Jag har testat Ecooking Hyaluronic SerumđŠ!
Min hud har alltid varit torr och jag var vÀldigt knappt fet i huden runt nÀsa och pÄ hakan i tonÄren och nu Àr huden mer torr Àn nÄgonsin i ansiktet. Typ brandfarlig! jag smörjer och laddar med fukt i lager av serum, essence och toner, sÄ ett fuktserum testas vÀldigt vÀl pÄ min hud kan jag sÀga.
Blev glad nÀr jag plockade upp den lilla flaskan ur den stora kartongen och tycker flaskan Àr fin. Den har snygg design pÄ etiketten och flaskan i brunt glas, lite gammeldags stil i ny snygg tappning grafiskt pÄ etiketten. Serumet har en liten svart kork som sitter som ett hölje i samma form som huvudet med pump Den sitter kvar om man inte drar av den och fungerar toppen att transporteras i necessÀr!
Serumet Ă€r lĂ€tt att pumpa ut och en droppe i tager landar pĂ„ fingret i taget nĂ€r jag pumpar ut det. Jag lĂ€ste att en tjej anvĂ€nde en droppe allt som allt, jag tar upp till fyra- fem för ansikte och decollage ( huden ner till bröstet). Den har inte en slemmig koncist men liiite segt Ă€r det, det Ă€r inte som vatten men en ganska lĂ€tt konsistens som lĂ€tt gĂ„r in i huden och inte lĂ€mnar nĂ„n riktig hinna men det Ă€r lite segt, liksom hĂ„ller ihop mer Ă€r en gele- konsistens som Ă€r vanlig konstigt bland fuktserumet jag anvĂ€nt. Det plumpar och fyller ut huden endel och framförallt gör min hud mer Ă„terfuktat Ă€n jag Ă€t van vid av ett serumđđ!! Vare sig om det Ă€r dag eller natt sĂ„ blir min hud mindre torr Ă€n mĂ„nga fuktserum jag anvĂ€nt, faktiskt Ă€n Ă€n de flesta. Jag upplever Lancomes fuktserumet ge liknande effekt, och de andra rena fuktserumen hamna precis under i egen effekt med att Ă„terfukta. Ja, jag har provat serumet utan toner och pĂ„ olika sĂ€tt. Jag har provat en hel del fuktgivande serum kan jag lova!
Ett fuktserum lovar en sak, att Äterfukta huden och det Àr faktiskt överraskande nÀr ett serum klarar att Äterfukta min hud. Serumet innehÄller bland annat glycerin och en ny sorts hyaluronsyra och den Àr fantastiskt nog nÄgot extra! Toppen var jÀttetorr hud som min! Sen har det hÀr serumet en för mig STOR fördel, det Àr oparfymerat och dermalogiskt testad!
Ja, det Àr ekologiskt vilket Àr frÀscht och kÀnns vettigt men inget jag vanligtvis lÀgger vikt vid Àrligt talat nÀr det handlar om hudvÄrd, bara nÀr jag Àter nÄgot, köper till 99% ekologiska Àpplen exempelvis. Men Ecooking kommer frÄn Danmark som Àr nÀra Sverige och det tycker jag Àr bra och fördelaktig. Frakten Àr kort, toppen! Min man köper helst Svenska produkter nÀr det Àr möjligt gör han alltid det.
Jag kommer att köpa det hĂ€r serumet igen och jag Ă€r mycket nyfiken och Ă€ven sugen pĂ„ att prova pĂ„ essence och nattkrĂ€m frĂ„n Ekookingđłđ«
! SĂ„ kul med oparfymerad och överraskande bra hudvĂ„rd i riktigt snygg design, namnet som i alla fall sĂ€ger nĂ„got men Ă„r lite fĂ„nigt tar jag absolut med allt det goda . 5/5 đ«
đ«
đ«
đ«
đ«
ger jag glad med mjukt Äterfuktad hud serumet i betyg!