Paulas Choice CellularYouth Longevity Serum 💜
"Ett serum med bevisad effekt:
• Jämnar ut hudtonen
• Stramar upp
• Lyfter
• Ökar lystern
• Jämnar ut fina linjer
• Reducerar uppkomsten av rynkor
• Förfinar hudtexturen
• Förbättrar elasticiteten
• Stärker hudbarriären
• Återfuktar
• Plumpar huden
• Stödjer hudens mikrobiom"
Så kul att Cassandra skrev ett inlägg om Longevity produkter i januari (?) med bla PC och Mantle så man fick upp ögonen och sen att Kicks släppte det som ett BeautyTest! Tack för förtroendet. 🖤 Här är min recension:
🙋♀️ Om mig:
31 år och glowseracher. Min hud är torr med början till fina linjer. Använder mycket fukt och fett i mina rutin.
👀 Första intryck:
Lyxig "space-ig" glasflaska. Formulan är rosa och ganska rinnig. Jag upplever inte att den har någon speciell doft. Lätt att arbeta in.
💦 Hur jag använder produkten:
Jag (som de flesta andra beautytesters) har läst att man ska ta 1 pump, 2 ggr/dag. Kändes lite snålt men jag kan hålla med om att mer än det blir ganska mycket pga rinnig produkt. Till min törstiga hud har jag ändå tagit 2 pump 1-2 ggr/dag efter toner/essence och det har räckt till ansikte, hals, dekolletage och nacke.
📈 Resultat över tid:
Efter ca 6 veckor har jag ½ flaskan kvar. Jag upplever att min hud är återfuktad och plumpad hela dagen och att sminket blir snyggare. Kanske är det för att vissa linjer blivit mindre? 👀
👍 Vad jag gillade mest:
Att den håller vad den lovar även när den är testad under den tuffaste årstiden!
👎 Vad jag gillade minst:
Ärlig talat så vet jag inte, jag kände inget "wow!" när jag började använda serumet (använder redan
bl.a. peptider, vitamin A + C och försöker jobba agewell) men jag vet heller inte vad jag missar om jag skulle sluta.
⭐️ Overall:
Jag är nöjd så jag ger serumet 4/5 (för avsaknad av wow-effekten). Kan tänka mig att köpa det igen och kommer rekommendera det vidare om man har budgeten (870:- för 30ml).