/ Beauty Tester reviews

Beauty Tester reviews

Här delar communityts utvalda Beauty Testers sina ärliga recensioner av de produkter de har fått testa av KICKS. Ansök om att bli en Beauty Tester genom att gå till Testprodukter-kanalen. Som Beauty Tester får du möjligheten att testa gratis produkter. Utforska kanalen för att se vilka produkter som för närvarande är tillgängliga för testning. Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhetNaglar
Senaste
Miggis
Beauty Pro
14/12/25-16:00

Jag ber om ursäkt att recensionen kommer lite sent - Postnord hade lite strul med leveransen. Nu har jag testat Eucerin Anti-Pigment Day Care på min mogna hy och jag har verkligen märkt att sol-åldersfläckar ljusnar över tid så nu fortsätter jag med cremen så försvinner förhoppningsvis fläckarna till slut. Dagcremen känns dryg och har en mild ljuv doft, cremen måste maseras in då den inte absorberar så snabbt. Jag tar även på lite extra creme på mina spots för att förstärka effekten. Så har ni problem med pigmentförändringar så tycker jag absolut ni ska testa denna produkt. Jag kunde inte tagga produkten för jag hittade inte den.

Jag ber om ursäkt att recensionen kommer lite sent -
Anna
Beauty Pro
14/12/25-07:08(redigerad den 14/12/25-09:19)

Jag har testat Ecooking Hyaluronic Serum💦! Min hud har alltid varit torr och jag var väldigt knappt fet i huden runt näsa och på hakan i tonåren och nu är huden mer torr än någonsin i ansiktet. Typ brandfarlig! jag smörjer och laddar med fukt i lager av serum, essence och toner, så ett fuktserum testas väldigt väl på min hud kan jag säga.

Blev glad när jag plockade upp den lilla flaskan ur den stora kartongen och tycker flaskan är fin. Den har snygg design på etiketten och flaskan i brunt glas, lite gammeldags stil i ny snygg tappning grafiskt på etiketten. Serumet har en liten svart kork som sitter som ett hölje i samma form som huvudet med pump Den sitter kvar om man inte drar av den och fungerar toppen att transporteras i necessär!

Serumet är lätt att pumpa ut och en droppe i tager landar på fingret i taget när jag pumpar ut det. Jag läste att en tjej använde en droppe allt som allt, jag tar upp till fyra- fem för ansikte och decollage ( huden ner till bröstet). Den har inte en slemmig koncist men liiite segt är det, det är inte som vatten men en ganska lätt konsistens som lätt går in i huden och inte lämnar nån riktig hinna men det är lite segt, liksom håller ihop mer är en gele- konsistens som är vanlig konstigt bland fuktserumet jag använt. Det plumpar och fyller ut huden endel och framförallt gör min hud mer återfuktat än jag ät van vid av ett serum😃👏!! Vare sig om det är dag eller natt så blir min hud mindre torr än många fuktserum jag använt, faktiskt än än de flesta. Jag upplever Lancomes fuktserumet ge liknande effekt, och de andra rena fuktserumen hamna precis under i egen effekt med att återfukta. Ja, jag har provat serumet utan toner och på olika sätt. Jag har provat en hel del fuktgivande serum kan jag lova!

Ett fuktserum lovar en sak, att återfukta huden och det är faktiskt överraskande när ett serum klarar att återfukta min hud. Serumet innehåller bland annat glycerin och en ny sorts hyaluronsyra och den är fantastiskt nog något extra! Toppen var jättetorr hud som min! Sen har det här serumet en för mig STOR fördel, det är oparfymerat och dermalogiskt testad!

Ja, det är ekologiskt vilket är fräscht och känns vettigt men inget jag vanligtvis lägger vikt vid ärligt talat när det handlar om hudvård, bara när jag äter något, köper till 99% ekologiska äpplen exempelvis. Men Ecooking kommer från Danmark som är nära Sverige och det tycker jag är bra och fördelaktig. Frakten är kort, toppen! Min man köper helst Svenska produkter när det är möjligt gör han alltid det.

