/ Beauty Tester reviews

Beauty Tester reviews

Här delar communityts utvalda Beauty Testers sina ärliga recensioner av de produkter de har fått testa av KICKS. Ansök om att bli en Beauty Tester genom att gå till Testprodukter-kanalen. Som Beauty Tester får du möjligheten att testa gratis produkter. Utforska kanalen för att se vilka produkter som för närvarande är tillgängliga för testning. Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhetNaglar
Senaste
Helena
Beauty Star
31/03/26-08:55(redigerad den 31/03/26-08:56)
Jag har fått äran att testa Ceramide Hydra-Plumping Water Cream från Elizabeth Arden. Produkten känns väldigt återfuktande och sjunker snabbt in i huden. Den ger massor av fukt men känns inte fet vilket gör att den även passar väldigt bra under smink. För mig som har känslig blandhy är det ofta en utmaning att hitta produkter som inte irriterar, men min hy tål verkligen denna. Krämen doftar svagt och fräscht utan att ta över eller trigga reaktioner. Ett stort plus även för den hygieniska förpackningen. Om du letar efter en kräm som ger massor av fukt och inte är för fet eller om du har känslig hy och letar efter något som lugnar och mjukgör utan att täppa till, kan jag varmt rekommendera denna produkt.
Jag har fått äran att testa Ceramide Hydra-Plumping Water
Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 50 ml
Sassy
Beauty Pro
31/03/26-07:55(redigerad den 31/03/26-08:00)
Juicy Couture – Viva La Juicy ✨🌸💖 Alltså wow… den här doften är verkligen glädje och lyx i en flaska! 💋 Redan vid första sprayen känner man hur lekfull och feminin den är – en perfekt blandning av sötman från bär och karamell, mött av en varm, mjuk vanilj och lite blommig fräschör🌹🍓 Första intrycket: Explosion av vanilj, blom, fruktigt och en stark superfeminin touch – man blir helt lycklig! Allt-i-en å samma doft 😍 Efter en stund känner man hur doften utvecklas till något djupare och elegant med inslag av blomm och det är här magin händer när allt smälter ihop till en både söt och sofistikerad doft✨ Är otroligt förvånad över hur mycket jag gillade denna! ✨️💥 Ett plus är hur länge den sitter på huden! Ett enda spray på handlederna och jag kände den även efter jobbet! Folk har redan frågat ”åh va gott du luktar, vad är det för parfym?”💕 Designen då? Man möts av en fin illrosa kartong med guldiga detaljer, alltså dem är ju otroliga på design och så typiskt Juicy Couture – glam, glittrig och söt med sin ikoniska rosa rosett med ett fint smycke 🎀 Perfekt att ha framme på sminkbordet som blir en fin dekor. Blicken är ju det första vi möter så bara här har den gjort succé. Den här parfymen får mig att känna mig både feminin, självsäker och passar rill vardags som till fest– en riktig humörhöjare! 🌸✨ Om jag skulle påpeka något så är det att den kan va aningen "djup" för min smak, annars en otrolig doft! ✨ Tack till @KICKS för möjligheten att testa denna ikoniska doft – Juicy Couture Viva La Juicy! 🎀 En söt, feminin och lyxig parfym som verkligen sprider good vibes 🌸💕 Doftfamilj: Söt, blommig, fruktig #VivaLaJuicy #JuicyCouture #BeautyTesterReviews#TestatOchÄlskat #kicksbeautytalks
Juicy Couture – Viva La Juicy ✨🌸💖  Alltså wow… den här
Viva La Juicy Eau de Parfum 50 ml Gift Box
Mia
Beauty Star
30/03/26-09:00(redigerad den 30/03/26-09:03)
Tack till KICKS för möjligheten att testa Just Moi Eau de Parfum från Juicy Couture🥰 Recension av Just Moi Eau de Parfum Förpackning Flaskan följer Juicy Coutures signaturstil där enkelhet möter en känsla av lyx. Designen är feminin och stilren, samtidigt som den behåller en lekfull elegans som är typisk för varumärket. Doft & första intryck Doften öppnar enligt beskrivningen med toppnoter av magnolia, kakaoblomma och plommonnektar. Hjärtnoterna består av crème de cacao och jasmin sambac, medan basen bygger på kakaoböna, vanilj-ambrox, sandelträ och varm mysk. Vid första applicering upplevs doften som en tydlig och intensiv explosion. Den tar plats direkt och gör ett starkt intryck. Den chokladiga aspekten är dock inte så dominant som förväntat, utan balanseras snabbt av de blommiga och varma tonerna. Doftutveckling & karaktär Efter cirka en timme sker en tydlig