/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Mimmi
Beauty Pro
27/08/25-16:40(redigerad den 27/08/25-17:52)

Jag har sedan Nikki la upp en inspirations bild på detta blush, suktat efter det och tillslut slog jag till! Färgen heter Summertime Wine och kommer från Fenty Beauty!

Jag har sedan Nikki la upp en inspirations bild på detta
Virre
Beauty Pro
27/08/25-10:28(redigerad den 27/08/25-10:31)

Har ni sett så fin Kicks hemsida blivit?!

Lätt att hitta på och snabb med tydliga menyer och massa inspiration 😀

Tack för det @KICKS ]💕

Har ni sett så fin Kicks hemsida blivit?!   Lätt att hitta
Nikki
Beauty Pro
27/08/25-10:01(redigerad den 27/08/25-10:02)

Det är verkligen inte lätt att göra rätt!

Förpackningar av plast och glas som är tomma är inte svårt att återvinna. Det gjorde jag förra veckan på gångavstånd från där jag bor.

Men så är det ju allt det där som är mer giftigt som t ex nagellack och sprayflaskor. Och makeup som inte är slut utan bara gammalt.

Läste någonstans en undersökning som visar att bara ca 1/5 vet hur det ska återvinnas och också gör det.

Från att kunna lämna på några av KICKS butiker till ännu färre Åhléns varuhus så gäller särskilda miljöstationer eller farligt avfalls-bilar.

Nu äntligen har jag kunnat ta mig till en miljöstation så att jag blev av även med detta. Ska verkligen tänka mig för innan jag köper ett nagellack igen. 💅😃

Gör inte detta primärt för att få poäng här på Beauty Talks utan för att jag vill göra rätt och det jag kan för miljön.

Men det MÅSTE bli lättare!!!

Jag är ung, frisk och rörlig och har tillgång till bil. Detsamma gäller inte för alla!

Sedan är det ju också ett skämt att behöva ta bilen till de "utökade" miljöstationerna! 🤣

Såg dock att man nu kan återvinna sprayflaskor i en ny liten station (ståendes vid panten) i en livsmedelsbutik nära mig så där kan jag förhoppningsvis lämna hårspray och torrschampon i framtiden. 👍

Det är verkligen inte lätt att göra rätt!   Förpackningar av
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
27/08/25-08:25(redigerad den 27/08/25-08:25)

Ny flanker från Armani - Sì Parfum

Doftnoter:

Toppnoter: svartvinbärsnektar

Hjärtnoter: fresia och ros

Basnoter: vanilj, patchouli och ljust trä

# Ny flanker från Armani - Sì Parfum    Doftnoter:
Nikki
Beauty Pro
27/08/25-07:47

🎄🌸 Lancôme Christmas Collection 2025 🌸🎄

🎄🌸 Lancôme Christmas Collection 2025 🌸🎄
Nikki
Beauty Pro
27/08/25-07:14(redigerad den 28/08/25-09:48)

🍁 Höstdofter 🍁🍂

Har plockat ut mina lite mer höst-och vinterdofter från garderoben för att kolla att de fortfarande doftar bra på min hud.

Jag vet ju såklart att jag inte behöver någon mer men parfymer är ju också ett av mina intressen. Brukar känna om det är någon doft (läs; känsla) som jag saknar och då kan jag gå på jakt efter en parfym som ger mig just den känslan. Tycker detta är svårast men också absolut roligast. Och ibland hittar man den aldrig ens.

Det händer såklart också, men inte ofta, att jag bara provdoftar någon och gillar den direkt.

Ska också snart "låna ut" en parfym eller två. Blir nog någon av körsbärsdofterna eller kanske båda. Inte alls sugen på den doftnoten för tillfället. 🍒

Tyvärr känns det som att min Cashmere & Palo Santo EdP från Donna Karan's Cashmere Collection har tappat i kraft. Den doftar fortfarande gott och som tidigare men känns lite "blek". Köpte den strax efter att den kom in på KICKS våren/försommaren-24 så den har bara varit öppnad drygt ett år. Stor flaska också så ett litet tips till alla som blev Beauty Testers för denna nu i våras: spara den inte för länge!

En annan höll däremot, och mot alla odds, bättre än jag mindes och det var Sabrina Carpenter's Caramel Dream EdP. Alla Sweet Tooth håller ju rätt dåligt men jag köpte mina utomlands i vintras innan de fanns i Sverige och betalade under 20 Euro så tyckte ändå det var kul och värt det. Och jag har använt dem en del, framförallt för layering.

Hösten är för mig drömdofternas tid. 🤗

Att andas in skogen, doften av nybakat, doftljus.

Vilka dofter älskar du? Kommentera gärna! 🥰

Flera val
Avslutad
Hur ser din parfymhöst ut i år? Flera alternativ möjliga.
14Bidrag
Jag har vår/sommar och höst/vinter-dofter.31%
Jag använder samma parfym/parfymer året om.13%
Jag vill/behöver/planerar att köpa en ny parfym för hösten.19%
Jag har så jag klarar mig. 6%
Jag spontanköper oftast parfymer.13%
Jag blindköper ofta parfymer med blandat resultat. 13%
Jag vet vilken sorts doft jag söker och letar till jag hittar den.6%
🍁 Höstdofter 🍁🍂   Har plockat ut mina lite mer höst-och
This Is Her! EdP 50 ml
Goddess EdP 100 ml
Sì Intense EdP 30 ml
Black Opium Le Parfum 30 ml
Black Opium EdP 30 ml
Black Opium Over Red EdP 30 ml
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
Caramel Dream EdP 75 ml
Cherry Baby EdP 75 ml
Nikki
Beauty Pro
26/08/25-19:19(redigerad den 27/08/25-07:33)

Alla älskare av Sol de Janeiro's Cheirosa 62:

Body Badalada is in da house!!!

Alla älskare av Sol de Janeiro's Cheirosa 62:   Body
Body Badalada 400 ml
Irena
Beauty Pro
26/08/25-18:25(redigerad den 27/08/25-14:19)

Kicks har gett en hint på Instagram om att detta är vad vi kan vänta oss framöver. Är såååå glad 😍 Charlotte, you are so welcome!!

Flera val
Avslutad
Är du taggad?!?
17Bidrag
Jaaaaaaa100%
Neeeeeeej0%
Kicks har gett en hint på Instagram om att detta är vad vi