/ Hudvårdsinlägg

Hudvårdsinlägg

Här kan du diskutera allt inom hudvård med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett hudvårdshack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Filtrera
Nikki
Beauty Pro
23/03/26-14:29
First Impression Caudalie Beauty Elixir En smått kultförklarad multifunktionell mist och en av Caudalie's storsäljare. Först av allt, denna mist är inget för doftkänsliga. Den innehåller en mängd naturligt doftrika ingredienser som citrusfrukter, örter och olika oljor, dessutom parfym. Konstigt nog reagerar min lite känsliga hud inte på något sätt negativt! Och, doften är god, fräsch och både uppiggande och lugnande som oljorna på aromamassage. Den kan bl a användas som toner, återfuktande och uppfräschande mist under dagen, på stan, kontoret eller flyget! Funkar jättebra som setting spray med en finish av lagom mycket glow om man gillar det. Som pillow mist, för män efter rakning. Jättefin, vårig förpackning! 🌸🍋🌿 Finns på KICKS men kan inte tagga den.
First Impression Caudalie Beauty Elixir  En smått
Tag
Ansiktsvård
Tina
Beauty Star
23/03/26-12:59
I en till en och en halv månad har jag använt Avéne Tolérance HYDRA-10 Hydrating Cream, fuktgivande ansiktskräm. Jag har haft svårt att avgöra vad jag egentligen tycker. Jag var utomlands i ett fuktigt varmt land där jag solade lite granna så när jag kom tillbaks till Sverige, så hamnade huden i en chock över hur fort det gick från fuktigt till torrt. Därav min vanligt torra vinter hy började flagna. Krämen hjälpte med fuktgivning men samtidigt började jag flagna. Undrar ifall någon annan med torr hy har testat denna och vad de tycker om ansiktskrämen.
Klicka på ett alternativ för att rösta
Är Avéne Tolérance HYDRA-10 Hydrating Cream, verkligen bra för vinter torrheten?
0Bidrag
Ja
Nej
Tag
Ansiktsvård
Virre
Beauty Pro
23/03/26-12:19(redigerad den 23/03/26-12:20)
Purito 💚 Så roligt att Kicks äntligen fått in Purito!  Jag har två stora favoriter från märket som jag köpt om flera gånger, Wonder Relief Centella serumet och Cica Barrier sleeping pack. Båda är väldigt lugnande och återfuktande för min torra och känsliga hud. Fick gå tillbaka till dem i höstas när jag testade en produkt från Filorga som retade upp min hud enormt. Men tack vare dessa blev den snart lugn igen. Har även testat några andra produkter från märket som jag gillat 😃
Purito 💚  Så roligt att Kicks äntligen fått in
Tag
Kvällsrutin
Nathalie
Beauty Pro
22/03/26-16:24
Jag skrev en first impression av de här exfolierande padsen från COSRX. Nu har jag använt dem dagligen ett tag och jag måste säga att jag är väldigt nöjd över effekten! Vet inte om mina porer på kinderna är mindre men de är definitivt renare. Så utöver att jag verkligen gillade dem i min first impression så gillar jag dem ännu mer nu! Får tyvärr inte tagga dem men de heter One Step Original Clear Pad Cleansing Wipes
Jag skrev en first impression av de här exfolierande padsen
Tag
Morgonrutin
Irena
Beauty Pro
21/03/26-21:10
Vill bara tipsa om ett superpris på denna matcha essence på Apohem. 200 istället för 499!
Vill bara tipsa om ett superpris på denna matcha essence på
Jeju Matcha Tea Essence 150 ml
Tag
Morgonrutin
Nathalie
Beauty Pro
21/03/26-18:48
First impression av Nilens Jord Micellar Cleansing Water (går tyvärr inte att tagga) Okej, det här blir en kort first impression för jag har egentligen inget mer att säga än det här: När jag började använda mitt senaste micellärvatten så sa jag "Jag ska hålla mig till de billigare, för de här dyrare gör faktiskt inte mer än de". Sen blev jag frälst av Nilens Jord och vid något erbjudande bestämde jag mig för att testa deras. Men efter att nu ha testat tre dyrare micellärvatten back to back så står jag fast vid mitt tidigare uttalande - de som kostar flera hundra kronor gör ingenting mer än de billiga! Jag återgår till det från Matas Striber efter att den här flaskan är slut
First impression av Nilens Jord Micellar Cleansing Water
Tag
Morgonrutin
Nikki
Beauty Pro
21/03/26-14:13
Återvinning ♻️ Diverse tomma plastförpackningar, bl a Joico INNERJOI Conditioner och PIXI Milky Makeup Removing Cloths. Kommer inte köpas om.
Återvinning ♻️  Diverse tomma plastförpackningar, bl a Joico
Hydrating Milky Makeup Remover 150 ml
Tag
Ansiktsvård
Linn
Beauty Pro
21/03/26-11:53(redigerad den 21/03/26-11:54)
♻️Återvinning - Babor♻️ Dessa två ska åka i plaståtervinningen! 💚Herbal Balancing Toner En jättehärlig toner som jag uppskattar mycket. 💚Clay Multi-Cleanser Den här gör jag rent mitt ansikte med i duschen!  Det är trevliga produkter som jag skulle kunna köpa igen. Dock fick jag dessa som en vinst från KICKS så när jag köper dem blir det första gången! 😉
♻️Återvinning - Babor♻️  Dessa två ska åka i
Microbiomic Herbal Balancing Toner 200 ml
Microbiomic Clay Multi Cleanser 75 ml
Tag
Ansiktsvård