Till KICKS.se
Logga in/Registrera
Hem
👋
Är du ny på Communityt?
Såhär kommer du igång!
Beauty Talks
Alla inlägg
Beauty Chatroom
Beauty Kits
Beauty Routines
Help a shopper!
Aktiviteter
Beauty Tester reviews
Competition Time!
Pågående
Testprodukter
Join the event!
Makeup
Makeup-inlägg
Makeup Looks
Hudvård
Hudvårdsinlägg
Fråga våra hudterapeuter
Följ vår hudterapeut
Följ vår farmaceut!
Hårvård
Hårvårdsinlägg
Hair Looks
Doft
Doftinlägg
Månadens Doft!
KICKS
KICKS Official
KICKS Beauty Experts
Brand Ambassadors
Hantera kanaler
Såhär kommer du igång!
Inställningar för cookies
Webbplatskarta
Cookie policy
Integritetspolicy
Användarvillkor
För första gången sen mitt hår plötsligt blev lockigt för typ 5 år sen så har jag lyckats få mina knasiga lockar att hålla i mer än 10 sekunder! 🙌🏼 Sen jag började använda Zëiyts olja Ghazali's touch i håret så har mitt hår sett SÅ hälsosamt och fint ut, plus att den håller kvar mina lockar som kikar fram när jag tvättat håret. Och jag behöver knappt använda oljan alls för det räcker med ett pump som jag masserar in i huden på händerna och sen kammar jag i princip bara igenom håret med mina smått oljiga fingrar, det räcker. Flaskan kommer räcka en hel livstid! 🖤✨️
Jag saknar mitt vita fina hår. Men jag kommer nog aldrig våga göra det så ljust igen. Nu har jag inte vågar röra mitt hår sedan i vintras men har nu bokat en tid för klippning och slingor. Har så mörk och lång utväxt och känner mig så ful i håret. Tips på vad jag kan göra för något med det? 😇🩷
Har varit hos frisören och klippt och slingat mig, det tog 3,5 timmar och har en så trevlig och noggrann frisör och har haft henne i ett och ett halvt år sen hon var i slutet av sin praktik, kan säga att hon är helt fullbokad❤️ Ljuset var rätt mörkt när bilden togs eftersom att det började åska och regna strax efteråt, är sommarblond! Tycker alla frisörer som jag haft som gått frisörgymnasiet är väldigt bra och ja de klipper i tre år under sin utbildning så de blir ju väldigt tränade 🥰
Månader av längtan efter förändring landade i detta. Det tar faktiskt ett tag att vänja sig efter att ha varit mörkbrun ocu röd/kopparfärgad sedan år 2020 i princip. Men jag kan knappt tro att hon fick till detta på en sittning. Inte ens uns av rött kvar och jag är så nöjd 🙈⭐️ På sista bilden ser ni utgångsläget hon hade ❤️ Vad tycker ni, team ruby eller summer highlights? 😃
Good hair day – throwback 💭 Jag tror att det var 2013-2014 som jag hade mörkrött hår, och to this day så är det den finaste hårfärgen jag haft.. På bilden lyser solen på håret och då såg det så där Ariel-rött ut. 😍 I mer dämpat ljus såg jag i princip svarthårig ut, tro det eller ej! Jag färgade det till en början på salong och färgade utväxten själv med en färg som hette typ "black red", väldigt beskrivande namn på färgen. Kan ofta sakna mitt sjöjungfruhår, men jag saknar verkligen inte att behöva färga utväxten typ varje vecka eller att brottas med de där långa hårstråna som fladdrade omkring i minsta lilla vindpust. 😅
Good hair day 💁🏽♀️ Jag har använt Maria Nila Heal Hair Care Kit ett tag nu, och helhetsintrycket är att det är en ganska snäll och lugnande hårvårdsserie. Schampot löddrar inte extremt mycket, men hårbotten känns ren efteråt utan den där strama eller uttorkade känslan. Balsamet är ganska lätt och tynger inte ner håret, vilket passar bra om man inte vill att håret ska kännas platt. Det jag märker mest är att hårbotten känns lite mer balanserad. Tidigare kunde jag ibland ha lite klåda eller känslighet, men det har blivit mer sällan efter ett tag med den här serien. Det är inte en sån produkt som ger wow-effekt direkt, utan mer en som känns trygg och stabil att använda över tid.
