/ Beauty Tester reviews

Beauty Tester reviews

Här delar communityts utvalda Beauty Testers sina ärliga recensioner av de produkter de har fått testa av KICKS. Ansök om att bli en Beauty Tester genom att gå till Testprodukter-kanalen. Som Beauty Tester får du möjligheten att testa gratis produkter. Utforska kanalen för att se vilka produkter som för närvarande är tillgängliga för testning. Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhetNaglar
Senaste
Maribelle
Beauty Pro
10/12/25-15:33(redigerad den 15/12/25-18:28)

Ouai Wave Spray - Beauty tester review 🌸

Jag vill börja min recension med att säga att jag har rätt lockigt hår (runt 3A - 3B hårtyp och low porosity). Denna wave spray är då inte menad för mitt hår egentligen. För att styla mitt hår behöver jag tyngre produkter så jag visste att denna produkt inte skulle funka för att forma mina lockar.

Under höst/vinter tid tenderar min toppar att puffa till sig pga fukt (regn/snö). Då tänkte jag att jag ska testa använda den som refreshing spray istället!

Nu har jag testat den i några veckor och detta är mina synpunkter:

• Bäst att spreja lite vatten på håret innan sprejen, annars ger den näst intill noll effekt och torkar ut håret väldigt mycket (speciellt om du redan har torrt hår)
  • Även med lite vatten i håret gör den inte super mycket (på mitt hår) men bättre än utan vatten!
  • Känns klibbigt på håret men efter nån timme försvinner det mesta.
  • Väldigt god doft.
  • På mig funkade den som bäst när jag sprejade lite vatten på topparna, sen la lite mouse och sedan sprejen. Sprejen agerade lite som en curlgele för att hjälpa lockarna hålla sig.
  • Ur ett ergonomiskt perspektiv tyckte jag att det var jobbigt att använda sprejflaskan med en hand. Jag behövde oftast hålla den med två händer för att det var för svårt att trycka ner, och då kunde jag inte hålla i mitt hår samtidigt. Det blev lite svårt att speja i den riktning jag önskade.
  • Jag önskar att det var mer av en mist sprej. Sprejen sprutade rätt starkt. Ofta hamnade produkten på endast ett mindre område även om jag höll flaskan längre ifrån.

Avslutningsvis är det inte en dålig produkt, den är bara inte menad för min hårtyp. Dock står jag vid att det var jobbigt att hantera sprejen/flaskan. Jag tror att någon med vågigt hår eller high porosity hade tyckt om den mer!

3/5 stjärnor ⭐️

Ouai Wave Spray - Beauty tester review 🌸  Jag vill börja
Wave Spray 89 ml
Nora
Beauty Pro
10/12/25-07:37

Recension av Filorga NCEF-Revitalize serum:

Jag har torr och aknebenägen hud som lätt blir irriterad. Jag har använt serumet morgon och kväll i ungefär två veckor. Konsistensen är lätt och sjunker in snabbt utan att kännas klibbig, serumet är ganska parfymerat vilket man märker direkt. Trots det reagerade min hud bra och kändes återfuktad redan vid applicering.

Efter två veckor märker jag framför allt en fin lyster; huden ser piggare och fräschare ut och känns mjukare utan att serumet triggat några nya utbrott. Anti-age-effekten är svår att bedöma eftersom att jag ännu inte använt den så länge.

Förpackningen i glas känns lyxig och ger ett bra första intryck.

Jag har egentligen inget dåligt att säga om själva produkten, men priset är högt och det är svårt att bortse från. Sammanfattningsvis tycker jag mycket om vad serumet ger. Jag ger det 4 av 5 stjärnor, främst tack vare lystern och hur fint det fungerar på min torra hud. ⭐️

Recension av Filorga NCEF-Revitalize serum:   Jag har torr
NCEF-Revitalize Serum 30 ml
Fia
Beauty Pro
09/12/25-21:53

Ecooking Skin Recovery Serum Jag har mogen hy som ofta behöver lite extra hjälp för att kännas spänstig och klar. Under en vecka använde jag Ecooking Skin Recovery Serum både morgon och kväll. Tyvärr finns inte just detta serum på Kicks hemsida, men jag taggar ett liknande. På morgonen lade jag det under dagkräm och foundation, och på kvällen efter rengöring och innan nattkräm.

Det första jag reagerade på var den fräscha doften – den gjorde hela rutinen lite lyxigare. Konsistensen var skön och huden kändes direkt slät och klar efter applicering. Efter en veckas användning började jag verkligen se skillnad: huden kändes friskare, klarare och hade fått tillbaka lite av sin spänst.

Det jag uppskattade mest var just doften och den smidiga pumpförpackningen, som gjorde det lätt att dosera rätt mängd utan spill. Jag har egentligen inget negativt att säga om produkten. Sammanfattningsvis är det ett serum som fungerar riktigt bra för min mogna hy, och jag rekommenderar det gärna till andra som vill ha ett fräscht och effektivt tillskott i sin hudvårdsrutin.

Pigmentation Serum 20 ml
Ewa
Beauty Pro
09/12/25-19:28

Jag blev utvald att testa en produkt från ecooking. Den produkt jag fick hem var deras peptide repair serum. Tyvärr finns den inte på kicks hemsida, så kan inte tagga den.

Som vanligt när det gäller nya proulter är jag jättespänd och vill pröva direkt!

Jag har mogen torr hy som behöver nycket fukt.

Tyvärr är lukten på denna produkt så hemsk, så jag har knappt kunnat använda den. Första gången jag luktade på den blev jag precis täppt och när jag sedan använde den i ansiktet efter min rengöring på kvällen var lukten det enda jag kunde känna. Jag önskar jag hade kunnat använda den mer och kunnat beskriva hur den fungerar över tid på huden men det går bara inte pga lukten.

