man gör naglarna på en salong. Det beror på hur mycket man använder händerna i vardagslivet och till vad. Om man ofta har händerna i blöt, är ute mycket i kylan eller i torr luft så är det lätt att man blir väldigt torr vilket gör att nagelbädden krymper och då skapas en glipa mellan bädden och nagellacket som gör att det släpper och lätt kan chippas. Där hjälper det otroligt mycket att återfukta både händer och nagelband med olja eller kräm. Vars man är en menscykel kan också påverka, det är inte ovanligt att man har en annan produktion av olja eller extra sköra naglar i vissa delar av cykeln. Kort och gott är hållbarhet alltid svårt att garantera så det är absolut viktigt att överväga om man tycker att det är något som skulle funka för en själv.

Men för att snabbt sammanfatta:

Fördelar
  • Betydligt billigare i längden än att gå till en salong var 4-5 vecka💸
  • Tar 15 - 60 minuter varannan vecka🕑
  • Håller upp till 14 dagar (eller längre)
  • Kan göras hemifrån (medans man ser serier = extremt stark fördel enligt mig🖥)
  • Lacket blir som ett skyddande lager på din nagel som gör den starkare💪
  • Lättare att spara ut sina egna naglar när dom blir lite mer tåliga mot slitage🙏
  • Lacket sitter på tånaglarna i MÅNADER💁🏽‍♀️ (senast rev jag bort mitt för att det vägrade att släppa av sigsjälv)
  • Nagellacken torkar inte ut lika lätt⭐️
Nackdelar
  • Det tar lite extra tid och energi att avlägsna⏱️
  • Beroende på vilket sätt man väljer att ta bort lacken så kan det slita på naglarna😔
  • Nagellacken är solkänsliga, då menar jag under tiden man håller på att måla, inte när naglarna är fixade och klara. Om man är ute i solen och målar naglarna så kan UV-strålarna orsaka nagellacken att härda. Lacken är i flaskor som stänger ut ljus så det är ingen fara när dom är stängda men medans man målar eller om man lämnar någon öppen så finns det risk för att de härdar☀️

Vad tycker ni?🥰 Har ni provat Gel IQ och isåfall vilken är favorítfärgen? Jag behöver lite inspiration för våren känner jag🌸 (jag är medveten om att vi fortfarande ska vara djupt inne i vintern men jag längtar så mycket efter ljuset att jag håller på att bli tokig)

Gel iQ Nail Polish Start Kit
Gel iQ Nail Polish - Fall Collection 1063 Love Yourself
Buffer Block 6-Way Nail File
Two Sided Classic Nail File
Gel iQ Nail Polish - Fall Collection 1060 Relax Your Body
Karin
KICKS Beauty Expert
15/01/25-09:30(redigerad den 14/01/25-21:08)

Två färgglada sätt att piffa till sin eyeliner⭐️

Den klassiska svarta vingen kommer förevigt vara ironisk men för dom dagarna man känner för att vara lite mer färgstark eller bara prova på något nytt så har jag två förslag på hur man snabbt kan spexa till sin eyeliner😆

1. Följ din vinge med en färgad liner

Enkelt men otroligt effektfullt!🧡 Här kan man leka runt lite extra om man känner för det med former eller linjer in ovanför ögonvrån men jag har fastnat för prickar jag🤗

2. Lägg en färgglad skugga i inre ögonvrån✨️

Effekten av att lägga en skugga i inre vrån av ögat drar uppmärksamhet och blir så otroligt läckert🙌 Jag började med att lägga en vit skugga för att se till att den gula skuggan skulle komma fram ordentligt när det var dags för den att appliceras. Val av färg här är naturligtvis helt upp till vad man känner för men om man vill öppna upp ögat så är tipset att köra på ljusa eller lätta neonfärger (exempelvis ljusblått, orange, rosa, pastellgrön och så vidare). Om man vill knyta ihop looken med lite extra färg kan man också lägga till en tunn liner med samma färg som ögonskuggan som följer vingen🪽

Pro Longwear Fluidline Eyeliner And Brow Gel Blacktrack
Hydra FX Split Cake Doodle Dee
Hydra FX Split Cake Doodle Doo
Double Sided Dotting Tool
Connect In Colour Eye Shadow Palette Hi-Fi Colour