Hem
KICKS Beauty Experts

KICKS Beauty Experts

Här lägger KICKS egna Beauty Experts upp inlägg inom alla skönhetsämnen. Allt från magisk makeup till härlig hudvård, tips och inspiration
Skriv här
Emma
KICKS Beauty Expert
06/03/24-06:00 (redigerad den 06/03/24-07:04)

Nu behöver jag er åsikt!

Jag ser ständigt personer som sätter på sig sina eye patches på olika sätt och jag blir bara förvirrad 🤣

Vilket sätt är mer optimalt att använda sina eye patches på? spelar det någon roll? för- nackdelar med de olika sätten?

Vilket sätt använder ni? 🤩

**Nu behöver jag er åsikt!**  Jag ser ständigt personer som
Emma
KICKS Beauty Expert
20/02/24-08:24 (redigerad den 20/02/24-08:27)

Beauty Talks är fyllt med makeup proffs men det kan ju också finnas personer som fortfarande försöker lista ut grunderna i hur man får en proffsig look.

För att skapa en vacker makeuplook är det viktigt att följa rätt steg och använda de rätta produkterna. Här är några tips för att applicera makeup som en proffs:

💦 Starta med fuktighetskräm: Oavsett din hudtyp (torr, fet eller kombinerad) är det viktigt att återfukta både morgon och kväll. Glöm inte solskydd på morgonen. Massera in fuktighetskrämen med cirkulära rörelser uppåt och utåt. (viktigaste steget 💡)

💥Använd en primer: En bra primer hjälper sminket att sitta bättre, särskilt under hektiska eller varma dagar. Välj en primer som passar din hudtyp. En fuktgivande primer fungerar bra för torr hud, medan en oljeabsorberande primer passar fet hud.

🔥Concealer och foundation: Applicera en liten mängd foundation eller färgad fuktighetskräm med fingrarna. Använd concealer under ögonen eller på blemmor för att ljusa upp ansiktet.

🍒Krämrouge och highlighter: För en frisk look, applicera krämrouge på kindernas äpple där du naturligt blir rosig. Använd en flytande highlighter på näsryggen, hakspetsen, kindbenen och under ögonbrynen för extra dimension.

🌟Flytande foundation: Applicera ett tunt lager flytande foundation. Tryck försiktigt med en svamp för att undvika att störa contoureringen i ansiktet. Fortsätt applicera tills du får ett mjukt och blandat resultat.

🌈Transparent puder: Avsluta med ett tunt lager transparent puder för att fixera looken.

Nu är du redo! Lycka till med din makeup! 💄✨

Här är några tips för att applicera makeup som en proffs!
Emma
KICKS Beauty Expert
26/01/24-12:18 (redigerad den 20/02/24-08:28)

Nu kommer en lösning som jag VET att många under vintern eftersöker, nämligen hur man motverkar statiskt hår!

Mitt hår blir sukt statiskt på vintern och jag har aldrig lyckats hitta lösningen på detta förr än nu och jag kan säga såhär: DET FUNKAR! 😃

Varför får man statiskt hår?
Statiskt hår orsakas av torr luft. Detta är särskilt vanligt under vintern, när klimatet ute är kallt och torrt, och inomhusluften ofta är torr och uppvärmd. Torr luft leder till att håret blir torrt, vilket i sin tur gör det mer mottagligt för statisk elektricitet.

3 tips för att motverka statiskt hår:

1.Återfukta håret. Det bästa sättet att motverka statiskt hår är att se till att håret är ordentligt återfuktat. Använd ett fuktgivande schampo och balsam, och applicera hårolja eller inpackning regelbundet.

2.Byt schampo. Om du har torrt eller frissigt hår, byt till ett schampo som är anpassat för det. Ett schampo utan silikoner är ofta bättre för torrt hår, eftersom silikoner kan bidra till att torkade ut håret.

3.Tvätta håret mindre ofta. Att tvätta håret för ofta kan också bidra till att torkade ut håret och göra det mer benäget för statisk elektricitet. Försök att tvätta håret inte mer än två gånger i veckan.

Produkter:

Briogeo Farewell Frizz Smoothing Shampoo är ett bra val för torrt eller frissigt hår. Det är silikonfritt och innehåller argan- och kokosolja, som är fuktgivande och vårdande. Schampot innehåller också UV-skydd, vilket kan hjälpa till att skydda håret från solens skadliga strålar.

KICKS Glow brush - När du borstar håret skapas friktion som kan göra håret statiskt. Metallborstar och kammar tenderar dessutom att förvärra situationen ytterligare. Testa istället en hårborste i naturmaterial, som svinsborst, trä eller bambu.

Foil Frizz & Static Control Spray - Det finns ett flertal stylingprodukter på marknaden som faktiskt hjälper till att hålla håret återfuktat och följsamt under dagen och håller flygande strån på armlängds avstånd. Antistatisk spray, leave-in krämer mot frissighet eller mjukgörande glansspray. Även texturprodukter som saltvattenspray brukar vara effektivt.

