/ Recension av NCEF-Revitalize Eyes från FILORGA. Detta är
Beauty Tester
Nikki
Beauty Pro
17/12/25-09:15(redigerad den 17/12/25-09:15)

Recension av NCEF-Revitalize Eyes från FILORGA.

Detta är en multikorrigerande ögonkräm som, enligt produktsidan, utlovar:

• Minskar mörka ringar, svullnad och fina linjer

• Lyfter och ljusar upp ögonområdet

• Djup återfuktning med lätt känsla

Min hud är torr, kan vara lite känslig och utan ålderstecken.

Då detta är en avancerad ögonkräm till ett högt pris (ordinarie pris på KICKS är 1100 kr för 15 ml) så har jag även låtit min mamma testa denna under knappt två veckor.

Förutom en hög koncentration av NCEF innehåller den även ett växtbaserat duoextrakt bestående av persiskt silkesträd och asiatisk klibbstjärna, ett peptidkomplex på 4 %, hyaluronsyra och niacinamid (2 %).

NCEF = "a unique complex composed of 10 revitalizing ingredients" enligt Filorgas produktbeskrivning.

Krämen har en oväntat lätt gelformula. Känns fräsch och behaglig, går snabbt in och vi upplever den båda väldigt återfuktande. Dock inte så dryg, troligen pga den lätta texturen.

Min mamma kunde efter en dryg vecka tycka sig ana en något ljusare och utjämnad hudton i ögonområdet. ✨️ Vad gäller fina linjer och rynkor sågs ingen effekt vilket man inte heller kan förvänta sig efter 2 veckor. Krävs säkerligen minst ett par månader och troligen mer än en burk också.

Förutom härlig återfuktning så tyckte jag mig vakna med något mindre puffighet. Kan såklart vara en tillfällighet men det kan också vara ett levererat resultat. 👀

Snygg stilren förpackning, lite onödigt stor dock.

Det höga priset gör tyvärr att ingen av oss skulle köpa om den för det är en väldigt härlig produkt som på längre sikt kanske också skulle ge ett synligt resultat på oönskade men helt naturliga ålderstecken.

Tack KICKS för nöjet både jag och min mamma haft av att testa denna ögonkräm! 🤩

NCEF-Revitalize Eyes 15 ml
Filorga
NCEF-Revitalize Eyes 15 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!