Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Följ de kategorier som du är intresserad av, för att inte missa det senaste snacket! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Alla MakeupSkincareHairBeach readyPerfumeNailsLipsTolka LookenGlowMorningroutineNightroutineAcneRetinolFullglamNaturalskincareSolskyddVeganBeauty TesterBeautyhackMogen hud
Senaste
pilaraugier
12/06-11:05
hej kan någon rekommendera mig den bästa mascaran för tunna ögonfransar?
Se mer
Nikki
10/06-11:58 (redigerat)
Tips inför sommaren - skydda ditt hår från solens strålar ⭐! Precis som vi skyddar vår hud i solen behöver vi också skydda vårt hår för att undvika att det blir torrt, sprött, blekt och missfärgat av solen. Nedan följer 3 enkla tips och några av mina favoritprodukter för ett välmående sommarhår: 1. Skydda gärna hår och hårbotten med en solhatt. 2. Använd UV-skydd för håret - finns som både spray, mousse och kräm. Vissa skyddar också mot negativ inverkan från saltvatten och klor (extra bra om man badar mycket) 3. Använd återfuktande hårinpackning regelbundet. Njut av sommar & strålande sol 💛
Aussie 3 Minute Miracle Reconstructor Deep Treatment 250 ml
Aussie 3 Minute Miracle Reconstructor Deep Treatment 250 ml
EVY Technology UV/Heat Hair Mousse 150 ml
EVY Technology UV/Heat Hair Mousse 150 ml
NUXE Sun Moisturising Protective Milky Oil For Hair 100 ml
NUXE Sun Moisturising Protective Milky Oil For Hair 100 ml
Se mer
Ruibo
Beauty Talks Ambassador
09/06-18:30 (redigerat)
**TÄVLINGEN AVSLUTAD** Tack till alla som deltagit och stort grattis till vinnaren 'inasaarif'! KICKS kommer kontakta dig inom kort. __ SOMMARDOFTER (+ GIVEAWAY 🎁 ) Sommaren är äntligen här, perfekt tillfälle för att lägga till en sommardoft i samlingen. Därför har jag och KICKS valt att tävla ut ett presentkort för hela 1000kr! Några snabba råd för sommaren: - Friska och fräscha dofter är att föredra - Undvik alltför söta dofter (söta dofter upplevs som ännu sötare i värmen) - Taggar två exempel på uppfriskande och fräscha citrusdofter nedan (dessa är grymma!) Giveaway: För att delta behöver du: 1. Gilla detta inlägg 2. Kommentera vilken doft (valfri!) du vill köpa om du skulle vinna, tillsammans med en kort motivering för varför du valt just den doften Tävlingen kommer pågå fram till 16 juni och vinnaren väljs slumpmässigt fram. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Lycka till! 🙌
Dolce & Gabbana Light Blue Eau Intense EdP 50 ml
Dolce & Gabbana Light Blue Eau Intense EdP 50 ml
Dolce & Gabbana Light Blue Eau Intense Pour Homme EdP 100 ml
Dolce & Gabbana Light Blue Eau Intense Pour Homme EdP 100 ml
Se mer
Hudvårdsnörd || Saralena
Beauty Talks Ambassador
09/06-16:48
Äntligen sommar och hög tid för lite solskola! I videon berättar jag mer om de olika typerna av ultraviolett strålning och varför det är så viktigt att skydda sig - året runt! ☀️ Nedan länkar jag några av mina absoluta favoriter när det kommer till solskydd som inte bara ger högt skydd mot UVB-strålarna utan även ett mycket högre skydd än de flesta andra solskydd när det kommer till UVA-strålarna samt ett tips på en After Sun som också är världens bästa After Shave. Sola säkert där ute och glad sommar på er! 🕶👒👙🌤
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 100 ml
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 100 ml