Det jag kan säga är att den är väldigt dryg, dras snabbt upp av huden och lämnar inget klibb, utan ansiktet känns mjukt efteråt.

Jag blev utvald att testa en produkt från ecooking. Den
Melina
Beauty Pro
08/12/25-15:06

Vill tacka KICKS för denna möjlighet! Otroligt tacksam för att få testa massa roliga produkter!

⭐ Recension: Eucerin Anti-Pigment Spot Corrector Använt i ca 6–8 veckor

Jag har testat Eucerin Anti-Pigment Spot Corrector för att jobba på mina pigmentfläckar, röda märken och ojämn hudton. Det är en liten tub med en precisionsapplikator, vilket gör det superlätt att lägga produkten direkt på specifika fläckar utan att slösa produkt. Konsistensen är gel-liknande, absorberas snabbt och känns varken klibbig eller irriterande – vilket är ett stort plus eftersom min hud kan vara lite känslig.

Efter de första två veckorna märkte jag inte så mycket mer än att området kändes lite jämnare och mindre rött, men det var runt vecka fyra som jag började se riktiga resultat. De mörkare pigmentfläckarna har blivit svagare och mina röda post-aknemärken har ljusnat betydligt. Det här är inte en mirakelprodukt som bleker något över natt, men den gör sitt jobb konsekvent och utan irritation.

Det jag verkligen uppskattar är att den går att kombinera med mina andra produkter utan att pilla sönder hudbarriären – jag har kunnat använda både C-vitamin, niacinamid och min Cicaplast utan problem. Ett extra plus är att den fungerar bra under SPF och smink utan att smula.

Nackdelar: Tuben är ganska liten, så använder man den på många områden tar den slut rätt snabbt. Den är också lite dyrare än liknande punktbehandlingar, men med tanke på att den faktiskt ger resultat känns den ändå värd investeringen.

✨Sammanfattning • Mild men effektiv • Perfekt för specifika mörka fläckar och röda ärr • Synbara resultat efter några veckor • Ingen irritation • Lite liten tub, och kräver tålamod

Skulle jag köpa den igen? Ja – särskilt som komplement till resten av min rutin för att få bukt med envisa pigmentfläckar över tid.

Vill tacka KICKS för denna möjlighet! Otroligt tacksam för
Åsa
Beauty Star
08/12/25-09:36(redigerad den 08/12/25-11:26)

Här kommer min recension av Peptide repair skin recovery serum från Ecooking. Den går tyvärr inte att tagga då den (ännu!) inte finns på hemsidan.

Min hud är ganska torr och behöver mycket fukt! Serumet är skönt i konsistensen och känns som att den smälter in i huden. Doftar som eteriska oljor man får vid massage och det ser jag som ett lugnande plus 🧘‍♀️✨

Har testat det både morgnar och kvällar men om aftonen även lagt mitt retinolserum från Medik8 ovanpå. Tycker att huden blir skönt återfuktad och känns extra mjuk efter användning.

Slutsatsen är att jag gillar serumet och skulle kunna tänka mig att köpa igen! Dock vet jag ju inte exakt pris, så svårt att säga om den är prisvärd men baserat på Ecookings andra produkter ser den ut att vara det ✨

Här kommer min recension av Peptide repair skin recovery
Mimmi
Beauty Pro
07/12/25-16:59

Essens Lotion Ecooking Fragrance free!

Första intrycket var att det var en stor fin flaska, lite spa aktig, enkel fin design! När jag testade produkten, hade jag redan innan bestämt mig att inte ta den på kinderna, eftersom jag lätt blossar upp där! Så jag använde essensen på pannan, näsan, runt munnen och hakan! Jag tog några droppar på en bomulls rondell och la på essensen i cirkel rörelser. Den gick fort in i huden och efter det la jag på mina krämer!

Efter jag använt produkten i två till tre dagar märkte jag att jag fick en fin lyster i hyn som jag inte haft innan. Det hade jag inte förväntat mig!

Det är ingredienserna som gör det! Den innehåller koffein som gör att huden ser fräschare ut. En rödalg som ökar kollagen produktionen. Och hyaloron syra!

Jag är oerhört tacksam att jag fick prova denna produkt och att den passade min känsliga hy!

Jag tycker absolut att den är värd pengarna och jag ger den 5/5 i betyg!

Ett stort tack till alla på Kicks för att jag fick möjligheten att testa denna fantastika produkt!

Essens Lotion Ecooking Fragrance free!  Första intrycket var
Farah
Beauty Pro
07/12/25-08:40

Tack till KICKS för att jag fick möjligheten att testa den här produkten som Beauty Tester – verkligen uppskattat! 🤍✨

Jag har normal till lite torr hud, speciellt nu under vintern när huden lätt blir stram. Jag använde Ecooking Day Cream varje morgon efter rengöring i en vecka.

Första intryck: Krämen har en lätt men ändå återfuktande konsistens. Den absorberas snabbt och doften är mild och behaglig. Direkt efter applicering kändes huden mjuk och återfuktad utan att bli glansig.

Efter ungefär en vecka märkte jag att min hud kändes jämnare och inte lika torr som tidigare. Sminket satt också bättre under dagen.

Den lätta känslan på huden, hur snabbt den går in och hur bra den fungerar som bas under smink.

En riktigt bra dagkräm för dig som vill ha fukt utan att känna dig fet eller tung. Efter en vecka känns den som en klar vinter-favorit och en keeper! ⭐⭐⭐⭐

Tack till KICKS för att jag fick möjligheten att testa den