Jag har använt Maria Nila Pure Volume Conditioner ett tag nu, och överlag tycker jag att den är ganska bra. Först och främst är doften väldigt fräsch. Den är inte tung eller parfymig, utan mer som en lätt blommig doft. Det känns faktiskt lite uppiggande när man använder den. Konsistensen är också ganska lätt och inte alls tung, så den är enkel att fördela i håret. Mitt hår är ganska fint och blir lätt platt, och det jag gillar mest med den här balsamen är att den inte tynger ner håret. Många balsam gör håret mjukt, men också platt dagen efter – den här håller ändå lite volym och känns mer naturlig. När det gäller återfuktning tycker jag att den är lagom. Den känns inte fet, men håret blir ändå mjukt och följsamt, särskilt i topparna. Om du har väldigt torrt eller skadat hår kan den kännas lite för lätt, men för vardagsbruk funkar den bra. En annan sak jag gillar är att den är lätt att skölja ur. Den lämnar inte den där hala känslan som vissa balsam gör, vilket är ett plus.
Resultatet av mitt senaste frisörbesök! Klippningen är som alltid, varför ändra ett vinnande koncept? Färgen, ja, vi hade massa att välja bland... Jag brukade ha balayage vilket passade mig väldigt bra utifrån underhåll osv (med min sjukdom orkar jag inte med att underhålla för ofta). Men när maken började på polisutbildningen så ville jag spara på den kostnaden men samtidigt ha något lite roligare än min egen hårfärg och då började vi färga håret i en nyans nära min egen. Både jag och frisören har varit väldigt nöjda med den färgen men jag har ju behövt färga utväxten mycket oftare än jag gjorde om min balayage. Och jag hade utväxt nu när jag kom dit. Så, nu när maken är färdig polis sen ett tag tillbaka så hittade vi på något mellanting, där målet är balayage igen, där utväxten försvann utan att behöva färgas om hela tiden, och där målet aldrig var blont. Färgen är svår att fånga helt rättvist på bild, den är någonstans mellan de här två bilderna och kommer ju förändras lite när jag tvättat det några ggr. Jag är väldigt, väldigt nöjd!
Jag har varit lite frånvarande under jul och nyår och det beror på att jag åkte ut på landet och bara var, kanske inte alls vad man i regel gör då man gärna normalt sett piffar sig lite extra inför iaf nyårsafton. Har gått utan smink i flera veckor, myst på med ansiktsmasker och bara pysslat om mig själv. Till veckan börjar kontorslivet igen och första veckan i februari är det dags att sätta i ny tejp extensions i mitt hår. Ser så fram emot att bli fräsch i håret och att testa nya färger ❤ Bjuppar på lite hårresor från tidigare år. Har oftast en valt en färg likt mitt eget cendré färgade men förra året så började jag jobba mig mot en lite blondare känsla. Har redan valt ut färger inför iår men då jag provar ett nytt märke vet jag inte hur resultatet blir, så det ska bli spännande ✨
Hej! Vill gärna tipsa om ett budgetvänlig hår serie och ett annat märke. Jag hade innan dessa bilder råkat bleka hela mitt hår och under 1 års tid, både tappat hår och hade allmänt svårt att få det mjukt. Jag testade att använda toningar och hår färger, men håret gick ändå snabbt tillbaka till oranger eller gult. Jag behövde verkligen något som kunde stärka och återfukta mitt hår, då köpte jag lanza keratin healing oil, mitt hår sög in exakt all fukt och det börja sakta men säkert gå åt ett mer friskare hår. De blekta syndes fortfarande men testade då maria nila colour refresh cacao, håret blev som innan helt friskt och mjukt efteråt. Sen så gjorde jag slingor men fortsatte använda lanza och mitt hår började gå mot ett friskare håll. Så om ni någonsin upplevet samma problem, men också har frizzigt, torrt och vågigt hår som jag, så kommer mi verkligen uppskatta detta.
Dagens Hår Look andas lyx! 💙✨️ Håret är helt naturligt och ostylat. Jag hoppas att glansen kommer fram på fotot. Känslan får jag försöka beskriva. Har för första gången testat en hårvårdsprodukt från Augustinus Bader. Inte inom min budget men fick en tester på denna, The Leave-In Hair Treatment, vid ett köp. Älskar den! Tyvärr...😂 Ganska lätt formula som jag inte blev helt såld på men resultatet känns magiskt. Den ska bl a vara djupt återfuktande och skydda håret från det mesta, även mot UVA-och UVB-strålar.  Innehåller förutom något patenterat som kallas TFC8 även olika vitaminer samt näringsrik havrekärnolja.  Resultatet på mitt hår blev ett hår så mjukt och följsamt som jag inte kan minnas att jag någonsin känt det förut och då har jag inte i någon hårolja eller annat efteråt. Idag får jag nog sätta upp håret högt och "tant"-simma. Förlåt uttrycket (jag menar det kärleksfullt)! 😃 Ha en fortsatt fin sista julidag! 🩵☀️
Vad roligt med en kanal för hårinlägg. Just nu befinner jag mig vid havet vilket innebär fuktig luft i minsta lilla vrå. Då är det ingen idé att hålla på att föna håret utan lockarna får leva sitt egna liv. Jag hade oturen att glömma min diffuser (tratt för lockar man sätter på fönen för definition) i Bosnien, men med rätt produkter och lite extra tålamod blev det bra ändå 😄 Kan inte rekommendera curlsmiths produkter tillräckligt. Om du likt mig har lockar som tappar gnistan så måste du testa bond curl rehab salve (första produkten från vänster). Den aktiverar lockar som du inte ens visste att du hade (funkar som en bond builder) och därefter kör du på med cleanser/balsam/styling. Produkterna jag använde ikväll gav mkt volym vilket jag var ute efter. Ska bli roligt att se hur håret återhämtar sig från all hård styling kommande veckor. Kan inte tagga någon produkt då dessa inte finns på Kicks, men hoppas verkligen de tas in snart.
Ny sommarfrisyr 🌸 Första bilden tog jag i lördags, precis efter ett besök hos min underbara frisör 💗 Jag fick för mig att det vore kul att testa gardinlugg och det tyckte hon lät som en bra idé. Känns faktiskt riktigt bra, men jag önskar bara att jag själv kunde få till håret lika snyggt som frisörer kan! Och kanske att jag vågar mig på liiite kortare lugg nästa gång, efter att jag vant mig? Andra bilden är tagen idag och visar mitt egna försök till frisyr efter att jag tvättade håret igår. Blev en lite slarvig uppsättning och jag ska nog införskaffa en värmeborste nu för att få till luggen på ett bra sätt. Tar gärna emot tips på bra värmeborstar! Mina favoritprodukter att använda nu i sommar är iaf ett värmeskydd från Ida Warg som även skyddar mot UV-strålar (och doftar jättegott!), hårolja till topparna (i väntan på att börja använda oljan från Kerastases Gloss-serie som jag vann, så använder jag just nu en underbar olja från Maria Nila som jag vill ta slut på först). Använder även en mousse och en hårspray för att försöka få till luggen bra. De jag använder just nu är från märken som inte säljs på KICKS. Går för övrigt inte någonstans utan min hårklämma (eller åtminstone en hårsnodd)! Så skönt att kunna sätta upp håret nu när det är så varmt ute! ☀️