/ Hårvårdsinlägg

Hårvårdsinlägg

Här kan du diskutera allt inom hårvård med andra medlemmar. Har du en fråga om din hårvårdsrutin, eller kanske ett tips för glansigare hår du vill dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna för att hitta det innehåll som intresserar dig mest.
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserade på medlemmens egna upplevelser och KICKS kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
Senaste
Cassandra
Beauty Pro
13/03/26-07:28
First impression av Redken Acidic Grow Full! En linje som dels ska vara positiv för hårbotten och ge mer volym i håret. Har använt det vid två hårtvättar och kan absolut se att det har inverkan på min hårbotten i positiv bemärkelse. Har gått fler dagar mellan tvättarna innan jag upplevt håret som smutsigt. Vilket har varit en positiv förvåning! Upplever även att stråna på något sätt upplevs ”tjockare”, vilket kan vara det som är tanken för att håret ska bli mer fylligt. Tycker dock håret känns något strävt så här vid senaste tillfället även lagt in ytterligare en leave in från Redken (Acidic Color Gloss) som bidragit till en finish som jag eftersträvat! Fyllighet men även mjukhet. Kommer helt klart köpa schampot eller hårbotten serumet igen om det är någon av dem som är extra bidragande till att det håller sig rent/fräscht längre 💙
First impression av Redken Acidic Grow Full! En linje som
Acidic Color Gloss Leave-in 190 ml
Anna
Beauty Pro
12/03/26-05:07
Mitt senaste köp är en hårinpackning som jag inte provat tidigare! Tycker mycket om Leave-in produkter från IGK och ett balsam jag provat var medelbra. Då håller tummarna, den doftar som Antisocial torrmasken, jättegott💛
Mitt senaste köp är en hårinpackning som jag inte provat
Offline 3 Minute Hair Mask 198 ml
Nikki
Beauty Pro
11/03/26-11:59
Hårolja INNAN schampo Blev nyligen tipsad av min frisör om att applicera hårolja i längder och toppar en stund innan hårtvätt för att undvika att håret blir frissigt och trasslar sig efter schamponering. Extra bra om man använder detoxschampo som annars lätt kan göra håret torrt. Har ni hört detta innan? Gör ni redan så? För mig var det nytt men det låter väldigt logiskt, tycker jag, så jag ska absolut testa!
Hårolja INNAN schampo  Blev nyligen tipsad av min frisör om
Elixir Ultime L’Huile Originale Hair Oil 75 ml
True Soft Argan Oil 100 ml
Nikki
Beauty Pro
10/03/26-13:52(redigerad den 10/03/26-17:52)
Nyhet från FENTY HAIR: THE IMPOSTER Invisi-Boost Volumizing Dry Shampoo Powder 🩷💜
Nyhet från FENTY HAIR:  THE IMPOSTER Invisi-Boost Volumizing
Fia
Beauty Pro
10/03/26-10:43
Har nu testat en ny stylingcreme som var perfekt för mitt hår som har en hel del fall och lätt blir yvigt. Den här fick lockarna att ligga som jag ville. Jag tycker helt klart att den är en budgetfavorit. Just nu har Kicks den till medlemspris för 149 kr! ✨
Curl Creator Styling Creme 150 ml
Nikki
Beauty Pro
09/03/26-07:58
Mitt första intryck av: OLAPLEX No.4 Bond Maintenance Shampoo + No.5 Bond Maintenance Conditioner Enkla och ganska tråkiga förpackningar. Svagt doftande båda två. Ska man ändå ha i parfym får de gärna dofta lite godare och något mer, tycker jag. Vad de ska göra: Minska brott och stärka håret Varsam rengöring, vårdar, stärker, återfuktar och gör håret lättare att reda ut. Båda är koncentrerade produkter, schampot t o m högkoncentrerat, vilket gör dem otroligt dryga och därmed också mer prisvärda. De är inte billiga men kommer räcka väldigt länge. Dessutom säljs de ganska ofta i set till betydligt bättre pris än om man köper dem separat. Använde dem tillsammans utan något annat serum, mask eller leave-in för att få en mer fullständig första känsla och intryck. Schampot har en härligt, len formula och jag har nog aldrig fått ett så rikt löddrande fylligt skum av en så liten mängd schampo-produkt tidigare. Trycker ut en lite försiktig mängd att börja massera in och det blir nästan redan för mycket. 🫧 Också balsamet räcker långt även om jag inte upplever det lika drygt som schampot men det har bra effekt när det kommer till att reda ut håret. Inget trassel och ingen leave-in behövs. Brukar alltid ha i både leave-in och olja efter hårtvätt men ville nu testa produkterna helt på egen hand. Håret känns fortfarande mjukt och lent morgonen efter. Någon glans utöver hårets naturliga kan jag inte direkt säga att jag upplever att produkterna gett mitt hår men det är ju inte heller deras främsta uppgift. Spontant skulle jag säga att jag gillar schampot mer än balsamet. De bör dock användas tillsammans för bästa resultat.
