Det är verkligen inte lätt att göra rätt!
Förpackningar av plast och glas som är tomma är inte svårt att återvinna. Det gjorde jag förra veckan på gångavstånd från där jag bor.
Men så är det ju allt det där som är mer giftigt som t ex nagellack och sprayflaskor. Och makeup som inte är slut utan bara gammalt.
Läste någonstans en undersökning som visar att bara ca 1/5 vet hur det ska återvinnas och också gör det.
Från att kunna lämna på några av KICKS butiker till ännu färre Åhléns varuhus så gäller särskilda miljöstationer eller farligt avfalls-bilar.
Nu äntligen har jag kunnat ta mig till en miljöstation så att jag blev av även med detta. Ska verkligen tänka mig för innan jag köper ett nagellack igen. 💅😃
Gör inte detta primärt för att få poäng här på Beauty Talks utan för att jag vill göra rätt och det jag kan för miljön.
Men det MÅSTE bli lättare!!!
Jag är ung, frisk och rörlig och har tillgång till bil. Detsamma gäller inte för alla!
Sedan är det ju också ett skämt att behöva ta bilen till de "utökade" miljöstationerna! 🤣
Såg dock att man nu kan återvinna sprayflaskor i en ny liten station (ståendes vid panten) i en livsmedelsbutik nära mig så där kan jag förhoppningsvis lämna hårspray och torrschampon i framtiden. 👍