/ Jag har testat Amikas superfruit star olja i nära 3 veckor
Virre
Beauty Pro
18/03/26-07:57(redigerad den 18/03/26-07:58)
Jag har testat Amikas superfruit star olja i nära 3 veckor nu. Mitt hår är mellantjockt och lite drygt axellångt. Det är blekt med blonda slingor, ganska torrt och blir lätt frissigt.  Hårolja är något som ingår i min dagliga rutin och som jag använt i många år. Amikas olja är lite tunnare är den jag vanligtvis använder (Lanzas) men det ser jag som något positivt, då Lanzas kan göra mitt hår fett om jag råkar ta lite för mycket. Amika däremot går det att häva på ganska mycket utav utan att håret blir fett. Jag har använt den både i vått hår efter jag tvättat håret och i torrt vanligtvis före jag går och lägger mig. Den funkar precis lika bra i både torrt och vått hår! Jag tar vanligtvis 1-2 pump av den, men har också testat att ta mer i vått hår för att se resultatet. Den sjunker in så lätt och lämnar håret frissfritt och med fin glans.  Jag gillar att produkten har värmeskydd i sig, så bra! Något jag också gillar är flaskan och dess utformning. Den har en härlig färg som sticker ut och själva pumpen är mycket lättanvänd och avger lagom mängd. Det är en dryg produkt och det syns knappt att jag tagit i den, fast jag använt den dagligen. Finns det då något negativt med den? Ja tyvärr!  För mig är det doften, som är väldigt sött och lite kvalmig. Gillar den inte alls och får flashback till gamla söta doftgranar som satt i epatraktorer när jag växte upp, såna som man blev lite illamående av. Dock är det positivt att den doftar som mest precis när man har i den i håret, sen försvinner doften tack och lov snabbt ur håret.  Den har ett bra pris på 359 kr, bra med tanke på hur dryg den. Kommer räcka i en evighet.  Så synd med doften för i övrigt är det en fantastisk produkt! Dock kan jag inte tänka mig att köpa den igen pga doften, men skulle de ändra den eller göra oljan doftfri skulle jag inte tveka! Mitt betyg: 4
Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil 50 ml
amika:
Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!