EVY Technology After Sun Mousse 150 ml
EVY Technology After Sun Mousse 150 ml
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 Kids 150 ml
EVY Technology Sunscreen Mousse SPF50 Kids 150 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
EVY Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 75 ml
Se mer
Johan
Beauty Talks Ambassador
09/06-15:03
Nu när sommaren är här och jag smörjer mig med SPF flera gånger per dag samt svettas i solen har jag behov av lite djuprengöring då och då. Även om många produkter är icke-komedogena (dvs. inte ska bidra till att de bildas pormaskar) så kan mycket solkräm och värme bidra till lite plitor för min del. Mitt bästa tips är därför att kombinera lite syra-peeling med en lermask för att se till att hålla porerna rena. På sommaren är det bra att dra ner på starka AHA-produkter eftersom de kan göra huden ner känslig mot solen. Salicylsyra, eller det som vanligtvis kallas BHA, gör däremot inte huden lika känslig mot solen och är dessutom bra på att penetrera porerna och lösa upp talg eftersom BHA löser sig i fett. Att därför inleda med BHA och låta den verka i 5-15 min innan man går på med en lermask är en riktigt bra kombo för att hålla porerna rena och i schack. Är du väldigt torr eller känslig kan det funka bättre med PHA innan lermasken och var särskilt noga med att välja en inte alltför uttorkande lermask samt inte låta den torka helt innan du tvättar av den. Att spraya med lite vatten medan masken ligger på gör också att den inte torkar helt och gör den lättare att få bort. Leror utövar sin absorberande effekt när det är fuktiga, inte när de torkat! Produkter att kombinera är: Fet hud: Beauty Act by KICKS 2% BHA + 1% Zink Purifying Toner och Origins Clear Improvement Mask Normal hud: Medik8 Press & Glow Daily Exfoliating PHA Tonic with Enzyme Activator eller BeautyAct by KICKS 2% BHA + 1% Zink Purifying Toner plus Exuviance Detox Mud Mask Kombinerad hud: T-Zon: BeautyAct by KICKS 2% BHA + 1% Zink Purifying Toner plus Origins Clear Improvement Mask C-Zon: Medik8 Press & Glow Daily Exfoliating PHA Tonic with Enzyme Activator plus Exuviance Detox Mud Mask Glöm inte att ladda på med fukt efteråt, exempelvis BeautyAct by KICKS 7% Niacinamide Re-Texturising Toner och såklart SPF hela dagen! Hur håller du porerna i schack under sommaren?
Origins Clear Improvement Active Charcoal Mask 75 ml
Origins Clear Improvement Active Charcoal Mask 75 ml
BeautyAct 2% BHA + 1% Zinc Purifying Toner 150 ml
BeautyAct 2% BHA + 1% Zinc Purifying Toner 150 ml
Exuviance Detox Mud Mask 100 ml
Exuviance Detox Mud Mask 100 ml
Medik8 Press & Glow Facial Toner Press & Glow
Medik8 Press & Glow Facial Toner Press & Glow
Se mer
Rakel
09/06-13:41
🌤 Mitt bästa sommarhack 💛 Ett av mina favorit sommar hack är Brun utan sol fräknar!! Finns det något finare, fräschare och somrigare än fräknar? Tror faktiskt inte det. Vad jag gör är att hälla ut en klick av Ida Warg Self Tanning lotion på en BUS vante (för att skydda bordet) sedan doppar jag försiktigt i en strippling brush, sveper mjukt av överflödet på vanten och sedan duttar jag försiktigt borsten över ansiktet där jag vill ha fräknarna. Oftast fokuserar jag på över näsan, kindbenen och lite i pannan. Av den BUS som blir över brukar jag också lägga lite bronzer vid kindben och panna för att ge en naturlig solkysst look. Jag