Mitt första intryck av:
OLAPLEX
No.4 Bond Maintenance Shampoo +
No.5 Bond Maintenance Conditioner
Enkla och ganska tråkiga förpackningar.
Svagt doftande båda två. Ska man ändå ha i parfym får de gärna dofta lite godare och något mer, tycker jag.
Vad de ska göra: Minska brott och stärka håret
Varsam rengöring, vårdar, stärker, återfuktar och gör håret lättare att reda ut.
Båda är koncentrerade produkter, schampot t o m högkoncentrerat, vilket gör dem otroligt dryga och därmed också mer prisvärda. De är inte billiga men kommer räcka väldigt länge. Dessutom säljs de ganska ofta i set till betydligt bättre pris än om man köper dem separat.
Använde dem tillsammans utan något annat serum, mask eller leave-in för att få en mer fullständig första känsla och intryck.
Schampot har en härligt, len formula och jag har nog aldrig fått ett så rikt löddrande fylligt skum av en så liten mängd schampo-produkt tidigare. Trycker ut en lite försiktig mängd att börja massera in och det blir nästan redan för mycket. 🫧
Också balsamet räcker långt även om jag inte upplever det lika drygt som schampot men det har bra effekt när det kommer till att reda ut håret. Inget trassel och ingen leave-in behövs. Brukar alltid ha i både leave-in och olja efter hårtvätt men ville nu testa produkterna helt på egen hand. Håret känns fortfarande mjukt och lent morgonen efter. Någon glans utöver hårets naturliga kan jag inte direkt säga att jag upplever att produkterna gett mitt hår men det är ju inte heller deras främsta uppgift.
Spontant skulle jag säga att jag gillar schampot mer än balsamet. De bör dock användas tillsammans för bästa resultat.