🍁 Höstdofter 🍁🍂
Har plockat ut mina lite mer höst-och vinterdofter från garderoben för att kolla att de fortfarande doftar bra på min hud.
Jag vet ju såklart att jag inte behöver någon mer men parfymer är ju också ett av mina intressen.
Brukar känna om det är någon doft (läs; känsla) som jag saknar och då kan jag gå på jakt efter en parfym som ger mig just den känslan. Tycker detta är svårast men också absolut roligast. Och ibland hittar man den aldrig ens.
Det händer såklart också, men inte ofta, att jag bara provdoftar någon och gillar den direkt.
Ska också snart "låna ut" en parfym eller två. Blir nog någon av körsbärsdofterna eller kanske båda. Inte alls sugen på den doftnoten för tillfället. 🍒
Tyvärr känns det som att min Cashmere & Palo Santo EdP från Donna Karan's Cashmere Collection har tappat i kraft. Den doftar fortfarande gott och som tidigare men känns lite "blek". Köpte den strax efter att den kom in på KICKS våren/försommaren-24 så den har bara varit öppnad drygt ett år. Stor flaska också så ett litet tips till alla som blev Beauty Testers för denna nu i våras: spara den inte för länge!
En annan höll däremot, och mot alla odds, bättre än jag mindes och det var Sabrina Carpenter's Caramel Dream EdP.
Alla Sweet Tooth håller ju rätt dåligt men jag köpte mina utomlands i vintras innan de fanns i Sverige och betalade under 20 Euro så tyckte ändå det var kul och värt det. Och jag har använt dem en del, framförallt för layering.
Hösten är för mig drömdofternas tid. 🤗
Att andas in skogen, doften av nybakat, doftljus.
Vilka dofter älskar du? Kommentera gärna! 🥰