/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Rawan
Beauty Pro
28/11/25-13:49

Under vintern blir huden ofta torrare och tappar lyster, vilket gör dessa tre produkter särskilt användbara. Kikos Hydra Pro Glow ger en lätt men påtaglig återfuktning samtidigt som den lämnar en fin glans som gör att huden ser piggare ut trots kallt väder. Embryolisse Lait-Crème Concentré fungerar bra som en mjukgörande grund när huden behöver extra fett och skydd och den gör att makeupen lägger sig jämnt utan att framhäva torra partier som uppstår vid kyla. Milk Makeup läppoljan adderar en naturlig, återfuktande finish som gör att läpparna känns mjuka även när luften är som torrast. Tillsammans ger produkterna ett enkelt men effektivt vinterresultat som balanserar både fukt och lyster. Älskar dessa produkter och de ingår alltid i min sminkrutin för att dess resultat är oslagbar✨✨

Under vintern blir huden ofta torrare och tappar lyster,
Kush Best Buds Lip Duo Lipstick Kit
Lait-Crème Concentré 30 ml
Tina
Beauty Star
28/11/25-13:47

Jag fick möjligheten att testa KERASTASE Gloss Absolu Anti-Frizz Glaze Milk!! Jag recenserade den för några veckor sen efter att använt den en gång. Nu har det gått några veckor och jag har använt den några gånger och kan ofeciellt säga att jag är nöjd med produkten och hade kunnat beställa den efter att den tar slut. Mitt hår ser inte lika torrt ut och det frizziga har lagts sig lite granna.

Rawan
Beauty Pro
28/11/25-13:29(redigerad den 28/11/25-13:44)

Dagens enkla look✨

Har använt fler produkter än de som jag har taggat, men vissa har kanske utgått från sortimentet så det gick inte att tagga alla produkter.

Andra produkter som jag har anvät: Yves Saint Laurent - Make Me Blush Bold Blurring Blush 37. Fenty Skin Flash Nap Instant Revival Eye Gel-Cream. DIOR - Forever Glow Maximizer Longwear Liquid Highlighter 013 Gold. Lancôme - Hypnôse Doll Eyes Waterproof Mascara 01 Black. Anastasia Beverly Hills - Dipbrow Gel Taupe. Anastasia Beverly Hills - Brow Definer Soft Brown. Kiko Milano - New Hydra Pro Glow. Milk Makeup - KUSH Sheer Hydrating Lip Oil Dream Machine.

Dagens enkla look✨  Har använt fler produkter än de som jag
Lait-Crème Concentré 30 ml
Make Me Blush Bold Blurring Blush 12
Dior Backstage Glow Maximizer Palette 001 Universal Glow
Backstage Smooth Lash Curler
Forever Glow Maximizer Longwear Liquid Highlighter 017 Nude
Glow Monkey Setting Spray Radiant Finish 100 ml
Ready Set Fix 100 ml
Microstroke Brow Pen Blonde
Diorshow Iconic Overcurl Waterproof Mascara 091 Black
Kush Best Buds Lip Duo Lipstick Kit
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Cassandra
Beauty Pro
28/11/25-13:09

Dagen är här. Dagen som min man ser som en högtid. Som blivit en tradition i vår familj att göra lite mer speciel. Barnen har under de senaste två åren fått 100 kr inför helgen (bor varannan vecka hos oss) att inhandla godis för, den summan som blir över sparas inför just denna dag - black friday! Som de får spendera på vad de önskar! Förra året fick de även rensa ut i sina rum och sälja - vilket bidrog till att de hade runt 3000 kr var att spendera på black friday. Helt genom att minska sitt godisköp under året samt rensa ut det som inte används längre.

Vi ser en stor skillnad hos barnen i tankar kring vad godis kostar och om de egentligen behöver köpa så mycket. Oftast har de kvar från tidigare inköp som de istället kan ta och då spara 100 kr. Tidigare har det handlats varje gång och vi har slängt många kassar (ja plural) med godis som blivit för gammal var tredje månad.

