/ Hårvårdsinlägg

Hårvårdsinlägg

Här kan du diskutera allt inom hårvård med andra medlemmar. Har du en fråga om din hårvårdsrutin, eller kanske ett tips för glansigare hår du vill dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna för att hitta det innehåll som intresserar dig mest.
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserade på medlemmens egna upplevelser och KICKS kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
Senaste
Nikki
Beauty Pro
09/03/26-07:58
Mitt första intryck av: OLAPLEX No.4 Bond Maintenance Shampoo + No.5 Bond Maintenance Conditioner Enkla och ganska tråkiga förpackningar. Svagt doftande båda två. Ska man ändå ha i parfym får de gärna dofta lite godare och något mer, tycker jag. Vad de ska göra: Minska brott och stärka håret Varsam rengöring, vårdar, stärker, återfuktar och gör håret lättare att reda ut. Båda är koncentrerade produkter, schampot t o m högkoncentrerat, vilket gör dem otroligt dryga och därmed också mer prisvärda. De är inte billiga men kommer räcka väldigt länge. Dessutom säljs de ganska ofta i set till betydligt bättre pris än om man köper dem separat. Använde dem tillsammans utan något annat serum, mask eller leave-in för att få en mer fullständig första känsla och intryck. Schampot har en härligt, len formula och jag har nog aldrig fått ett så rikt löddrande fylligt skum av en så liten mängd schampo-produkt tidigare. Trycker ut en lite försiktig mängd att börja massera in och det blir nästan redan för mycket. 🫧 Också balsamet räcker långt även om jag inte upplever det lika drygt som schampot men det har bra effekt när det kommer till att reda ut håret. Inget trassel och ingen leave-in behövs. Brukar alltid ha i både leave-in och olja efter hårtvätt men ville nu testa produkterna helt på egen hand. Håret känns fortfarande mjukt och lent morgonen efter. Någon glans utöver hårets naturliga kan jag inte direkt säga att jag upplever att produkterna gett mitt hår men det är ju inte heller deras främsta uppgift. Spontant skulle jag säga att jag gillar schampot mer än balsamet. De bör dock användas tillsammans för bästa resultat.
Mitt första intryck av:  OLAPLEX No.4 Bond Maintenance
No. 4 Fine Bond Maintenance Shampoo 250 ml
No. 5 Fine Bond Maintenance Conditioner 250 ml
No4 & No5 Bond Maintenance Duo Box 2025 520 ml
No.4 Bond Maintenance 1000 ml
No.5 Bond Maintenance 1000 ml
Nikki
Beauty Pro
07/03/26-12:26(redigerad den 08/03/26-19:14)
First Impression Maria Åkerberg Hair Conditioner Energy 🪻 Maria Åkerberg Hair Conditioner Energy är ett hårbalsam som ska passa alla hårtyper, både behandlat och naturligt hår. Balsamet innehåller bl a jojobaolja och ska återfukta håret, reda ut det, göra det mjukt samt ge glans. Hair Conditioner Energy innehåller inga syntetiska tillsatser och är naturligt självkonserverande därför används eteriska oljor för att skydda produkten och förlänga hållbarheten. Parfymfritt men doftar ganska starkt då det innehåller eteriska oljor av både rosmarin, lavendel, citrongräs och enbär. En uppfriskande unisexdoft där citrongräset känns mest. Jag tycker det doftar fräscht! Formulan är inte så tjock, nästan mer åt det rinniga hållet men när jag applicerar det är det oväntat drygt. Lite räcker långt. Håret känns bra efter hårtvätten (skippade inpackning), och ungefär som efter de flesta balsam skulle jag säga. Maria Åkerberg är ett svenskt varumärke med produkter inom hudvård, hårvård och smink. All tillverkning sker i egen anläggning i Frillesås i Halland. Blir lite nyfiken på att testa något mer från detta hållbara varumärke med naturliga ingredienser. De testar heller aldrig på djur och de enda animaliska ingredienserna som finns i ett fåtal produkter är honung och bivax. Kommentera och tipsa gärna om ni testat något ni vill rekommendera (eller inte)!