förändring där doften mjuknar och övergår till en sötare och mer nedtonad karaktär. Här framträder jasminen tydligare tillsammans med en lätt pudrig känsla och inslag av vanilj. Basen, med amber och varm mysk, ger en sensuell och inbjudande värme som ligger nära huden. Doften utvecklas från att vara kaxig och framträdande till att bli mer harmonisk och anpassad efter bäraren. Trots ett initialt intryck av att den inte helt passade mig, visade den sig efter en stund ligga nära de doftprofiler jag vanligtvis dras till - särskilt kombinationen av jasmin och sötma och har numera blivit en doft jag bär dagligen. Plommonnoten var däremot inget som tydligt uppfattades. Användning & tillfälle Doften har en varm och romantisk karaktär som gör den särskilt lämplig för kvällsanvändning. Den fungerar väl som en dejtdoft och har en feminin, uttrycksfull identitet. Även om den kan användas året runt, upplever jag att den passar bäst under hösten, men kan även fungera som ett djupare komplement till lättare blommiga dofter under sommaren eller på vårkanten. Hållbarhet Vid applicering med ett spray på handleden, utan andra produkter, sitter doften kvar i cirka fem timmar. Den avtar successivt och övergår till en mjuk, hudnära doft innan den försvinner helt. Jag upplevde att doften höll sig längre om man applicerade den på kläderna istället för rakt på huden. Pris & värde Med ett pris på cirka 1135 kr (eller runt 908 kr vid kampanj ;) för 50ml eller 100ml för 1120kr vid lanseringskampanjen och 1400kr för orginalpris) upplevs parfymen som prisvärd. Den erbjuder en intressant doftresa och en karaktär som utvecklas över tid. Summering Just Moi är en parfym med tydlig utveckling från en intensiv och självsäker öppning till en mjukare, söt och sensuell avslutning. Den rör sig från att ta plats till att smälta in och bli en del av bärarens personliga uttryck. För den som uppskattar jasmin, vanilj och varma, mjuka basnoter är detta en doft värd att utforska🫶
Tack till KICKS för möjligheten att testa Just Moi Eau de
Just Moi Eau de Parfum 50 ml
Ewa
Beauty Pro
30/03/26-05:21
Juicy Couture – Just Moi Tack Kicks för att jag fick möjligheten att testa denna härliga parfym! Den har verkligen blivit en storfavorit här hemma! Beskrivningen på Kicks hemsida; ”Denna härligt beroendeframkallande Eau de Parfum öppnar med en omslutande bukett av magnolia, delikat kakaoblommor och en kyss av söt plommonnektar. Njut av mjuk Crème de Cacao och mjuk jasmin sambac, medan basnoten av rik kakaoböna, exklusiv vanilj-ambrox, krämig sandelträ och varm mysk lämnar en djärv och långvarig finish.” Beroendeframkallande är ett bra ord för denna parfym. Har aldrig varit en person som haft behovet av att använda parfym varje dag, men denna parfym ser jag faktiskt framemot att få spraya på mig på morgonen. Jag har även två döttrar här hemma (snart 15 och 17 år) som även fått vara med på ett hörn att testa denna parfym, då juicy couture är ett väldigt populärt märke i deras åldersgrupp. Ena dotterns första reaktion på parfymen var ”söt”. Efter skolan kom hon hem och berättade att denna gillar jag verkligen! Andra dotterns första reaktion var ”fruktig och blommig”, men att den efter ett tag ändrar doft på kroppen och fler doftnoter kommer fram. Hon har redan använt den flera gånger och även visat den för sin kompis som även hon gillade den. Jag tycker att man som beskrivningen känner mycket av ”blomdoften” och sötman som första framträdande doft när man sprayar den på kroppen, men efter en stund kommer även de andra doftnoterna fram bland annat vaniljen och den luktar bara godare och godare ju längre den får sitta på. Hållbarheten är bra! Efter en hel dag kan jag fortfarande känna att den sitter kvar på kroppen. Jag tycker inte den är för ”lätt” och inte heller för ”tung” utan något mellanting, vilket passar mig personligen mycket bra när det kommer till parfymer. Sammanfattningsvis så är jag oerhört glad att jag fick chansen att testa denna parfym och det är en ny favorit som jag definitivt kommer fortsätta att använda och mina döttrar lär vilja låna den av mig. Så trots vår ålderskillnad verkar det vara en parfym som fungerar i alla åldrar.