Hair day
Älskar mitt nya hår! Detta är en good hair day 😻✨
En bra hårdag, kanske inte den mest perfekta men jag tycker att bilden är rolig. Ljuset blev så konstigt att jag ser kanske lite ut som en power- women som @136665041 tycker att jag gör😅. Så istället för en fin bild så tar jag den här som är lite roligt dramatisk pågrund av ljus och vind! Var tvungen att blurra över mitt sällskap såklart, lite fult på bilden men klipper jag bort honom så klipper jag bort ljuset ovanför mitt huvud. Kan tagga till och med en favorit som jag tror jag använde vid tillfället 🥰 Det är ju också väldigt kul att jag mest ser ut att vilja vara med på bilden själv mer än ta en bild ihop med min älskling 😅
Good Hairday ✨️ Denna bilden är från sist jag "var på stan". Vi var på toaletten mellan alla dansgolv och tog lite bilder, som man gör hehe! Då kom det fram en riktig girls girl och frågade om hon skulle ta bild på oss. Tack du okända tjej på Bånkens toalett. 🫶 Hade lockat håret lite slarvigt och men ändå med luft och glans. Men framförallt så hade vi på oss solglasögon och då blir håret ALLTID bra. 🌟
Good hair day!🌼 Bilden är tagen för tre år sedan, mitt hår var väldigt välskött och i en kontrollerbar längd. Nu är det bara långt och odrägligt. Jag har inte varit hos frissan på tre år!😬 Men ska dit nästa vecka, det ska bli så skönt (och dyrt), jag längtar efter att ha en riktigt bra hårdag igen.
43562349
Hair look👩🏻🦱🩷 Jag har verkligen aldrig uppsatt för att jag känner mig inte så bekväm i det. Jag har väldigt långt hår så det känns så tomt när det är uppsatt. Men här om kvällen bestämde jag mig att gå utanför min comfortzone och gjorde en updo med mina face framing pieces frame. Och jag är glad att jag testade! Tror jag nu hittat en still som passar mig🥰 Så jag kommer definitivt försöka ha lite mer uppsatt🌸🩷
Hair look!! Det här har varit en av mina bästa hår dagar måste jag säga😭 Gjorde inget annorlunda heller, det bara blev så🙃 Lockigt hår lever sitt egna liv🙈🩷
Hårvård jag använt de senaste 4 dagarna och då är inte alla produkter taggade🥰💖
Good hair day 🤩🌻
Hair looks- klippte mig i helgen. Det var nödvändigt att få bort alla slitna toppar och längder. Sen kortade jag ner snedluggen betydligt eftersom jag gillar lite inramning av ansiktet. Vill att håret ska må sitt bästa inför min färgförändring i slutet av maj och då vart det bättre att ta bort att det slitna nu så mina detox och bondingprodukter inte ska slösas på strån som inte kan räddas 😅 Orkade inte piffa till mig inför denna look så det blir ett nude face all in
Vill visa lystern som den fina oljemisten frön Moroccanoil ger✨ Den kallas Treatment men för mig är det främst en riktig fin glansspray med underbar doft!
Klippt lugg 🖤
Färgat hemma nyss 🖤 svart är min to go color forever and ever
Jag har använt Maria Nila Pure Volume Conditioner ett tag nu, och överlag tycker jag att den är ganska bra. Först och främst är doften väldigt fräsch. Den är inte tung eller parfymig, utan mer som en lätt blommig doft. Det känns faktiskt lite uppiggande när man använder den. Konsistensen är också ganska lätt och inte alls tung, så den är enkel att fördela i håret. Mitt hår är ganska fint och blir lätt platt, och det jag gillar mest med den här balsamen är att den inte tynger ner håret. Många balsam gör håret mjukt, men också platt dagen efter – den här håller ändå lite volym och känns mer naturlig. När det gäller återfuktning tycker jag att den är lagom. Den känns inte fet, men håret blir ändå mjukt och följsamt, särskilt i topparna. Om du har väldigt torrt eller skadat hår kan den kännas lite för lätt, men för vardagsbruk funkar den bra. En annan sak jag gillar är att den är lätt att skölja ur. Den lämnar inte den där hala känslan som vissa balsam gör, vilket är ett plus.
