/ Makeup Looks

Makeup Looks

Ta en bild på din snyggaste, mest inspirerande look och dela med andra Beauty Talkers! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Beauty Looks
Mina Beauty Looks
Lägg till
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhetNaglar
Senaste
Kim
Beauty Pro
26/01/26-15:26
Här kommer mitt bidrag till day to night sminktävlingen 🌄🥳
Här kommer mitt bidrag till day to night sminktävlingen 🌄🥳 Min daglook är en rätt enkelt sminkning men med glowig bas och en liten liner. Detta sparar tid när man sedan snabbt och smidigt vill göra om daglooken till en kvällslook. Då behöver man inte lägga mycket fokus på att bättra på basen och man har redan en mall för att lägga den mer intensiva kvällseyelinern. Detta har jag adderat för att få till en kvällslook: MAC tilt eyeshadow LH COSMETICS shimmer saga palette för det finaste och enklaste glittret mitt på locket 💫 Svart eyeliner med skugga som jag fyller i på den tidigare bruna daglinern (anastasia mini sultry palette) Mitt absolut bästa tips för att få till en kvällslook är att applicera någon typ av mörkare skugga och gärna en mörkare brun, grå eller svart eyeliner. Glitter är också ett enkelt men effektfullt sätt att få till en look som känns mer kväll 🪩 Ta på en mörkare läppfärg, här har jag använt Mac lipstick i färgen whirl. Den perfekta rosabruna kalla nyansen som passar många! Addera lite extra blush över den du redan har och lite extra highlighter för ett snyggt kvällsglow! Mitt bästa tips är en 2 i ett produkt som är en blush med highlightereffekt. ÄLSKAR Bare Minerals Highlighting blush I Pink Glow, eller Opal glow om man vill ha mindre färg men kan applicera den över vilken egen blush man vill för extra glow! Avslutar alltid med en vattenfast mascara för att hålla böjen heeeela dagen och kvällen! Lägg på ett extra lager mascara när du är klar med skuggorna ifall det fallit ner skugga på fransarna för extra svärta. Min favorit kvällsmascara är Lancome Idole Waterproof. Så intensiv svart färg! Enjoy the night 🥂💃
Gen Nude Cheek Duo Gift Box
Lash Idôle Flutter Mascara Gift Box
Eyeshadow Palette Mini Sultry
Eye Shadow Metallic Blueprint
Rebecka
Beauty Pro
26/01/26-13:02(redigerad den 26/01/26-13:37)
Om jag har en dag där jag behöver gå från day-to-night vill
Om jag har en dag där jag behöver gå från day-to-night vill jag ha produkter som håller och det innebär oftast att jag har rätt lite tid om jag inte hinner göra om allt. Då börjar jag med en primer som håller dag ut och dag in för att sedan gå på med en foundation som jag vet ser bra ut länge (dock inte den jag har här då det är en slit och släng som jag använder när jag bara ska vara hemma, som nu när jag är sjuk). Därefter använder jag gärna dubbla produkter, en kräm och en puder, för varje steg för extra hållbarhet. Bronzern tar jag även på ögonlocken för lite dimension under dagen och något vårdande men ändå färggivande på läpparna. När kvällen sen närmar sig är det enklaste enligt mig att använda en flytande ögonskugga med skimmer! Då jag ändå redan har en bas på ögonlocken behövs inte mer än det. Och sen torkar jag av läpparna och lägger en läppenna och därefter samma produkt som tidigare! Det ger ingen WOW-känsla i förvandlingen kanske men jag vet att det här håller och ser lika bra ut kl. 07 när man lämnar hemmet som kl. 22 när man kommer hem och bara det överträffar ändå mina förväntningar! (färger stämmer inte)
Sparkl Multi-Use Liquid Eyeshadow Wicked
Crayon Nugget
Hydro Grip Heroes Gift Box
Almost Lipstick Black Honey
jennifer.uddstahl
Beauty Pro
26/01/26-12:22
Min dagsmakeup består oftast av bas och bryn, ibland även en
Min dagsmakeup består oftast av bas och bryn, ibland även en läpp och fransar. Basen gör jag med hjälp av Maybelline Plump and Glow foundation i färg 116. Till cremebronzer använder jag Too Faced Chocolate Soleil sculpting stick, i färg chocolate caramel. Concealer Top Faced Born This Way multiuse sculpting concealer, I färg snow. Puder produkter använder jag lite olika men oftast från Mili och Nyx. Brynen gör jag med Anastasia Beverly Hills Dipbrow pomade i färg chocolate. Sedan för att ta detta till en kvällsmakeup lägger jag ögonskugga, oftast tar jag min puder bronzer som grund. Sedan är min favorit just nu 1993 paletten från LH Cosmetics i collab med Margareta Grääs. Till läpp tar jag Mac lip Pencil i Cool Spice med läppstiftet Cool Teddy från Mac! Lyckas inte tagga några produkter.
Suggested missionSe alla
Bli en Makeup Master
120
Samla den exklusiva Makeup Master-medaljen!