Juicy Couture – Just Moi Tack Kicks för att jag fick
Malaze
Beauty Pro
29/03/26-11:53
Viva La Juicy 🌸✨ Först och främst vill jag tacka Kicks för att de valde mig som testare av denna underbara parfym. 🤩 Första intrycket av Viva La Juicy är direkt lekfullt, sött och väldigt inbjudande. Den öppnar upp med en saftig explosion av vilda bär och mandarin som känns frisk men samtidigt tydligt söt nästan som en godisliknande start. Det är en doft som snabbt fångar uppmärksamheten och ger en ungdomlig, sprudlande känsla. 🍊🌺 Efter en stund mjuknar doften och går över i sitt hjärta där gardenia, kaprifol och jasmin tar plats. Här blir den mer romantisk och feminin, med en blommighet som balanserar sötman på ett fint sätt utan att bli för tung. 🪻🌷 Basen är där parfymen verkligen får sin signatur. Karamell och vanilj ger en varm, krämig och nästan beroendeframkallande avslutning som sitter kvar länge på huden. Det är den här delen som gör doften så minnesvärd och mysig. 🍬🧁 Plus:
✨ Förföriskt söt första känsla
✨ Fin balans mellan fruktigt, blommigt och gourmand
✨ Långvarig och feminin Minus:
⚖️ Kan bli lite för söt för den som föredrar fräscha eller mer diskreta dofter Sammanfattning:
En ikonisk gourmandparfym som börjar lekfullt och fruktigt, för att sedan landa i en varm och söt omfamning. Perfekt för dig som vill ha en doft som känns både charmig och självsäker 💖 Jag skulle ge denna doft 4,5 av 5 och jag hoppar av 0,5 eftersom jag tror att det fortfarande finns utrymme för förbättring. 🤩♥️ Jag skulle ge 100 för förpackningen eftersom det inte behövs några ord om förpackningen, den är helt enkelt vacker. ❤️‍🔥
Viva La Juicy 🌸✨  Först och främst vill jag tacka Kicks för
Viva La Juicy Eau de Parfum 30 ml
Sofia
Beauty Pro
29/03/26-10:25
🎀 Juicy Couture Viva la Juicy Noir fragrance mist 🎀 Pris: 149 kr för 235 ml, just nu 119 kr. Doftfamilj: Blommig Doftnoter: Topp - Vilda bär, mandarin. Hjärta - Kaprifol, jasmin, gardenia. Bas - Vanilj, kola, amber, sandelträ. (Förutsatt att det är samma noter i misten som i parfymen med samma namn.) 👃🏻Doft – Godare doft än jag förväntade mig! Juicy Coutures klassiska söta dofter är inte alls min typ, jag gillar mer friska, fräscha, fruktiga dofter. Kanske beror det på att det är en ganska svag doft, men jag tycker faktiskt att den är helt okej. Hade den doftat starkare så hade jag nog inte kunnat ha den, jag hade fått huvudvärk. I min näsa är detta en väldigt söt, blommig doft. En liten stund efter att jag sprayat på den så kan jag känna att det gömmer sig några bär bland alla blommor. Efter ett par timmar på huden känner jag mest bara sötma. Jag tycker inte att det är en ungdomlig doft, även om Juicy Couture i allmänhet och fragrance mists i synnerhet associeras med ungdomar. Doften känns mer vuxen. Vilket krockar med flaskans design enligt mig, för den ser ut att höra hemma i en 12-årings rum. 