Påsk-uppsåttning i pandemi-hår🐤🐣🌸 En tid då mitt här klipptes med kökssaxen och inga slingor gjordes🐥Bjuder på den nu till Påskveckan🌷🌼🌹
Jag vann en tävling på Instagram 💕 fick håret tvättat och stylat på salong och en liten goodiebag med fina produkter 💕 passade på att klippa mig också när jag ändå var där. En riktigt bra start på helgen 🥰 bilden på mitt hår är egentligen inte så bra, men håret ser väldigt friskt ut och är fullt av volym i verkligheten även om det inte syns fullt ut på fotot 🤗
Resultatet av mitt senaste frisörbesök! Klippningen är som alltid, varför ändra ett vinnande koncept? Färgen, ja, vi hade massa att välja bland... Jag brukade ha balayage vilket passade mig väldigt bra utifrån underhåll osv (med min sjukdom orkar jag inte med att underhålla för ofta). Men när maken började på polisutbildningen så ville jag spara på den kostnaden men samtidigt ha något lite roligare än min egen hårfärg och då började vi färga håret i en nyans nära min egen. Både jag och frisören har varit väldigt nöjda med den färgen men jag har ju behövt färga utväxten mycket oftare än jag gjorde om min balayage. Och jag hade utväxt nu när jag kom dit. Så, nu när maken är färdig polis sen ett tag tillbaka så hittade vi på något mellanting, där målet är balayage igen, där utväxten försvann utan att behöva färgas om hela tiden, och där målet aldrig var blont. Färgen är svår att fånga helt rättvist på bild, den är någonstans mellan de här två bilderna och kommer ju förändras lite när jag tvättat det några ggr. Jag är väldigt, väldigt nöjd!
Hair care 🥥 Budgets favorite
Testade heatless curls med morgonrockens band igår och jag är helt PAFF över resultatet!! Alltså wow?! Jag använde lite GOT2B volymmousse innan – och resultatet… vilken VOLYM och vilka LOCKAR!! Det var en utmaning och virva runt varje slinga runt bandet med tanken på att jag har så långt hår!! Det var absolut inte jobbigt och sova med detta som dom flesta heatlesscurlsen. Har ni testat heatless curls än?😍
Alltså hörni, vilken fantastisk makapär det här är för oss som inte är så bra på lockar 🥹
Tänk vad lite hårfärg, hårolja och overnight curlers kan göra! Föddes blond (ljusare längder och råttfärgad utväxt) och har färgat mitt hår med october stockholms färger i 3 år nu. Kunde inte vara nöjdare! För er som också vill bli lätt röd/koppar håriga rekommenderar jag verkligen att blanda färgerna 7.0 (0,5 del), 9,14 (0,5 del) och 8,14 (1 del). Detta gäller givetvis om ni har en ljusare bas som mig! October stockholms hårfärger är så otroligt lätta att arbeta med, sliter inte på håret och bidrar med en extra glans! Kunde inte rekommendera dem mer om ni skall färga hemma snart! Mitt största hår tips 💕
Utan mössa utan att det ilar i öronen av kylan, jätteskönt! Våren är här🌸🥰🌞 Sist jag tvättade håret hade jag en favorit- kombination av schampon!
Lite extra kärlek till håret! ✨️ Toppade det i veckan, så skönt! Jag har ganska långt, ganska tjockt obehandlat hår. Brukar toppa det 3-4 gånger per år, oftast bara några cm men en eller ibland två gånger vill jag ta lite mer, oftast runt sommaren. Tycker det är skönt att ha det något kortare under sommaren och vill alltid klippa bort allt slitet med god marginal efter sommaren. Hur gör ni?
En enkel frisyr med en scarf! (Klicka för att se hela bilden!)
Inte tvättat håret på en vecka och det syns eller känns knappt, torrschampot från K18 är riktigt bra och bättre för hårbotten än de tidigare jag testat. Annars brukar jag undvika torrschampo så mycket det går. Men när tvätt inte hunnits med riktigt så finns ett jag väljer 💜
Dagens look! Jag har använt Björn axén hårepray också.