Ett val
Avslutad
Har du testat något från Maria Åkerberg?
7Bidrag
JA 57%
NEJ 14%
Inte ännu, men blir lite nyfiken! 29%
First Impression Maria Åkerberg Hair Conditioner Energy 🪻
Hair Conditioner Energy 100 ml
Helena
Beauty Star
06/03/26-21:17
Hade ju tur som en tok ☺️ häromdagen och vann detta fina hårvårdspaket med produkter från Davines OI serie 🤩👍🍀 ska testas ASAP. Jag kan redan säga att jag förstår de som sagt sig vara tveksamma till doften (både till styrka och typ) men jag får väl återkomma med en recension senare. Nu ska mitt fina torra självlockiga hår få lite extra kärlek 🖤🤗🤍
Hade ju tur som en tok ☺️ häromdagen och vann detta fina
OI Lux Gift Box
Nikki
Beauty Pro
06/03/26-10:09
♻️ Återvinning - emptie 💗♻️ Min Miracle Creator Multi-tasking Treatment Spray från MATRIX är nu slut. Denna kommer jag att köpa igen då den är både bra och relativt prisvärd. Verkligen en multifunktionell produkt som bl a återfuktar, tar bort friss och värmeskyddar. Ger inte så mycket glans men jag använder ändå alltid hårolja också. God doft, ganska svag, söt nästan lite som mandelmassa eller något. Har fått en ny snyggare förpackning (taggad) men formulan är densamma.
♻️ Återvinning - emptie 💗♻️  Min Miracle Creator
Miracle Creator Multi-Tasking Treatment Spray 190 ml
Anna
Beauty Pro
04/03/26-15:57(redigerad den 04/03/26-15:57)
Dammar av min underbara väldoftande gelkräm från Kerastase med värmeskydd 🖤 ingredienser som återfuktar och stärker håret och gör det slätt och fint🖤 Har två öppnade har jag insett✨
Dammar av min underbara väldoftande gelkräm från Kerastase
Chronologiste Thermique Régénérant Heat Protection 150 ml
Cassandra
Beauty Pro
04/03/26-07:05
När man har köpt för många håroljor och därför glömmer bort vissa 🙈 Kerastase Glaze Drops fick jag ”damma” fram från min hylla av hårvårdsprodukter när dotterns långa lockiga hår skulle kammas. Tycker den passar bättre i längre hår så kanske inte så konstigt att jag själv inte använt den på ett tag ✨🌸
När man har köpt för många håroljor och därför glömmer bort
Marion
Beauty Pro
03/03/26-16:19(redigerad den 04/03/26-07:58)
Från gammal koppar till choklad 🍫 Formula Igora Royal Botten: 2 delar 5-6 + 1 del 5-00 med 20 VOL Längder: 2 delar 6-6 + 1 del 5-6 + lite 6-63 med 10 VOL (Jag kan dessvärre ej svara på kommentarer men jag är utbildad frisör, tänkte egentligen bli färgtekniker inom hår men så blev jag administratör på GB glass istället haha)
Från gammal koppar till choklad 🍫  Formula Igora Royal
Igora Vibrance Clear Clear 0-00
Nikki
Beauty Pro
03/03/26-06:43
Så taggad på att testa mina nya hårprodukter! Måste bara ta slut lite annat först. Försöker verkligen ta slut innan jag öppnar nytt men det är ju så svårt! Och just då känns det som att de räcker längre än någonsin! 😂 Någon som känner igen sig? Hur gör ni?
Så taggad på att testa mina nya hårprodukter!   Måste bara
The Water Boi Leave In Conditioner Spray 200 ml
Antisocial Dry Hair Mask 187 ml