😶‍🌫️ Sillage och longevity – Precis när jag har sprayat så tycker jag att det luktar sjukt starkt, men det lägger sig direkt och doftar ganska svagt. Det är inte en doft som fyller ett rum. Det står faktiskt till och med på flaskan: "Spritz all over body to leave skin lightly scented." På min hud håller doften i kanske 3 timmar eller så. Märkligt nog håller den inte längre på kläderna. Sprayade både på kroppen och min t-shirt och kunde inte känna doften alls efter cirka 3 timmar. Däremot kände jag doften av Byredo Mojave ghost som jag haft dagen innan och INTE sprayat på tröjan. 😄 👀 Förpackning – Väldigt billig, generisk, lite barnslig förpackning. Men så är produkten också billigare än många andra mister. Jag föredrar minimalistiska flaskor men tycker att den här är lite väl tråkig och billig, det är liksom repor i plasten på korken. Ingen lyxkänsla alls, men återigen så kan man kanske inte förvänta sig lyx för 149 kr. 🧠 Mina tankar – Det är inte min typ av doft, den doftar svagt och håller inte särskilt länge. Hade det varit en parfym så hade jag totalsågat den! Men det är en mist, en billig mist till och med, jämfört med många andra märken. Och det står som sagt på flaskan att den doftar svagt. Så jag kan inte påstå att den inte gör vad det står att den ska göra. Om man inte gillar starka dofter eller vill ha en doft för layering så är kanske en sån här mist perfekt. 😊 Den är inget för mig dock – dels för att det inte är min typ av doft, dels för att jag hellre använder en riktig parfym som håller längre och doftar mer.
🎀 Juicy Couture Viva la Juicy Noir fragrance mist 🎀  Pris:
Viva La Juicy Noir Fragrance Mist 253 ml
Sotnosen
Beauty Pro
28/03/26-13:11
När det kom ut att man hade möjlighet att anmäla intresse för att få testa en av tre parfymer från Juicy Couture så kände jag direkt att det var Just Moi som talade till mig 😍 tusen tack för förtroendet att bli utvald till beauty tester 💕 Denna parfymen var precis så härlig som jag hoppades på! Jag tycker den öppnar upp med saftiga noter och med tydlig fruktig doft, efter en stund kommer det blommig fram och doften som dröjer sig kvar är med svag doft av vanilj. 💝 jag fullkomligt älskar den! En perfekt doft som passar både till vardags och till mer festliga tillfällen 💕 jag har även fått många komplimanger för den. En lättburen och fräsch doft som passar året om 😘 enda nackdelen är hållbarheten, man behöver fylla på under dagen om man vill ha en framträdande doft under hela dagen… men så upplever jag att det är med de flesta parfymer. Sen kan jag iofs tycka att det är bra att den lite tyngre doftnoten dröjer sig kvar men ändå är förhållandevis svag för då kan man själv styra intensiteten på doften. Till vardags vill jag dofta gott men inte alltför starkt! Jag kommer med glädje att fortsätta använda denna 🫶🏻 stort tack Kicks! 🥰
Meli
Beauty Pro
28/03/26-10:12
Jag har testat Comforting Barrier Mask från Sensai i några dagar nu och jag märker redan skillnad på min hud. Jag har en hud som lätt blir röd i ansiktet, men den här masken känns väldigt lugnande och dämpande. Huden känns mer återfuktad och mindre irriterad efter användning, och rodnaden känns lite mer nedtonad. Även om jag bara har använt den en kort tid så är mitt första intryck väldigt positivt.
Jag har testat Comforting Barrier Mask från Sensai i några