Jag kommer att köpa det här serumet igen och jag är mycket nyfiken och även sugen på att prova på essence och nattkräm från Ekooking🌳🫅! Så kul med oparfymerad och överraskande bra hudvård i riktigt snygg design, namnet som i alla fall säger något men år lite fånigt tar jag absolut med allt det goda . 5/5 🫅🫅🫅🫅🫅 ger jag glad med mjukt återfuktad hud serumet i betyg!

Jag har testat Ecooking Hyaluronic Serum💦! Min hud har
Nathalie
Beauty Pro
13/12/25-13:32(redigerad den 16/12/25-12:13)

Tack Kicks för att jag fick vara med och testa BeautyAct Exfoliating Treatment pads! Det går dock inte att tagga produkten pga samma fel som vanligt 😅

✨Min hud: Jag har torr hud med en del synliga porer på kinderna men i övrigt inget att anmärka på vad gäller textur eller hudton.

✨Hur jag använt produkten: Eftersom att jag regelbundet använder liknande typ av exfoliering har jag använt den dagligen på morgonen. Valde just morgonen för att kunna använda andra aktiva ingredienser på kvällen (retinol). Jag har använt den i drygt två veckor.

✨Produkten i sig och vad den ska göra: Det är pads indränkta i vätska i en burk med ett innerlock. Produkten är parfymfri. Den ska minska synliga porer, göra huden mjukare och minska rodnad. Dessutom ska den jämna ut hudtextur och hudton och göra huden klarare.

✨Min upplevelse: Det första jag la märke till var hur riviga padsen är. Det känns som att svepa ett sandpapper över ansiktet och trots att jag inte har så farligt känslig hud så har den känslan inte varit angenäm. Min hud har inte reagerat negativt på de aktiva ingredienserna och jag uppskattar att produkten är parfymfri! Den lämnar ingen jobbig hinna efter sig och funkar fint under smink, både lättare sminkning men också en full sminkning med mer täckande foundation och hela köret.

Jag har inte sett någon vidare effekt än på mina porer men det tror jag inte är pga den här produkten. Jag har helt enkelt haft svårt att hitta något alls som ger resultat på just det området.

✨Det bästa och det sämsta med produkten:

➕Jag gillar exfoliering i det här formatet även om det blir extra skräp. Det är lätt och smidigt att använda en pad och varje pad har en helt perfekt mängd produkt i sig!

➖Rivigheten. Jag kan inte föreställa mig att någon med känslig och reaktiv hud skulle tycka att det var skönt att använda de här.

Sammantaget så tycker jag om BeautyAct Exfoliating Treatment Pads, det enda jag har problem med är hur riviga och sträva padsen är. De kostar 369 kr för 50 st och då föredrar jag de mycket mjukare Skincity Skincares pads för 349 kr för samma mängd. Så mitt betyg får bli 4/5

Tack Kicks för att jag fick vara med och testa BeautyAct
Malin
Beauty Pro
13/12/25-10:09(redigerad den 13/12/25-10:16)

Har fått testa Ecooking Peptide Repair Skin. Går ej tagga produkten då den inte finns på kicks hemsida ännu. Dessutom inre recensera den dör då den inte finns än. Aldrig hört talas om märket innan så var pepp! Jag är 34 år med mogen hy, fina linjer och trött vinterhy. Jag har normal till torr hudtyp och irriteras inte av produkter/dofter. Flaskan är chic och enkel att ”pumpa” ur. Produkten är dryg och man behöver bara ett pump för ansiktet. Men doften… Är inte känslig mot dofter vanligtvis men denna är väldigt stark. Doftar spa men väldift mycket. Min sambo frågade direkt vad som doftade. Jag kan tycka doften är god i sig men på tok för stark för att ha i ansiktet. Det tar över hela känslan av rutinen som vanligtvis känns fräsch. Produkten gör jobbet i sig och ansiktet kändes mer piggt och ”ung”. Men skulle inte lägga pengarna på denna produkt så den doftade för mycket för min smak.

