/ Hårvårdsinlägg

Hårvårdsinlägg

Här kan du diskutera allt inom hårvård med andra medlemmar. Har du en fråga om din hårvårdsrutin, eller kanske ett tips för glansigare hår du vill dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna för att hitta det innehåll som intresserar dig mest.
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserade på medlemmens egna upplevelser och KICKS kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
Senaste
Carro
Beauty Star
31/03/26-16:25
Jag håller regelbundet på med att färga mitt hår med semipermanenta färger (oftast manic panic), ingen blekning används men håret känns ganska torrt och slitet. Någon som kan rekommendera någon bra produkt mot torrt hår? Får gärna lämna tips om hur man kan få färgen att hålla längre också
Sotnosen
Beauty Pro
31/03/26-15:30
Beauty First Impressions 💖 Denna produkten är ju verkligen så hypad att man förväntar sig nån slags underverk. Så tycker inte jag att det blir utan utifrån förväntan om hur bra den skulle vara så känner jag mig nästan besviken. Jag har använt först k18, sedan leave in spray från Amika och därefter Sebastian dark oil. Kommer att använda upp denna förpackningen men skulle inte köpa nån ny pga både priset och resultatet. Men det är väl som med alla produkter att för vissa är dom en fullträff och för andra inte… Jag har för övrigt använt denna enligt anvisning på förpackningen, använde först en pump då jag har kort hår men har nu börjat med två pump eftersom det inte gav något resultat med bara en pump. Upplever dock att håret känns starkare och mer friskt men inte på nåt revolutionerande sätt och som skulle motivera det höga priset 🫶🏻
Beauty First Impressions 💖 Denna produkten är ju verkligen
Leave-In Repair Hair Mask 50 ml
Nikki
Beauty Pro
27/03/26-10:51
RECYCLING - Farligt avfall Sprayflaskor får inte slängas på återvinningscentralen i mitt närområde så dessa fick jag lämna på stationen för Farligt Avfall. Inte konstigt att folk slänger hur som helst. Alla har inte bil och många äldre kan inte ta sig så långt. Borde det inte vara lite lättare att ♻️!?
RECYCLING - Farligt avfall   Sprayflaskor får inte slängas
Tropical Dry Shampoo 200 ml
Nathalie
Beauty Pro
25/03/26-20:40
En lite sen first impression av min nya hårfön Remington AIRvive Digital Hair Dryer Det här blir en lite blandad recension av vad jag och de inom hemtjänsten tycker om den, eftersom att det är de som använder den mest. När min hårfön plötsligt bara dog blev det lite bråttom att hitta en ny med tanke på hur ofta den används då mitt tjocka hår typ tar mer än 12 timmar att självtorka. Min förra var en Remington och jag har varit så nöjd med den så jag tänkte att jag skulle se om jag kunde hitta en ny bra från samma tillverkare. Valet föll tillslut på AIRvive och jag var väldigt tacksam att jag hade en 20% på valfri vara på Kicks. Älskar färgen! Älskar att munstyckena fästs med magnet för det är så smidigt. Älskar att den kommer ihåg vilka inställningar man hade när man stängde av den (man kan justera värme, hur hårt den blåser och även att den växlar mellan varmt och kallt). Precis som många andra, liknande produkter, har den någon antistatisk jonteknik som jag inte förstår mig på 😂 Den torkar håret väldigt snabbt faktiskt. Skulle säga att den också låter mindre än andra hårfönar jag testat men den har ett lite annorlunda ljud som jag inte kan beskriva. Det absolut enda negativa jag har att säga är att trots flitigt googlande så står det ingenstans hur varma de olika temperaturerna är, men överallt står det att den minsann blåser i upp till 240 km/timmen. Hur ofta har du undrat det om din hårfön? 😉 Är trots det otroligt nöjd med min nya fön och hemtjänstpersonalen tycker också att den är väldigt bra. Rekommenderar!
En lite sen first impression av min nya hårfön Remington
AIRvive™ Digital Hair Dryer
Nikki
Beauty Pro
24/03/26-11:28(redigerad den 24/03/26-17:34)
First Impression - ny GISOU-produkt 🍯 Man testar så mycket, både bra, dåliga och ibland fantastiska produkter! Tänkte lyfta ett varumärke som visserligen inte säljs på KICKS men som jag valt att testa en del ifrån den senaste tiden. GISOU är ett hårvårdsmärke grundat i Nederländerna av Negin Mirsalehi. Hon är frisör och familjen sedan generationer biodlare. Resultatet att kombinera modern teknik, expertkunskap och tradition har lett till detta varumärke och en ständigt växande samling produkter som de senaste åren nått långt utan Nederländernas gränser också. Jag har testat deras mask, en hårparfym (originaldoften), hårserum, hårolja och nu senast helt nya Honey Milk Active Repair Leave-in Conditioner Mist. Först av allt, mistfunktionen är helt magisk! Man trycker och håller in och drar den längs med håret samtidigt som ett moln av produkt fördelas fjäderlätt och jämnt över håret. Se gärna klipp på deras egen hemsida så ser ni vad jag menar! Misten innehåller bl a mjölkprotein, ceramider och självklart signaturingrediensen, deras egenodlade honung. Den gör håret mjukt och glansigt, reparerar, återfuktar och reder ut. Den innehåller värmeskydd och den doftar underbart. GISOU's produkter finns att köpa i Sverige men man kan också beställa direkt från dem. 💛🍯🤍🍯🧡
First Impression - ny GISOU-produkt 🍯  Man testar så
Elisabeth
Beauty Star
23/03/26-13:15
Hallå 🙋🏻‍♀️ Jag har i några år nu kämpat med att låta håret växa och ville bara visa mina framsteg ifrån dec 2024 till dec 2025 🥰
Hallå 🙋🏻‍♀️  Jag har i några år nu kämpat med att låta
PhD Conditioner 236 ml
PhD Shampoo 236 ml
No.7 Bonding Oil 60 ml
Nikki
Beauty Pro
20/03/26-07:30(redigerad den 20/03/26-11:23)
Friday Treat 🧡☀️ Mötte budet i dörren i morse så jag var ju bara tvungen att springa tillbaka in och öppna mitt paket innehållande nya Honey Milk Active Repair Leave-In Conditioner Mist från GISOU! 🍯 Ska bli så roligt att testa! Ha en fantastisk fredag! Nu ska jag ner i gruvan! 😃
Friday Treat 🧡☀️  Mötte budet i dörren i morse så jag var
Sotnosen
Beauty Pro
19/03/26-19:22
Beauty First Impressions 💖 Jag brukar inte använda balsamspray men eftersom 2026 är året då jag ska börja ta hand om mitt hår så har jag börjat med det nu 🫶🏻 mitt hår är torrt och frissigt och behöver massa kärlek men man får vara försiktigt så man inte överdoserar för då kan håret se lite fett och nertyngt ut. Det kommer mycket spray varje gång man sprayar. Håret blir lätt att reda ut och kamma efteråt. 🫶🏻 Jag är nöjd! Taggar den i ett kit som den finns i då jag inte lyckas tagga bara sprayen 💕
Beauty First Impressions 💖 Jag brukar inte använda
Hydration Wash + Care Routine Set Gift Box