Mitt första intryck av:  OLAPLEX No.4 Bond Maintenance
No. 4 Fine Bond Maintenance Shampoo 250 ml
No. 5 Fine Bond Maintenance Conditioner 250 ml
No4 & No5 Bond Maintenance Duo Box 2025 520 ml
No.4 Bond Maintenance 1000 ml
No.5 Bond Maintenance 1000 ml
Nikki
Beauty Pro
07/03/26-12:26(redigerad den 08/03/26-19:14)
First Impression Maria Åkerberg Hair Conditioner Energy 🪻 Maria Åkerberg Hair Conditioner Energy är ett hårbalsam som ska passa alla hårtyper, både behandlat och naturligt hår. Balsamet innehåller bl a jojobaolja och ska återfukta håret, reda ut det, göra det mjukt samt ge glans. Hair Conditioner Energy innehåller inga syntetiska tillsatser och är naturligt självkonserverande därför används eteriska oljor för att skydda produkten och förlänga hållbarheten. Parfymfritt men doftar ganska starkt då det innehåller eteriska oljor av både rosmarin, lavendel, citrongräs och enbär. En uppfriskande unisexdoft där citrongräset känns mest. Jag tycker det doftar fräscht! Formulan är inte så tjock, nästan mer åt det rinniga hållet men när jag applicerar det är det oväntat drygt. Lite räcker långt. Håret känns bra efter hårtvätten (skippade inpackning), och ungefär som efter de flesta balsam skulle jag säga. Maria Åkerberg är ett svenskt varumärke med produkter inom hudvård, hårvård och smink. All tillverkning sker i egen anläggning i Frillesås i Halland. Blir lite nyfiken på att testa något mer från detta hållbara varumärke med naturliga ingredienser. De testar heller aldrig på djur och de enda animaliska ingredienserna som finns i ett fåtal produkter är honung och bivax. Kommentera och tipsa gärna om ni testat något ni vill rekommendera (eller inte)!
Ett val
Avslutad
Har du testat något från Maria Åkerberg?
7Bidrag
JA 57%
NEJ 14%
Inte ännu, men blir lite nyfiken! 29%
First Impression Maria Åkerberg Hair Conditioner Energy 🪻
Hair Conditioner Energy 100 ml
Helena
Beauty Star
06/03/26-21:17
Hade ju tur som en tok ☺️ häromdagen och vann detta fina hårvårdspaket med produkter från Davines OI serie 🤩👍🍀 ska testas ASAP. Jag kan redan säga att jag förstår de som sagt sig vara tveksamma till doften (både till styrka och typ) men jag får väl återkomma med en recension senare. Nu ska mitt fina torra självlockiga hår få lite extra kärlek 🖤🤗🤍
Hade ju tur som en tok ☺️ häromdagen och vann detta fina
OI Lux Gift Box