/ Beauty Tester reviews

Beauty Tester reviews

Här delar communityts utvalda Beauty Testers sina ärliga recensioner av de produkter de har fått testa av KICKS. Ansök om att bli en Beauty Tester genom att gå till Testprodukter-kanalen. Som Beauty Tester får du möjligheten att testa gratis produkter. Utforska kanalen för att se vilka produkter som för närvarande är tillgängliga för testning. Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhetNaglar
Senaste
Virre
Beauty Pro
18/03/26-07:57(redigerad den 18/03/26-07:58)
Jag har testat Amikas superfruit star olja i nära 3 veckor nu. Mitt hår är mellantjockt och lite drygt axellångt. Det är blekt med blonda slingor, ganska torrt och blir lätt frissigt.  Hårolja är något som ingår i min dagliga rutin och som jag använt i många år. Amikas olja är lite tunnare är den jag vanligtvis använder (Lanzas) men det ser jag som något positivt, då Lanzas kan göra mitt hår fett om jag råkar ta lite för mycket. Amika däremot går det att häva på ganska mycket utav utan att håret blir fett. Jag har använt den både i vått hår efter jag tvättat håret och i torrt vanligtvis före jag går och lägger mig. Den funkar precis lika bra i både torrt och vått hår! Jag tar vanligtvis 1-2 pump av den, men har också testat att ta mer i vått hår för att se resultatet. Den sjunker in så lätt och lämnar håret frissfritt och med fin glans.  Jag gillar att produkten har värmeskydd i sig, så bra! Något jag också gillar är flaskan och dess utformning. Den har en härlig färg som sticker ut och själva pumpen är mycket lättanvänd och avger lagom mängd. Det är en dryg produkt och det syns knappt att jag tagit i den, fast jag använt den dagligen. Finns det då något negativt med den? Ja tyvärr!  För mig är det doften, som är väldigt sött och lite kvalmig. Gillar den inte alls och får flashback till gamla söta doftgranar som satt i epatraktorer när jag växte upp, såna som man blev lite illamående av. Dock är det positivt att den doftar som mest precis när man har i den i håret, sen försvinner doften tack och lov snabbt ur håret.  Den har ett bra pris på 359 kr, bra med tanke på hur dryg den. Kommer räcka i en evighet.  Så synd med doften för i övrigt är det en fantastisk produkt! Dock kan jag inte tänka mig att köpa den igen pga doften, men skulle de ändra den eller göra oljan doftfri skulle jag inte tveka! Mitt betyg: 4
Jag har testat Amikas superfruit star olja i nära 3 veckor
Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil 50 ml
Leonor
Beauty Pro
16/03/26-13:04
Jag har testat 6% Mandelic Acid + 2% Lactic Acid Liquid Exfoliant från Paula's Choice, och den har verkligen varit en liten arbetsmyra i min hudvårdsrutin. Det här är en mild men effektiv exfoliering som hjälper mot glåmig hud, ojämn textur och synliga porer. Den känns snäll mot huden men gör ändå sitt jobb – lite som den där lugna personen i en grupp som ändå får mest gjort. Jag fick den som testprodukt i slutet av april, och har använt den ganska flitigt under året som gott (men ändå sparsamt under sommaren) fram till slutet av februari 2026. Med andra ord: flaskan på 88 ml räckte nästan ett helt år, vilket jag tycker är väldigt imponerande. Nu till elefanten i rummet: doften. Första gången jag öppnade flaskan tänkte jag ungefär “oj… ska den verkligen lukta så här?” 😅 Det tog mig nästan en månad att vänja mig, men som tur är försvinner doften snabbt när man applicerar den. Efter ett tag tänkte jag knappt på det längre. Själva exfolieringen känns väldigt skonsam, och jag har inte upplevt irritation så länge jag följt instruktionerna. Huden känns istället lite jämnare, klarare och mindre glåmig över tid. Det enda jag inte riktigt blev vän med är skruvkorken. Den funkar ju… men jag hade helt klart föredragit en pump eller flip-lock. Små saker, men ändå. Sammanfattningsvis: En effektiv men snäll exfoliant som ger huden mer glow över tid. Doften är lite… speciell i början, men resultatet gör att jag ändå gärna fortsätter använda den. Betyg: 4/5
Marina
Beauty Star
12/03/26-17:32
Jag har fått chansen att testa Elisabeth Arden Hyaluronic Acid+ peptides.Jag är väldigt nöjd med denna ansiktskrämen,formulan är väldigt lätt men återfuktande som ett sommarregn på en blomsteräng.Jag känner mig väldigt len i ansiktet och jag känner hur den återfuktar huden hela dagen,även med smink på.Dom första dagarna fick jag ett par enstaka finnar,men dom försvann ju mer jag använder krämen,Och så kommer vi till doften,den doftar underbart gott,inte för starkt utan väldigt behagligt,känner liksom lyx känsla när jag använder den,dels pga doften men självklart på hur den känns när jag smörjt in mig.Däremot är jag inte van vid pump -dispensern,vilket är en airless-pump,men det är det mest hygieniska idag,Det räcker med en pump för att smörja in ansiktet och halsen,har dock tagit 2 för jag tycker den är så mjuk och behaglig,men det behövs inte,så Ja,den är väldigt dryg vilket jag gillar. Har mogen hud,och nu på vintern så blir huden en aning torr,och lättare för smink att lägga sig där man inte vill det ska ligga,men efter en dryg veckas användning så känns huden inte torr längre.Det är iallafall en märkbar skillnad på min hud från det jag började använda den,så jag kan inget annat än att säga att jag gillar den,Och självklart kommer jag fortsätta använda den,då jag vill uppnå det bästa möjliga resultat jag kan för min hud.