Nu kan tonåringen istället köpa den extra dyra sminkprodukten. Killen på 9 år kan köpa dyra basket skor, eller som i år, använda del av dessa pengar samt istället för en dyrare adventskalender ta pengarna och sätta ihop till ett begagnat VR. Och 5 åringen kommer leva sitt drömliv i leksaksbutiken idag (även om hon är den som inte sparat lika mycket som de andra två).

Denna dagen brukar jag också passa på att göra inköp! Vad har då inhandlats inom smink och hudvård?

• Haus labs foundation
  • Natasha Denona foundation
  • Hourglass foundationsborste
  • Housglass brun mascara
  • Ouai detoxschampo
  • Living proof torrschampo x2
  • Beauty of joseon eye patches
  • Shiseido fransböjare
  • Maybelline grippy primer (köpte en för någon vecka sen och gillade den så pass mycket att jag var tvungen att passa på att köpa ytterligare en.)
  • Klairs toner

Både hourglass borsten och dessa två olika foundation har jag velat testa men varit för snål för. Delar av dessa inköp, plus några produkter i klädväg, kommer slås in och läggas under granen. Likaså för min make. Så har vi minskat stressen att köpa saker till varandra, som ändå kommer från gemensamma pengar, och istället lyxa till det som blir en del av julen.

Fler som låter betalkortet brinna denna dag?

Välj en eller flera svar
Har du shoppat loss smink, hudvård eller hårvård idag?
9Bidrag
Ja
Nej
Inte än
Skicka
Ambient Soft Glow Foundation Brush
Unlocked Instant Extensions Mascara Ultra Black
Detox Shampoo 300 ml
Supple Preparation Unscented Facial Toner 180 ml
Grippy Serum Primer 30 ml
Eyelash Curler
PHD Advanced Clean Dry Shampoo 355 ml
Lana
Beauty Pro
28/11/25-12:16

Ett av de bästa settingpudren! Ger en silkesmjuk, matt finish utan att kännas tung och håller sminket på plats hela dagen. Perfekt för att kontrollera glans och funkar på alla hudtyper. En riktig favorit!😍

Ett av de bästa settingpudren! Ger en silkesmjuk, matt
Indulgent Icons & Translucent Loose Setting Powder & Puff Gift Box
Esraa
Beauty Pro
28/11/25-12:02(redigerad den 29/11/25-16:49)

Olaplex No. 3 Hair Perfector

Mitt första intryck 💖

Jag har nu testat Olaplex No. 3 ✨ Håret känns mjukare, mindre frissigt och mer “sammanhållet”. Det gav verkligen en salongskänsla hemma, utan att tynga ner håret. Jag gillar också att den är lätt att applicera och inte luktar för starkt. Känns lovande, definitivt en produkt jag vill fortsätta använda! 💁‍♀️💛

Olaplex No. 3 Hair Perfector  Mitt första intryck 💖  Jag
No.3 Hair Perfector 100 ml
Nikki
Beauty Pro
28/11/25-09:35

❄️ VINTERFAVORIT ❄️

Maison Margiela's By the Fireplace EdT 🔥

❄️ VINTERFAVORIT ❄️   Maison Margiela's By the Fireplace EdT
Replica By The Fireplace EdT 30 ml
Replica By The Fireplace EdT Refill 100 ml
Replica Fireplace Scented Candle 165 g
Replica By The Fireplace Diffuser 185 ml
Viktoria
Beauty Star
28/11/25-09:25

❄️ Vinter favorit. ❄️ På vinter tiden så behöver vår hud extra fukt, och detta är några produkter jag rekomenderar. lämnar huden återfuktad! 😍👌🥳

Face Caring 3+3 Day Cream 50 ml
Face Nourishing Night Cream 50 ml
Face Soft & Soothing Cleansing Lotion 200 ml
Face Lip Cerat 4,6 g
Face Smoothing Eye Cream NP 15 ml