All you need is love! 🩷 Och för fina lockar - ett morgonrocksskärp! Ha en bra dag alla! 💖
Hair look of the day, Jag har vågigt lockigt hår. Jag gör rutinen med mitt hår. När jag duschar använder jag Moroccanoil curlcream och scrunch håret mer händerna.
Heatless curls är något jag starkt rekommenderar!Första gångerna med heatless curls var jag nära att ge upp 😅 Men när man knäcker tekniken och får in rätt rullning blir resultatet så fint! Lockigt, glansigt och utan värme ✨ Swipe för before/after ➡️
Dagens Hår Händer inte ofta att jag gör något med mitt hår men idag tog jag mig tid till det. Värmeskydd från Björn Axén. (detta finns även i travelsize som tillåts på flyget om man inte har bagage att checka in).
Sleek hair, glitter mood, let’s party✨
Heat or no heat- Jag försöker att använda minimalt med värme. Brukar låta håret lufttorka en stund med en leave in som Kevin murphys smooth again och torka endast in i hårbotten med hårfön.
Jag älskar vintern lika mycket som alla andra årstider. Men sommarkvällar är ju något som jag ser fram emot nu. Här använde jag Lanzas hårolja här som ger håret både skydd och vacker glans💖
Oribe - I love you! Testade denna idag och kände direkt att håret blev mjukare, lättare att reda ut och en fröjd att föna. Fick även massa glans på köpet. Ångrar verkligen inte köpet. Så synd att schampot och balsamet har ett så saftigt pris och aldrig är med på kampanjer 😩 Nu återstår att se om den är dryg också 👍
Idag gjorde jag inlägget med tips mot frissigt hår! Och ikväll hämtar jag ut en ny leave in produkt att testa JÄTTEKUL!! 🥰
Jag har varit lite frånvarande under jul och nyår och det beror på att jag åkte ut på landet och bara var, kanske inte alls vad man i regel gör då man gärna normalt sett piffar sig lite extra inför iaf nyårsafton. Har gått utan smink i flera veckor, myst på med ansiktsmasker och bara pysslat om mig själv. Till veckan börjar kontorslivet igen och första veckan i februari är det dags att sätta i ny tejp extensions i mitt hår. Ser så fram emot att bli fräsch i håret och att testa nya färger ❤ Bjuppar på lite hårresor från tidigare år. Har oftast en valt en färg likt mitt eget cendré färgade men förra året så började jag jobba mig mot en lite blondare känsla. Har redan valt ut färger inför iår men då jag provar ett nytt märke vet jag inte hur resultatet blir, så det ska bli spännande ✨
Dagens hårlook! Var till min frisör igår och klippte mig samt gjorde lite nya slingor. Tog av en bra bit på längden då det var ganska slitet nu. Hon stylade håret så snyggt då! Men det förstörde jag såklart med mössa direkt då vi hade -15 igår. Efter det blev det mer av platt mössfrilla 😅 Roligt är att min frisör också är en av mina närmsta vänner numera. Vi lärde känna varandra 2002 när jag köpte en häst av henne 😊
Nytt hår! Älskar det så mycket 😻🩷
Loop Tool Blev påmind av Linns Hair Look om att jag också har en loop tool någonstans. Hittar den inte just nu men hittade en bild där jag använt den. Såg att Glitter hade dem i butik för inte så länge sedan. KICKS egna har utgått.
⭐Simpel frisyr som går på nolltid att göra!⭐ Min "loop tool" är köpt på KICKS men det verkar inte säljas längre.
