🎀 Juicy Couture Viva la Juicy Noir fragrance mist 🎀
Pris: 149 kr för 235 ml, just nu 119 kr.
Doftfamilj: Blommig
Doftnoter: Topp - Vilda bär, mandarin. Hjärta - Kaprifol, jasmin, gardenia. Bas - Vanilj, kola, amber, sandelträ. (Förutsatt att det är samma noter i misten som i parfymen med samma namn.)
👃🏻Doft – Godare doft än jag förväntade mig! Juicy Coutures klassiska söta dofter är inte alls min typ, jag gillar mer friska, fräscha, fruktiga dofter. Kanske beror det på att det är en ganska svag doft, men jag tycker faktiskt att den är helt okej. Hade den doftat starkare så hade jag nog inte kunnat ha den, jag hade fått huvudvärk.
I min näsa är detta en väldigt söt, blommig doft. En liten stund efter att jag sprayat på den så kan jag känna att det gömmer sig några bär bland alla blommor. Efter ett par timmar på huden känner jag mest bara sötma.
Jag tycker inte att det är en ungdomlig doft, även om Juicy Couture i allmänhet och fragrance mists i synnerhet associeras med ungdomar. Doften känns mer vuxen. Vilket krockar med flaskans design enligt mig, för den ser ut att höra hemma i en 12-årings rum.
😶🌫️ Sillage och longevity – Precis när jag har sprayat så tycker jag att det luktar sjukt starkt, men det lägger sig direkt och doftar ganska svagt. Det är inte en doft som fyller ett rum. Det står faktiskt till och med på flaskan: "Spritz all over body to leave skin lightly scented."
På min hud håller doften i kanske 3 timmar eller så. Märkligt nog håller den inte längre på kläderna. Sprayade både på kroppen och min t-shirt och kunde inte känna doften alls efter cirka 3 timmar. Däremot kände jag doften av Byredo Mojave ghost som jag haft dagen innan och INTE sprayat på tröjan. 😄
👀 Förpackning – Väldigt billig, generisk, lite barnslig förpackning. Men så är produkten också billigare än många andra mister. Jag föredrar minimalistiska flaskor men tycker att den här är lite väl tråkig och billig, det är liksom repor i plasten på korken. Ingen lyxkänsla alls, men återigen så kan man kanske inte förvänta sig lyx för 149 kr.
🧠 Mina tankar – Det är inte min typ av doft, den doftar svagt och håller inte särskilt länge. Hade det varit en parfym så hade jag totalsågat den! Men det är en mist, en billig mist till och med, jämfört med många andra märken. Och det står som sagt på flaskan att den doftar svagt.
Så jag kan inte påstå att den inte gör vad det står att den ska göra. Om man inte gillar starka dofter eller vill ha en doft för layering så är kanske en sån här mist perfekt. 😊 Den är inget för mig dock – dels för att det inte är min typ av doft, dels för att jag hellre använder en riktig parfym som håller längre och doftar mer.