Hoppas detta hjälpte lite på traven och berätta gärna om ni provat produkterna eller tänker göra det för JAG fick iallafall nog av statiskt hår på vintern haha

Nu kommer en lösning som jag VET att många under vintern
Emma
KICKS Beauty Expert
22/01/24-08:50

Har ni någonsin funderat på hur lång tid det tar för hudvård att ge resultat?

Det har iaf jag och här har ni en liten sheat sheet på hur lång tid det tar för olika ingredienser att faktiskt ge resultat så ge inte upp efter 1 vecka eller två för att ni inte kan se resultat - Det tar tid för huden att vänja sig :)

Hur lång tid för hudvård att ge resultat?
Emma
KICKS Beauty Expert
05/01/24-09:50

Vintertidens Hudvårdsrutin för Strålande Hy

Under vintern behöver huden extra omtanke för att hålla sig återfuktad och strålande trots kylan. Här är några nyckelingredienser och tips för en effektiv vinterhudvårdsrutin.

1. Hyaluronsyra – Fuktbindande Kraft

Hyaluronsyra är oumbärlig för vinterns hudvård. Dess förmåga att binda fukt gör den perfekt för att bekämpa torrhet och ge långvarig återfuktning. Lägg till ett hyaluronsyra-serum eller en fuktighetskräm i din dagliga rutin för att boosta hudens fuktbarriär.

2. Vitamin C – Motstå Kyla och Blekhet

Vitamin C är inte bara sommarens glow, det är också viktigt under vintern. Dess antioxidanta egenskaper skyddar huden från fria radikaler och ger en naturlig lyster. Använd en vitamin C-produkt för att jämna ut hudtonen och stärka huden mot vinterkylan.

3. Sheasmör – Djupgående Näring

Sheasmör är en naturlig fuktgivare som passar perfekt för vinterns hudvård. Det ger näring till huden, återställer mjukheten och skyddar mot kyla. En rik sheasmörskräm är idealisk som nattbehandling eller för extra torra områden.

4. Squalane – Skyddande Fuktbarriär

Squalane är en lätt olja som effektivt skyddar huden mot kyla och vind. Den ger näring och skapar en skyddande barriär utan att kännas fet. Använd squalane som daglig fuktighetskräm eller extra skydd mot torra områden.

5. Rätt Fuktighetskräm – Nyckeln till återfuktning

Välj en fuktighetskräm som passar vinterns behov. En kräm med ceramider och glycerin ger intensiv fukt och bildar en skyddande barriär. Applicera direkt efter rengöring och toning för bästa resultat.

Vintertidens Hudvårdsrutin för Strålande Hy
Emma
KICKS Beauty Expert
06/12/23-13:02 (redigerad den 06/12/23-13:03)

VINTERHUDENS BEHOV: KORTFAKTA OCH TIPS! ❄️

Under vintern behöver din hud extra omsorg! Kylan och den minskade luftfuktigheten kan leda till torrhet och obalans. För att hålla huden i toppform, se till att din rutin inkluderar fukt- och fettrika produkter.

TIPS FÖR EN VINTERHUDVÅRD:

Byt till olje- eller mjölkrengöring för extra fukt och rengöring.
Introducera hyaluronsyra i ditt serum för djup återfuktning.
Applicera ansiktsolja under nattcremen för extra näring.
Unna din hud en fuktboost med en återfuktande nattmask 2 gånger i veckan.

MUST-HAVE INGREDIENSER:

Hyaluronsyra: Behåller fuktbalansen i huden.
Squalane: Mjukgörande och rikt på antioxidanter.
Sheasmör: Superingrediens med lugnande effekt för extra torr hud.

Ge din hud den extra kärlek den behöver i vinter! ❄️✨

Vilka produkter använder ni under dessa kalla vintertider? 😍

Läs hela artikeln på länken nedan:
https://www.kicks.se/inspiration/experttips/hudterapeutens-basta-tips-for-valmaende-vinterhud

**VINTERHUDENS BEHOV: KORTFAKTA OCH TIPS! ❄️**  Under
Emma
KICKS Beauty Expert
03/11/23-14:04

Min hy har varit ganska dålig under en längre tid tills jag fick ett tips om att skippa rengöringen på morgonen - JAA ni hörde rätt! skippa rengöring och lägg på er vanliga hudvård direkt - kanske låter konstigt MEN DET FUNKAR!

  • Min hy har blivit mycket bättre och inte lika irriterad som den var innan! 😍

Anledningen till det är att huden inte ska "strippas" på sina naturliga oljor som finns och skyddar din hud för yttre påfrestningar. Jag upplever att min hy är mer mottaglig för mina produkter och har blivit mindre känslig!😊

Hur ser eran morgonrutin ut? Är såå nyfiken! 🤗

Min hy har varit ganska dålig under en längre tid tills jag
Isabella
KICKS Beauty Expert
29/10/23-14:15 (redigerad den 29/10/23-14:23)

Halloween är right around the corner och här lite looks jag har skapat som ni kan se online och i butik

Halloween är right around the corner och här lite looks jag