Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Följ de kategorier som du är intresserad av, för att inte missa det senaste snacket! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Alla MakeupSkincareHairPerfumeNailsLipsTolka LookenGlowMorningroutineNightroutineAcneRetinolFullglamNaturalskincareSolskyddVeganBeauty TesterBeautyhackMogen hud
Senaste
SkinByCelinne
Beauty Talks Ambassador
21/04-20:24
KICKS BEAUTY AWARDS 2022 Älskar när vi utmärker produkternas produkter! Jag lovordar K Ceutic från Dermaceutic och har lämnat både betyg och recension över denna holy grail. In och rösta du med på dina favorit produkter! Genom att rösta så är du automatisk med och tävlar om ett presentkort på 1200 kr hos KICKS! Berätta gärna vilken produkt du tycker borde kamma hem priset? 😍
Dermaceutic K Ceutic 30 ml
Se mer
SkinByCelinne
Beauty Talks Ambassador
21/04-20:08
SkinByCelinne- DÖDA HUDCELLER OCH MJUK KROPP April månad, även fast vädret spelar oss ett spratt så är varmare grader här för att stanna. Vi är väl medvetna om vilka steg och rutiner vi ägnar åt ansiktsvården, men hur är det egentligen med kroppsvården? Jag som snart är auktoriserad hudterapeut ser att trenden om en mjuk och välmående kropp ligger lite i skymundan. Detta vill jag ändra på här och nu. För hud är hud och huden är vårt största organ som behöver rejält med omtanke. Här behöver vi tänka ”holo” som betyder helhet. Exfoliera, återfukta och skydda. Exfoliering-elefanthuden är ett minne blott med hjälp av rätt exfoliering. Jag älskar att kombinera syra och mekanisk peeling. 1 gång i veckan är ett bra mått och glöm inte knän, armbågar och stuss. Alla döda keratinocyter (hudceller) blir ett minne blott. Under veckornas gång vill jag stimulera huden extra och jobba lätt peelande, då använder jag mig av en hederlig torrborste. Jobba i cirkulerande rörelser mot hjärtat med den torra borsten. Hälsofördelarna är många såsom igångsättning av blodcirkulationen, ökar hudens metabolism, lymfdränerande, jobbar mot celluliter och blockeringar samt har en lätt peelande effekt. Återfukta-fukt och fett är nyckeln för en hälsosam hud. Min rekommendation är att smörja kroppen efter varje dusch för att bibehålla den återfuktad. Här kan vi jobba med massor utav olika produkter såsom serum, lotion, butter, olja och mycket mer. Jag vill gärna känna mig rikligt återfuktad så ibland lägger jag först en kräm och sedan kapslar in med en härlig kroppsolja som sjunker in när jag sover. Minnesregeln är fukt efter varje tvätt. Skydda-spf är en viktig faktor till att huden bibehåller sitt kollagen och elastin som gör huden spänstig och fast. Vi behöver skydda hudens yttre som i sin tur skyddar våra organ på insidan. Hudcancern ökar i Sverige för varje år som går, dags att stoppa denna negativa trend. Under vintermånaderna så göms vi i tjocka kläder men nu när solen kikar fram stoppas gärna dekolletage, ben och armar fram i UV strålningen. Vet du med dig att du har hud som exponeras för UV strålning på med SPF. Med dessa tre steg kommer du få en mjuk, återfuktad och hälsosam hud i ett nafs. Ge din kropp denna kärlek så är jag säker på att du får tillbaka det. Vi har bara en hud, glöm inte det.
Biotherm Lait Corporel 400 ml
Biotherm Lait Corporel 400 ml
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 100 ml
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 100 ml
MON SUN Luster Moments Repairing Oils Body Oil 300 ml
MON SUN Luster Moments Repairing Oils Body Oil 300 ml
Se mer
Ruibo
Beauty Talks Ambassador
21/04-19:54
God kväll allesammans! I denna video pratar jag om något som många inte tänker på när det kommer till parfymer. Tveka inte att kommentera nedan om ni har några frågor! Glöm inte att KICKS har 20% på alla dofter nu så passa på :)
Yves Saint Laurent Y EdP 60 ml
Yves Saint Laurent Y EdP 60 ml
Se mer
Vanessa
Beauty Talks Ambassador
21/04-19:30 (redigerat)
BEAUTY HACKS! Det är dags att dela med mig utav några snabba beauty hacks som jag använder mig utav dagligen, både på mig själv men även på mina klienter när jag är på jobb. Vad är era beauty hacks? Måste även passa på att påminna er om att inte missa att omröstningen för KICKS beauty awards är igång!! Alla KICKS Club-medlemmar kan vara med och rösta på sina favoriter, och har samtidigt chansen att vinna ett presentkort från KICKS värt 1 200 kronor! Gå in på kicks.se för att komma till instruktionerna för hur du är med och tävlar om detta magiska presentkort! Vinnaren utses i juni! #kicksse #kicksbeautytalks #kickscommunity 🖤
MAC Lip Pencil Stripdown
MAC Lip Pencil Stripdown
Armani Fluid Sheer Liquid Highlighter 2
Armani Fluid Sheer Liquid Highlighter 2
FLAER Limited Edition Artist Collection Flat Definer Brush
FLAER Limited Edition Artist Collection Flat Definer Brush
LH cosmetics On Set - Long-Lasting Setting Spray
LH cosmetics On Set - Long-Lasting Setting Spray
LH cosmetics On Set - Prep, Fix & Refresh Setting Spray
LH cosmetics On Set - Prep, Fix & Refresh Setting Spray
Se mer
Molkan
21/04-18:31 (redigerat)
Beauty Tester
Jag har fått testa YSL’s nya mascara Lash Clash och jag var riktigt pepp på att få testa den! Eftersom jag var så pepp så är det med sorg i ögonen jag säger att den tyvärr inte är något för mig. Borsten är väldigt stor så jag känner inte riktigt att jag kommer åt alla fransar, speciellt inte på undre fransraden utan att det kladdar väldigt mycket. Gillar ändå formulan och hur mascaran ser ut på fransarna vid applicering, men jag upplever tyvärr att den tynger ner mina fransar rejält så att de raknar trots att jag har böjt fransarna innan, vilket jag inte tror att jag upplevt med någon annan mascara de senaste åren. Den smular också tyvärr en del så att jag får plocka bort små mascaraprickar vid flera tillfällen under dagen. En helt okej vardagsmascara, men det finns absolut bättre för hälften av priset! Nedan ser ni bilder både innan och efter applicering.