Jag har fått chansen att testa Elisabeth Arden Hyaluronic
Maria
Beauty Star
10/03/26-17:53
Jag har fått testa Amikas Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil och det har varit en riktig fullträff. För det första så tilltalar den färgstarka och lite 70-talsinspirerade förpackningen mig. Glasflaskan känns lyxig. Sen är doften underbar! Den doftar friskt och lite fruktigt. Jag har använt håroljan på två sätt i mitt långa, torra och tjocka hår; dels i fuktigt hår efter tvätt och dels som antifriss i torrt hår. Oljan är lätt så den tynger inte ner håret för mycket eller gör att det ser smutsigt ut vilket jag upplever att en del andra håroljor kan göra (beroende på vilken hårtyp man har såklart). Jag tycker håret ser friskare och glansigare ut efter användning i cirka två veckors tid och jag kommer definitivt fortsätta använda produkten.
Jag har fått testa Amikas Superfruit Star Lightweight Hair
Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil 50 ml
Nadya
Beauty Pro
10/03/26-13:36
Alltid bäst i alla tider och speciellt nu när det är varmt och soligt ute vill man ha något lätt på huden ✨✨
Alltid bäst i alla tider och speciellt nu när det är varmt
Chuchu
Beauty Pro
10/03/26-12:24
Har i snart ca 1,5 månaders tid testat Ceramide hyalyronic acid & peptides water cream (och kapslar!), så nu kommer en något fördröjd recension 🥰 tack snälla kicks för möjligheten!💜 Först vill jag säga att jag älskar förpackningen! Den är praktisk och hygienisk med vridfunktionen. Jag hatar produkter där jag behöver gräva med fingrar, så detta uppskattades verkligen! Själva krämen är väldigt härlig och sjunker in snabbt, men lämnar ingen yttorr hinna utan jag känner mig väldigt återfuktad! Jag har också kombinerat några gånger med peptidkapslarna och då har det verkligen känts som typ en glowkick för huden ✨ Jag använde krämen både dag och kvällstid i början, men insåg ganska snart att mitt smink inte fäster utan smular sig med krämen under tyvärr. Vet inte vilka ingredienser som verkar krocka med min make up. Så jag använder bara den i min kvällsrutin numera och vaknar med en pigg och återfuktad hy på morgonen. Jag ger krämen 3.5/5 ✨ men fullpott om det inte vore för priset och för att den inte funkar som en dagkräm för mig. Och som någon annan skrev.. avsaknaden av spf! ☀️ (Går inte att ladda upp mina bilder men taggar produkten) :(
Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 50 ml
Sally
Beauty Pro
08/03/26-21:00
Jag har fått möjlighet att testa denna kräm genom KICKS Beauty Talk och jag är imponerad! Jag har torr hud och denna kräm har fungerat väldigt bra för mig. Den återfuktar ordentligt och huden känns mjuk och smidig direkt efter applicering. Konsistensen är tjock men sjunker ändå in fint utan att kännas för tung på huden. Doften är ganska tydlig, men jag uppskattar personligen när hudvård doftar gott så för mig är det ett plus. Huden känns återfuktad och får en fin lyster efter användning! 🤩
Jag har fått möjlighet att testa denna kräm genom KICKS
Sally
Beauty Pro
08/03/26-20:58
Jag har fått möjlighet att testa denna sminkprodukt genom KICKS Beauty Talk och det är en jättefin och smidig produkt! Jag har färgen Berry och den ger en naturlig och fräsch ton som är perfekt till vardags. Konsistensen är krämig och lätt att arbeta in i huden, och den smälter fint in utan att bli fläckig. Jag gillar verkligen att den kan användas både på kinder och läppar, perfekt när man vill ha en snabb och enkel sminkning. Resultatet blir naturligt med en fin lyster! 🌷
Jag har fått möjlighet att testa denna sminkprodukt genom