Amika: 🧡❤️🩵💙
Efter att ha läst mycket bra om Amika: (främst doften 👀) så kan även jag säga att I approve!
❤️ Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil
🧡 Normcore Signature Conditioner
🩵 Hydro Rush Intense Moisture Leave-In Conditioner
🩷 Perk Up Dry Shampoo
Mitt hår är långt, obehandlat men ganska strävt/tungt. Kändes som om jag tappade ⅕ av mitt hår efter min graviditet + stress så schampoo kör jag väldigt skalp-fokuserat + Kérastase Genesis Serum. För längderna vill jag ha mkt fukt och näring.
När jag sist tvättade håret (i tisdags, söndag idag) så detoxade jag botten med en scrub för att det skulle bli riktigt rent. Använde sedan balmsamet och efter tvätt applicerade jag på leave in-spray och hårolja.
Mitt hår blev sååå mjukt, glansigt och luktar så gott. Ingen av produkterna tynger ner håret (har använt leave in sprayen och håroljan varje dag) utan it stays light and fresh. Först idag känns det lite fett men tog lite torrschampoo och även det luktar gott och känns lovande. Inga vita fläckar i mitt mörkbruna hår. Jag tror dock att endast balsam utan de andra produkterna efter tvätt hade blivit för lätt för mitt hår.
Pluspoäng att det är värmeskydd i den väldigt lätta oljan. Det står 1-2 pumpar men jag tog nog mellan 2-4 i blött och sen 1-2 i torrt.
Rekommenderar produkterna men man bör dofta på den först för de luktar ganska starkt och doften är kanske inte för alla.