Yves Saint Laurent Lash Clash Mascara
Yves Saint Laurent Lash Clash Mascara
Se mer
Madeleine - Ohthegloss
Beauty Talks Ambassador
21/04-18:11
☀️🧴Varför SPF är så viktigt året om 🧴☀️ Att ta hand om kroppens största organ - huden - är en underbar sak att göra. Det ger inte bara en avkopplande effekt, utan det ger också resultat om man gör det rätt. Dock spelar det ingen roll hur många behandlingar eller skönhetsprodukter du köper för att sköta om din hud om du inte använder SPF. Jag ska här nedan berätta varför. Dagligen blir vi exponerade för UVA- och UVB-strålar, och för att lite slarvigt dela upp vad som är vad kan man tänka att A:et i UVA står för ”Age” och B:et i UVB står för ”Burn”. Strålarna påverkar alltså din hud på olika sätt. UVA-strålar snabbfakta: - Finns året om, även när det är mulet. Tränger igenom glas så du är inte skyddad inomhus. - Kan på lång sikt utveckla fotoåldrande, med andra ord att huden förlorar sin spänst och rynkor bildas - Kan orsaka pigmenteringar i ansiktet - Kan vara upphov till solallergi och soleksem - Med för stor exponering av UVA-strålar kan det också leda till hudcancer senare i livet UVB-strålar snabbfakta: - Skadar hudcellernas DNA, varför huden utvecklar pigmentet melanin som skyddar mot strålarna. - Skyddar du dig inte mot solen och mängden UVB-strålar är för stor så bränner du dig och huden försöker då reparera detta. - Att exponeras för solen och bränna dig kan på sikt utveckla hudcancer. Summering: ha ett solskydd med fullgott UVA/UVB-skydd och använd gärna det året om, även när inte solen är ute. Kika på min film där jag visar vilken mängd jag oftast tar av mina favorit-solskydd. Även om två fingrar ofta räcker för ett flytande solskydd är det alltid bra att säkra upp med ett tredje. 😉
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
Se mer
Salena
21/04-17:07
Hej 👋🏻 🌸. Jag behöver er hjälp med att hitta den bästa borsten för en kräm bronser ☺️💕. Ni får gärna länka också. Puss o kram 🥰
Se mer
Beauttina
Beauty Talks Ambassador
21/04-16:10
Hej allihopa! Nu när värmen är här tänkte jag tipsa om foundations som jag tycker är riktigt hållbara även i fukt och värme. Just nu pågår KICKS Beauty Awards och dessa foundations får definitivt min röst 🙌🏼 Min absoluta favorit är Urban Decays Stay Naked. Det är den jag använder i videon. Det är en medium täckande foundation, formulan är tunn och den känns knappt på huden. Den har en naturlig finish, kanske något mer åt det matta hållet, och den håller så bra! Jag är väldigt oljig i huden men inget kan rubba denna foundation. Vill jag ha full täckning använder jag mig av klassikern Double Wear från Estée Lauder. Den har en tjockare konsistens och matt finish. Den kan ta mig igenom svettiga danskvällar utan problem. För er som vill ha mer glow men ändå en foundation som håller hela dagen rekommenderar jag Diors Natural Nude foundation. Den ger ett härligt, friskt glow till huden och håller hela dagen. Jag har haft riktigt svårt att hitta en glowig foundation som ändå håller på min hud men den här gör det 🙌🏼 Jag grundar alltid med bra hudvård, även jag som har oljig hy behöver den vara återfuktad innan jag sminkar mig. Som avslutning använder jag alltid Urban Decays All Nighter setting spray, den gör verkligen skillnad för mig. Sminket smälter samman så fint och hållbarheten på sminket förlängs. Vilka är era bästa tips för att få sminket att hålla länge? Har ni några tips? Någon foundation, primer eller settingspray jag borde prova? Glöm inte att lämna en recension på era favoriter för KICKS Beauty Awards 🏆
Estée Lauder Double Wear Stay-In-Place Makeup SPF10 1N1 Ivory Nude
Estée Lauder Double Wear Stay-In-Place Makeup SPF10 1N1 Ivory Nude
Urban Decay All Nighter Setting Spray 118 ml
Urban Decay All Nighter Setting Spray 118 ml
Urban Decay Stay Naked Weightless Liquid Foundation 20 NN Fair Neutral
Urban Decay Stay Naked Weightless Liquid Foundation 20 NN Fair Neutral
DIOR Forever Natural Nude Foundation 1N Neutral
DIOR Forever Natural Nude Foundation 1N Neutral
Se mer