41349480
Look of Tuesday Det blev ny frisyr i veckan! Samma längd som är min trivsellängd (kanske några mm för kort) men jag klippte upp det också vilket jag inte brukar göra. Här är det direkt efter att jag kom hem från frisören, så hennes styling. Kände där att det liksom blev "för runt" men sen när jag tvättat håret och stylat det som vanligt så blev kändes det mer som jag. Inte säker på om jag kommer fortsätta klippa upp det såhär dock. Nu när min make är helt klar med sin utbildning ska jag också återgå till den färgbehandling jag brukade göra innan han började plugga. Första gången blir i vår. Ser fram emot det!
loving this hair oil is a winter favourite ❄️✨️
Få ny hårfärg med Marie Nile hårinpackning Colour Refresh 🎨 👩🦰🪮Jag har använd i nyans: Honey blond 8.3 , 2 delar och pink pop 006 , 1 del .... För att få en kallere ton i mitt hår 🧊
Lördagsmorgonen började med att jag fräschade upp min urtvättade rödbruna färg. Från en ljusbrun/hasselnöt till en spicy chocolate. Vågar inte köra mer än 1 nyans mörkare då jag inte riktigt bestämt vad jag vill ha för färg i det långa loppet.
Idag har jag varit hos frissan😀! Vet att hon använde schampo och mist från Nutritive serien från Kerastase 🧡 bilden förstoras så hela håret inte blev med ser jag. Bad henne platta det så mycket som möjligt 🥰
Gårdagens och dagens hårlook! Hela anledningen till mina flätor!
Dagens look var osminkad eftersom jag skulle till optikern, men innan dess var jag hos frisören och kapade några decimeter hår! 😃
Look of the day hair edition Sjukt obekväm med hur osmickrande vinkeln blev, men jag bjuder på det! Det är rörigt den här veckan i min duschhjälp från hemtjänsten så jag tvättade håret själv och slängde upp det i inbakade flätor för bad som ska vara den riktiga hairlooken i veckan!
Sock Curls Look 🧦 Riktigt fint resultat efter att ha sovit med håret upprullat med sockor. Glömde dock hårspray så det höll tyvärr inte så bra när jag varit ute i den fuktiga höstluften. 🍁🍂
Dagen hårlook ❣️ Blev så fint med den nya oljan Metal dx som jag testar. Använd oxå produkter från Lanza . som ger stöd till lockigt hår 💫
Jag gick från blond till mörk 🤭 fortfarande ovan men ibland måste man ju utmana sig själv 👏🏼
Dagens look ❤️🙌 Sidbena i min frisyr 😊
Hår och smink inspirerat av 1940-talet!!! 🥰 Det var verkligen ett uppdrag att få håret att sitta på plats 😅 Jag försökte mig på victory rolls och även om det inte blev helt som jag tänkt, tycker jag ändå att det blev riktigt fint till slut! 💄❤️
Min nya hårlook (japp, det är några extensions i också). Älskar verkligen färgkombon 😍🤎🧡🍂🍁 Taggar några av produkterna jag brukar använda 💫
🍂Simpel hårlook!🍂 Sov med inbakad fläta och fick lockigt hår på morgonen!
Hair look från fredags kväll💕
40812123
40780008
🤍 Klippning 🤍 Jag brukar klippa mig själv hemma med jämna mellanrum, det var nog 3 år sedan jag var hos frisören sist men idag var det dags! Klippte 10 cm och tycker det känns så fräscht och friskt. 💇🏼♀️ Skulle tagit en före bild men glömde helt bort 😩
En ostylad (oborstad) hairlook. Min T tog bilden för han tycker mitt hår var fint som det var. Borde gått till frissan för några veckor sedan men har tid om några veckor till, vet att det behövs😁 Men tycker om att min T bad att få ta en bild så la den här🥰💗 Håret är tvättat för tre dagar sedan och har blandat Fenty Beautys nya balsam och Joicos silverbalsam om någon undrar varför jag taggat två stycken balsam💦 Har har även i tjock hårolja från Loreal.
Freshly colored 🤎 Great first impression 🤍💙🩷💛
❣️Simpel vardagslook❣️
Hej! Vill gärna tipsa om ett budgetvänlig hår serie och ett annat märke. Jag hade innan dessa bilder råkat bleka hela mitt hår och under 1 års tid, både tappat hår och hade allmänt svårt att få det mjukt. Jag testade att använda toningar och hår färger, men håret gick ändå snabbt tillbaka till oranger eller gult. Jag behövde verkligen något som kunde stärka och återfukta mitt hår, då köpte jag lanza keratin healing oil, mitt hår sög in exakt all fukt och det börja sakta men säkert gå åt ett mer friskare hår. De blekta syndes fortfarande men testade då maria nila colour refresh cacao, håret blev som innan helt friskt och mjukt efteråt. Sen så gjorde jag slingor men fortsatte använda lanza och mitt hår började gå mot ett friskare håll. Så om ni någonsin upplevet samma problem, men också har frizzigt, torrt och vågigt hår som jag, så kommer mi verkligen uppskatta detta.