gör detta på kvällen efter jag tvättat ansiktet men innan nattkrämen, sedan tvättar jag ansiktet som vanligt på morgonen och det är så himla skönt att då vakna upp och känna sig fräsch och redo för dagen. Eftersom jag är lika blek som ett vitt A4 papper kan jag också spraya lite BUS mist över ansiktet för att få mer färg och glow. Där gillar jag att använda Ida Warg Self Tanning body mist men har också gillat Sunny Stories Self Tan Hydra Face mist! Låt oss vara ärliga, på sommaren är det sällan vi vill använda oss av full face of makeup och eftersom fräknarna och BUS bronzern redan ger dimension till ansiktet så är sommarlooken nästan klappad och klar bara där. Men även om man vill använda foundation, som jag gjorde idag då jag använde en stor favorit Beauty Act Luminous Complexion Foundation, så syns fräknarna igenom och ger en så gullig detalj till looken!! 🥰
IDA WARG Self Tanning Water Mist 75 ml
IDA WARG Self Tanning Water Mist 75 ml
IDA WARG Instant Self-Tanning Body Lotion Medium Dark 200 ml
IDA WARG Instant Self-Tanning Body Lotion Medium Dark 200 ml
Sunny Stories Self Tan Hydra Face Mist Gradual Tan 100 ml
Sunny Stories Self Tan Hydra Face Mist Gradual Tan 100 ml
Se mer
Marta - Hudvårdstankar
Beauty Talks Ambassador
09/06-08:17
Den här månaden tänkte jag visa er mina nuvarande favoriter i kvällsrutinen 🧖🏼‍♀️ 🤍 Börjar min rutin med Mantles fantastiska Magic Milk rengöring. Den rengör skonsamt utan att torka ut huden och har en krämig konsistens som inte löddrar. 🤍 Följer sedan upp med COSRX essence som lugnar, verkar antiinflammatoriskt och ger massvis med fukt till huden. 🤍 På fuktig hud applicerar jag Lumenes oljeserum som anpassat till en fet/blandhy. Innehåller balnserande zink samt vitaminer och närande oljor. Obs! Viktigt att skaka serumet innan användning. 🤍 Avslutar rutinen med Mantles fanatiskta kräm som känns alldeles lagom för min blandhy. Låser in fukt och tillför ingredienser som niacinamid, ceramider och CBD. Men känns inte för fet/tung. Berätta gärna i kommentarsfältet om dina nuvarande favoriter eller om du har testat någon utav dessa produkter 🌷✨
Lumene Nordic Clear Calming Hemp Oil-Cocktail 30 ml
Lumene Nordic Clear Calming Hemp Oil-Cocktail 30 ml
MANTLE The Chill Cream 50 ml
MANTLE The Chill Cream 50 ml
COSRX Advanced Snail 96 Mucin Power Essence Facial Toner 100 ml
COSRX Advanced Snail 96 Mucin Power Essence Facial Toner 100 ml
MANTLE The Magic Milk 125 ml
MANTLE The Magic Milk 125 ml
Se mer
Sofia
Beauty Brands Ambassador
08/06-09:10
🤍 För att ge mig själv lite selfcare och håret lite extra kärlek använder jag Amino Acid Treatment Mask For Scalp & Hair! 🥥 En återfuktande mask för hårbotten lindrar torr hud och obehag i hårbotten. Den doftar ljuuuuuvligt kokos! Den här hårmasken jobbar på att återuppbygga fuktbalansen och skyddar hårbotten mot hårt vatten och stylingprodukter. Masken innehåller tre olika aminosyror och kokosoljebaserade triglycerider. Återfuktar hårbottnen på djupet utan att tynga ner håret. Hjälper till att vårda hårbottnen och samtidigt stärka håret. 🧖🏻‍♀️ Hur använder man den? Tvätta håret och applicera sedan hårbottenmasken. Låt verka i 3–5 minuter och skölj noggrant. För djupverkande behandling: låt verka i 15 minuter och skölj sedan noggrant.
Kiehl's Amino Acid Hair Mask 250 ml
Kiehl's Amino Acid Hair Mask 250 ml
Se mer