đ Höstdofter đđ
Har plockat ut mina lite mer höst-och vinterdofter frÄn garderoben för att kolla att de fortfarande doftar bra pÄ min hud.
Jag vet ju sÄklart att jag inte behöver nÄgon mer men parfymer Àr ju ocksÄ ett av mina intressen.
Brukar kÀnna om det Àr nÄgon doft (lÀs; kÀnsla) som jag saknar och dÄ kan jag gÄ pÄ jakt efter en parfym som ger mig just den kÀnslan. Tycker detta Àr svÄrast men ocksÄ absolut roligast. Och ibland hittar man den aldrig ens.
Det hÀnder sÄklart ocksÄ, men inte ofta, att jag bara provdoftar nÄgon och gillar den direkt.
Ska ocksĂ„ snart "lĂ„na ut" en parfym eller tvĂ„. Blir nog nĂ„gon av körsbĂ€rsdofterna eller kanske bĂ„da. Inte alls sugen pĂ„ den doftnoten för tillfĂ€llet. đ
TyvÀrr kÀnns det som att min Cashmere & Palo Santo EdP frÄn Donna Karan's Cashmere Collection har tappat i kraft. Den doftar fortfarande gott och som tidigare men kÀnns lite "blek". Köpte den strax efter att den kom in pÄ KICKS vÄren/försommaren-24 sÄ den har bara varit öppnad drygt ett Är. Stor flaska ocksÄ sÄ ett litet tips till alla som blev Beauty Testers för denna nu i vÄras: spara den inte för lÀnge!
En annan höll dÀremot, och mot alla odds, bÀttre Àn jag mindes och det var Sabrina Carpenter's Caramel Dream EdP.
Alla Sweet Tooth hÄller ju rÀtt dÄligt men jag köpte mina utomlands i vintras innan de fanns i Sverige och betalade under 20 Euro sÄ tyckte ÀndÄ det var kul och vÀrt det. Och jag har anvÀnt dem en del, framförallt för layering.
Hösten Ă€r för mig drömdofternas tid. đ€
Att andas in skogen, doften av nybakat, doftljus.
Vilka dofter Ă€lskar du? Kommentera gĂ€rna! đ„°