40666957
🥰🥰🥰
Oawe
Dagens hårfix. Före och efter lockning (vänster sida ej lockad) samt efter utborstning och färdigt resultat ✨ Använt GHD Chronos Max Wand. Hittade den inte på Kicks men den är relativt ny så kanske dyker upp 😍 Älskar denna tång och lockarna den ger!
Loving my heatless curls 💁♀️
Tyckte denna färgen och längden var riktigt snyggt! Vad tycker ni 💕
Hej gänget !!✨ Jag ville bara tipsa om några produkter som har räddat mig när jag lockat håret. Mitt hår vill aldrig hålla och med dessa produkter jag länkar nedan så håller lockarna hela dagen. Lägg wow i torrt hår innan ni lockar, sen använd värmeverktyg sedan hårspray. Se till bara att ni låter lockarna svalna och va en liten stund, innan ni borstar ut! Tips ✨
Blir rosett idag igen men denna gång i spets och med håret utsläppt. Brukar ni använda rosett/rosetter i håret?
Go back short ?🤔
Idag blev det rosett i håret 🎀🖤🎀 Köpt på KICKS.
Sådär 2 timmar senare när håret äntligen luft torkat🤭 Använder leave in från Proffs💕
Budget favorite products
Jag klippte mig idag! 💇♀️
40342604
Lördagens hår Look! Jag har använt REF Colour Boost Masque, färgen cool Chocolate som även finns på Kicks! Jag hade i den lite längre denna gången så jag fick lite mera färg!
Ibland måste man skoja till det lite. Dagens hårlook ⭐️ hiss eller hiss 🤣
Curly hair styling 💖 Min favorit frisyr är absolut utsläppt - då är nyckeln fukt! Här är mina lockar efter en jobb dag. Mitt favorit gelé finns inte att köpa på kicks men lägger in en bild☺️
Curly hairstyle, Jag har blandade hårtyper. Jag brukade ha fullt lockigt hår fram till mina 20-årsåldern, men nu är det bara vågigt och ibland känns det som långa, förlorade lockar gömda under mitt vågiga hår.
Min favoritfrisyr för lockigt hår ✨ Jag gillar att styla lockarna halvt uppsatt – enkelt och fint! 🌸 Använder leave-in + curl cream och kramar in lite mousse. Lufttorkar eller diffuser för definierade lockar som håller hela dagen. 💕
Sneak peak på min hårförändring dagen innan vi reste hem. Ibland undrar jag vad jag håller på med 😂, blev inte riktigt som jag tänkt, men jag brukar alltid byta färg i Bosnien då en behandling med slingor/färg och klipp kostar typ 700 kronor och nu har jag ändå en bra grund för att ljusa upp håret lite mer. Ska försöka få till en hellook i dagarna 💜
Dagens hair look! En läder rosett som piffar upp lite! Ej köpt på Kicks men de har en likadan som jag taggat! Den jag har taggat är handgjord i Italien så det är nog fin kvalitet!
Embracing the new hair cut 💇♀️
Bad hair day rescue! Idag blev det fläta och idag en låg på ena sidan, när håret ska tvättas snart. 3 st hårsnoddar och 4-5 st hårnålar gick åt🎀
BAD HAIR DAY RESCUE När mitt hår inte vill samarbeta eller om det har gått några dagar sedan senaste hårtvätt och jag är på språng 😬 då är slickback med en fläta alltid min go-to. Träningsvärk i armarna är alltid en del av processen också.