Har fått testa Ecooking Peptide Repair Skin. Går ej tagga
Alexa
Beauty Pro
13/12/25-08:37

Jag har normal hud och letar efter produkter som kan bevara hudens balans samtidigt som de ger extra lyster. Jag använde detta serum varje morgon och kväll efter rengöring, innan min ansiktskräm, under cirka två veckor. Serumet har en lätt och silkeslen konsistens som snabbt absorberas av huden utan att kännas klibbig. Doften är mild och behaglig, och redan vid första appliceringen kändes huden mjuk, återfuktad och fräsch.

Efter några dagars användning märkte jag att huden såg mer utvilad ut, och efter ungefär en vecka blev huden tydligt bistrare, jämnare och mer strålande. Huden känns även smidigare och mer elastisk. Det jag uppskattar mest är hur snabbt serumet ger synliga resultat och hur fint huden ser ut vid regelbunden användning. Jag har inget negativt att anmärka på, eftersom produkten fungerade över förväntan för mig.

Min hud ser friskare, klarare och mer levande ut, och jag kan varmt rekommendera detta serum till alla.

Jag har normal hud och letar efter produkter som kan bevara
NCEF-Revitalize Serum 30 ml
Jennifer
Beauty Star
13/12/25-08:13

Jag fick chansen att gå helt utanför min comfortzone när det gäller hudvård. Jag har de senaste åren haft samma hudvårdsrutin och den fungerar super bra för mig och därför är jag inte så taggad på att prova nytt. MEN! Nu fick jag äran/chansen att testa Ecookings anti redness mist. jag tycker väl nog att den gör det den ska göra, jag har dock inga problem med röd eller irriterad hud så kan inte svara helt korrekt där. doften är lite speciell tycker jag ( jag älskar parfymerade produkter ) men förstår definitivt konceptet med tanke på funktionen.

Till dig med extra känslig hud som föredrar det mer naturliga produkterna så skulle jag definitivt rekomendera denna :)

Jag fick chansen att gå helt utanför min comfortzone när det
Anna
Beauty Star
12/12/25-22:39

🌹Fick äran att testa Ecooking night cream 🌹

För det första: konsistensen. Den är så där perfekt krämig utan att kännas tung. När jag lägger den på känns det nästan som att huden får en varm kram – den smälter in supersnabbt och lämnar ingen kladd, bara ett mjukt glow.

Jag vaknar seriöst med en jämnare och mer återfuktad hud än jag gjort på länge. Ni vet den där känslan när man kollar sig i spegeln på morgonen och ser att huden ser utvilad ut även om man inte är det? Exakt så.

Och att den är parfymfri? Bästa valet. Min hud har varit lite känslig nu under vintern och den här har inte irriterat det minsta. Bara lugnat, återfuktat och gjort min hud så mycket mer balanserad.

Kort sagt: Det här är en sån produkt man inte visste att man behövde – men när man väl börjar använda den så vill man inte sluta. Min nya natt-go-to. 💁‍♀️💖

🌹Fick äran att testa Ecooking night cream 🌹   För det
Amanda
Beauty Pro
12/12/25-19:10

Jag har fått hem Ecooking Anti-redness mist, vilket gjorde mig så glad då min hy blir otroligt torr och röd nu på hösten så var supertaggad på att prova den.

Men till min besvikelse så vaknar jag upp med röda prickar som är min periorala dermatit som blossat upp igen, vid munnen och halsen och ögon. Troligtvis så är det alldeles för många aktiva ingredienser i denna mist. Gissar på att det är c vitaminet som fick igång en reaktion. Annars ska ju denna med azelainsyra dämpa rodnader och även lugna huden, men fick motsatt effekt.

Känslan av misten är att man kände sig väldigt återfuktad iallafall och doften är doftfri(?) skulle jag säga.

Tyvärr får denna ges bort till någon som är mer tålig i hyn med aktiva ingredienser i hudvård. Rekommenderas inte för känslig hy.