Maribelle
Beauty Pro
26/01/26-12:05
Min dag look består av en simpel tunn Eyeliner och baby pink
Min dag look består av en simpel tunn Eyeliner och baby pink kinder! Min go to dags sminkning egentligen💗🌸 Jag har använt mig av min favorit maskara L’Oréal Telescopic, Isadora Kajal penna i Brown, Haus Labs Concealer, och Nars Etheral Aura Blush palett✨ För kvälls looken så blendade jag ut min eyeliner med en mörk brun ögonskugga över hela ögonenlocken och lite under nedre fransarna för att skapa en smokey ögon look! Jag använde mig av Huda Beauty Icy nude pallet✨ Resten av sminket behöll jag likadan 💗
Telescopic Mascara Black
Frida
Beauty Pro
26/01/26-08:55
Day to night☀️🌙 Det jag fokuserade mest på var ögonen, att
Day to night☀️🌙 Det jag fokuserade mest på var ögonen, att lägga till en fin och glittrig ögonsminkning✨ samt att lägga på ett fint läppglans. Sen gav jag även lite kärlek till basen genom att ta concealer på ställen där sminket släppt litegrann, fylla på med highlighter och lägga på settingspray .💖 Klarade endast tagga en produkt men använde bla highlighter från Caia, Ögonskugga från Anastasia (sugar) samt en singelskugga från makeupstore, concealer från Maybelline (Instant Anti-Age Eraser Multi-Use Concealer)
Dewy Setting Spray Original
Linn
Beauty Pro
26/01/26-08:20
⚫️Dagens look⚫️  Taggning strular!
⚫️Dagens look⚫️ Taggning strular!
Born This Way Super Coverage Concealer Sable
Preppy Prime Setting Spray Matte Finish 100 ml
Everfull XL Mascara 36H Extreme Volume & Lift 01 Total Black
Pernilla
Beauty Pro
25/01/26-17:29(redigerad den 25/01/26-17:37)
På dagen (bild 1) gör jag en fräsch look men gillar alltid
På dagen (bild 1) gör jag en fräsch look men gillar alltid att lägga något på ögonen, jag använder dior backstage paletten som jag älskar till så mycket, en multifunktionell palett som verkligen är värd varje krona! Den används dagligen som ögonskugga, highlighter, och ofta även som blush. Men till denna look har jag använt dior forever flytande highlighter i färgen pink, också en daglig produkt för mig! ✨ Dag makeup: Bas - Charlotte tilbury magic serum och cream, Dior forever star glow filter, Becca under eye brighter, Dior backstage concealer, huda beauty baking powder, dior forever nude puder, fenty contour stick, nars Laguna bronzer, Anastasia Beverly Hills brow wiz, beauty act kajal penna på övre fransrad, isadora på nedre, mascara L’Oréal telescopic vattenfast samt lancome lash idole, settingspray charlotte tilbury, läppar brukar vara Ole henriksen lip treatment. Kvälls looken är väldigt snarlik i basen förutom att jag gillar en lite mer täckande foundation, och gillar då köra Nars matte foundation, med en mer täckande concealer, här har jag använt hourglass concealer, annars är resterande bas produkter detsamma, men en lite tydligare ögon makeup, här har jag använt en favvo palett, Anastasia mini sultry eye palette, i färgerna twig, pearl, birch, och nedre fransrad har jag lagt dystopian som är en matt mörk brun, jag gillar att ha bronziga och bruna nyanser på mina ögon för en mjukare look, men gärna med glitter och skimmer vid fest look! Jag har sedan använt dior backstage paletten även här i 001, för highlight. Sedan har jag på läpparna dior läpp penna i färgen 303 Greige attitude, och sedan lite Mac läppstift i creme de nude och clarins lip perfector i apricot, som är mitt FAVORIT läppglans! 💄 mascaran är även här L’Oréal telescopic tillsammans med lancome.
Backstage Face & Body Flash Perfector Concealer 0N
Forever Nude 0 Luminescent
Dior Backstage Glow Maximizer Palette 001 Universal Glow
Eyeshadow Palette Mini Sultry
Match Stix Contour Skinstick Truffle
Lash Idôle Mascara Set
Charlotte's Mini Viral Beauty Icons
Charlotte's Iconic Magic Mini Skin Set
Sotnosen
Beauty Pro
25/01/26-16:24
Detta är min dagsminkning en helt vanlig dag när man är
Detta är min dagsminkning en helt vanlig dag när man är ledig 🤗 lite mascara, lite blush… för att få detta till att bli en ytterst snabb kvällslook så är det bara att addera flytande eyeliner ~ min favorit är från nyx, fylla i ögonbrynen, här har jag använt en penna från All I am och så ett snabbt borstdrag med en shimmering produkt från Pixie som jag tror inte säljs längre 😌 men den största skillnaden blir att dra ihop håret i en sleek frisyr och sedan ta några sprut med en härlig parfym! Detta är ett supersnabbt knep för att få till en kvällslook på bara nån minut 😘 perfekt för aw eller tjejkväll efter jobbet när man har noll tid 🫶🏻
Epic Ink Liner Waterproof 01 Black
Glued Wax Stick 50 g
The Scent For Her Eau de Parfum 100 ml