Bad hair day rescue Nu när jag klippt mig funkar inte min go-to när håret känns rätt ofräscht, men såhär dag tre efter hårtvätt (när längderna fortfarande är helt okej) brukar håret åka upp i en halvuppsättning, vilket ju funkar även med kortare hår. Det och torrschampo är min räddare i nöden
Den här från Revlon räddar mitt hår alla dagar i veckan. Jag har tjockt hår som gärna lever sitt eget liv. Men denna produkten luktar och känns mitt hår som att jag precis kom från frisören.
Mitt lockiga och tjocka hår har sina egna planer – men med mina favoriter från KICKS får jag kontroll utan att kämpa i en evighet. Bad hair day? Jag har en plan. ✨
Hair routine 🩷💗
Bad hair day hack… Jag satte upp håret hela dagen och släpade sedan ut det löst innan jag gick ut så att det fick lite vågor och glans. Men jag hade bättre dagar 🤣
Bad hair day rescue👩🏻🦱💓 Brukar alltid köra på en fläta när håret inte vill sammarbeta, lös eller uppsatt. En gång i veckan innan jag ska tvätta det kör jag alltid min hemma gjorda olje blandning i hårbotten för hårtillväxt, så passade på att utnyttja det och göra en slick back också!
Bad hair day rescue! Brukar göra en fiskbensfläta och så torrschampo innan så räddar vi den dagen 🩵
När jag har en bad hair day så kör jag alltid hög toffs, gärna två toffsar så håret inte ser för tunt ut 😂 sedan hårspray på det och dagen är räddad! (Lockar ibland hästsvansen om jag vill känna mig extra fin).
Min hårvård är enkel🥰 Kokosolja på hela hårlängd (innan man ska tvätta håret) 20-30 minuter. Sen tvätta som vanligt. 2-3 gånger. Efter schampoo lite balsam på halva längden. Sen torkar jag med handduken och använder olja som skydd eftersom jag använder locktång varje gång efter tvätten. Locktång använder jag på hel torra hår🫶🫰
🪄 Bad hair day rescue En fläta brukar allt som oftast rädda en dålig hårdag för mig, jag gör oftast en utbakad fläta då jag tycker det är lättast att göra på mig själv. (Lite hårspray och eventuellt torrschampo för struktur brukar funka bra för att göra en fläta som håller hela dagen)
Inte någon wowfrisyr och svårt att ta bra foto. Men en lite slarvig uppsättning med några flätor och hårklämmor kan rädda en bad hair-day. En vanlig räddning är annars ett klassiskt hårband för mig då jag har långt hår.
Bad hair day rescue + look of the day! Att sätta upp överhåret i en tofs eller knut funkar alltid för mig när håret inte gör som jag vill. Lite olja i längderna för att tämja frisset och en tofs är allt jag behöver! Dagens look är osminkad eftersom jag bara sitter hemma och jobbar. Så moisturizer är det enda jag har i ansiktet. 😊
✨bad hair day rescue✨
Bad hair day rescue
Bad hair day rescue 🪄 En slarvigt uppsatt knut på ett eller annat sätt funkar alltid, tycker jag. Använder inga produkter, bara hårsnodd(ar), ibland en scrunchie, och hårnålar.
Söndagens look! Idag gjorde jag en färg inpackning i brunt, det är den färgen jag trivs med när hösten börjar komma! Jag använde en produkt från min frisör!
Knöt ihop min look med mjuka lockar, en fin spetsrosett och en liten pin med aromantikflaggan. 💚🤍🩶🖤 Inte glittrigt och inte så värst mycket färg, men fokus var ju på den både glittriga och färgglada ögonsminkningen. 😊
Ett glitter spänne som piffar upp!
🌸 Sätt färg på håret 🌸 Till dagens minst sagt färgglada makeuplook så får håret matcha lite med färgglad rosett! (den justerades efter att sonen hade tagit fotot)
Dagens Hår Look andas lyx! 💙✨️ Håret är helt naturligt och ostylat. Jag hoppas att glansen kommer fram på fotot. Känslan får jag försöka beskriva. Har för första gången testat en hårvårdsprodukt från Augustinus Bader. Inte inom min budget men fick en tester på denna, The Leave-In Hair Treatment, vid ett köp. Älskar den! Tyvärr...😂 Ganska lätt formula som jag inte blev helt såld på men resultatet känns magiskt. Den ska bl a vara djupt återfuktande och skydda håret från det mesta, även mot UVA-och UVB-strålar. Innehåller förutom något patenterat som kallas TFC8 även olika vitaminer samt näringsrik havrekärnolja. Resultatet på mitt hår blev ett hår så mjukt och följsamt som jag inte kan minnas att jag någonsin känt det förut och då har jag inte i någon hårolja eller annat efteråt. Idag får jag nog sätta upp håret högt och "tant"-simma. Förlåt uttrycket (jag menar det kärleksfullt)! 😃 Ha en fortsatt fin sista julidag! 🩵☀️
Vad roligt med en kanal för hårinlägg. Just nu befinner jag mig vid havet vilket innebär fuktig luft i minsta lilla vrå. Då är det ingen idé att hålla på att föna håret utan lockarna får leva sitt egna liv. Jag hade oturen att glömma min diffuser (tratt för lockar man sätter på fönen för definition) i Bosnien, men med rätt produkter och lite extra tålamod blev det bra ändå 😄 Kan inte rekommendera curlsmiths produkter tillräckligt. Om du likt mig har lockar som tappar gnistan så måste du testa bond curl rehab salve (första produkten från vänster). Den aktiverar lockar som du inte ens visste att du hade (funkar som en bond builder) och därefter kör du på med cleanser/balsam/styling. Produkterna jag använde ikväll gav mkt volym vilket jag var ute efter. Ska bli roligt att se hur håret återhämtar sig från all hård styling kommande veckor. Kan inte tagga någon produkt då dessa inte finns på Kicks, men hoppas verkligen de tas in snart.
En glittrig hårlook nyår 2022-2023! Hade inte ån hunnit gå till frisören efter pandemin och tog verkligen i för att göra något kul med håret till nyår🥂 Kan inte rekommendera att använda franslim på håret. Det tog timmar att få bort allt lim och sen olivoljan som var det enda som fick limmet att lossna💎 Men glittrigt det var det✨
🌸💜🌸❤️🌸 Hair Look 🌸❤️🌸💜🌸 Tycker det enkla är fint! 🌸 Min hårdekoration kommer inte från KICKS så taggar några andra istället.
Sätt färg på ditt hår och låt det glittra! Denna hatt köpte jag på Mauritsius när vi gifte oss där!
Älskar hårvård och tänkte att för dem som inte använder leave-in produkter citera Björn Axen ägarna/ cheferna som jag tror det var Kicks hade en live med, - tänk som med ansiktet du har i leave-in produkter efter tvätt som serum och krämer på ett regjort ansiktet! Väldigt bra beskrivning tycker jag! Mitt hår är långt och för att det ska hålla är det otänkbart att inte använda flertal leave-in produkter i håret jämt och ha väldigt många. Taggar några jag älskar 🥰!
Ny sommarfrisyr 🌸 Första bilden tog jag i lördags, precis efter ett besök hos min underbara frisör 💗 Jag fick för mig att det vore kul att testa gardinlugg och det tyckte hon lät som en bra idé. Känns faktiskt riktigt bra, men jag önskar bara att jag själv kunde få till håret lika snyggt som frisörer kan! Och kanske att jag vågar mig på liiite kortare lugg nästa gång, efter att jag vant mig? Andra bilden är tagen idag och visar mitt egna försök till frisyr efter att jag tvättade håret igår. Blev en lite slarvig uppsättning och jag ska nog införskaffa en värmeborste nu för att få till luggen på ett bra sätt. Tar gärna emot tips på bra värmeborstar! Mina favoritprodukter att använda nu i sommar är iaf ett värmeskydd från Ida Warg som även skyddar mot UV-strålar (och doftar jättegott!), hårolja till topparna (i väntan på att börja använda oljan från Kerastases Gloss-serie som jag vann, så använder jag just nu en underbar olja från Maria Nila som jag vill ta slut på först). Använder även en mousse och en hårspray för att försöka få till luggen bra. De jag använder just nu är från märken som inte säljs på KICKS. Går för övrigt inte någonstans utan min hårklämma (eller åtminstone en hårsnodd)! Så skönt att kunna sätta upp håret nu när det är så varmt ute! ☀️