Nyfiken på vad hudterapeuterna själva använder? Följ med in till Annas privata badrumshylla! Här kan du höra om nyheter och trender först och lära dig mer om professionell hudvård!
🎃 Happy Halloween 🎃
Så kul att få vara lite kreativ en fredag. Som hudterapeut sminkar man sig sällan med färger och annat roligt utan håller det mest naturligt. Det var också därför jag senare valde att bli makeup artist. Och det var läääänge sedan jag fick skapa och bara ha roligt med makeupen. 🤩
Hoppas ni alla får en fantastiskt helg 🧡
WOW!! 🔥🤩
📍 🌟 Veckans hetaste tips!
Hörrni, nu måste jag verkligen ta tillfället i akt och tipsa er om ett nytt märke hos oss där jag hunnit testa 2 produkter som är TO DIE FOR!!!! 😍
Det är ECOOKING! Har ni hört talas om detta märke innan?
Detta är ett danskt företag som på riktigt startade hemma i ett kök till ett bli ett självklart val i allas badrumsskåp. Produkterna är effektiva och har en hög procent av naturliga ingredienser samtidigt som dom ger en magisk effekt på huden. Många av produkterna är parfymfria och majoriteten är även veganska. 🌿
Och nu till mina favoriter!!!!
🧪 AHA+BHA Mask Här pratar vi effektivitet. Wow vilket go det var i denna lilla burk. Jag var absolut inte inställd på att den effekt som den levererade.
Detta är en mask som ska appliceras på rengjord hud i MAX 2 minuter, och jag menar verkligen max. Jag har en relativt tålig hud och valde att skölja av den efter ca 1,5 minut. Den pirrar och sticks lite när den är applicerad på huden, vilket den ska och man blir röd i huden efter att man använt den. Detta för att blodcirkulationen går igång. Det är en rodnad som lägger sig relativt fort och huden känns silkeslen efter man tvättat av den med svalt vatten.
💦 Moisturizing Mask Fragrance Free Efter den intensiva syra behandlingen så applicerade jag en fuktmask för boosta huden till MAX med massor av Hyaluronsyra som binder fukten i huden. Den innehåller också Aloe Vera och rödbetsextrakt som även dom återfuktar och samtidigt lugnar huden.
👀 Denna mask finns även med en doft av jasmine, grapefrukt och apelsinblomma om man hellre vill ha det.
Dessa två är verkligen ett power couple som jag anser ska användas tillsamman efter varandra. Det var länge sedan jag var så här imponerad över 2 produkter, inte minst ekologiska produkter. ❤️
Mitt betyg ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

Nu börjar vi verkligen gå in i hösten och fler färger kommer fram på träden, så härligt. 🍂
Under denna tid brukar jag vanligtvis plocka fram en lite rikare creme till huden och skämma bort huden med fler ansiktsmasker än vanligt.
⭐Sublime Skin Rich Cream från Comfort Zone har en rikare textur och jobbar på allt från fina linjer till att ge mer lyster och jämnare hudton. Den går lika bra att använda morgon som kväll för att stärka upp hudens barriär och stänga in samt bevara fukten i huden. Perfekt för kallare dagar!
⭐Cryo Rubber Moisturizer Mask fårn Dr Jart - Har ni inte testat Dr Jarts masker än så måste ni bara springa och kolla in dom. Det är den bästa boosten man kan ge sin hud. Såklart finns det även flera olika att välja på beroende vilken effekt man önskar men min favorit är just nu den med extra fukt. 💦
Nu en fråga till er! ❤️
Jag önskar veta vad ni vill läsa om i denna kanal. Vill ni ha tips på produkter, fördjupa er i ingredienser, kika in i mitt badrumsskåp eller kanske något helt annat?
⬇️Kommentera gärna här nedanför vad ni skulle vilja läsa om!

Sommaren är underbar, men det är också en tid då huden lätt hamnar i obalans – mer sol, mer svett, kanske lite mer slarvande med hudvårdsrutinen, fullt förståeligt 🤗 Därför vill jag tipsa om min go-to rutin med Verso under sommaren: enkel, effektiv och full av smarta ingredienser.
Här är tre favoriter jag alltid återvänder till under varma månader!

Det här är en dagcreme jag alltid rekommenderar till den som vill ha återfuktning utan att känna sig blank. Den är lätt i konsistensen och jobbar aktivt i huden med bland annat Retinol 8, Versos egenutvecklade form av A-vitamin som är åtta gånger mer effektiv än traditionell retinol, men med mycket mindre irritation.
Retinol 8 stöttar hudens kollagenproduktion, förbättrar hudens struktur och håller den i balans. Och ja – den går att använda året om, även på sommaren!

Inget snack – solskydd varje dag är ett måste. Den här favoriten från Verso är ett kemiskt solskydd med SPF50 som smälter in i huden direkt och ger en lätt, glowig finish – ingen vit hinna, ingen rik känsla på huden och maximalt skydd, tack och bock!
Perfekt ovanpå Balancing Day Cream och lika skön att bättra på under dagen.
🌞 Tips: Kom ihåg att solskydd är den bästa anti-age-produkten vi har – och den gör också retinolets jobb ännu mer effektivt genom att skydda huden från UV-strålar.

Efter en dag med sol, värme eller väderomslag behöver huden få återhämta sig. Den här nattcremen är som en kram till huden 💜 Rik, men inte tung – och fullproppad med ingredienser som stärker hudens skyddsbarriär och återfuktar på djupet. Perfekt för att stötta huden i sin naturliga reparationsprocess.
💡 Hudbarriären är din bästa försvarare mot yttre stress. Tar du hand om den, tar den hand om dig.

Vilken är din favoritprodukt från Verso? 😍 👇

Gillar Versos nattkräm med retinol.

Här är svar på den mest frågade frågan när det gäller Verso. Har du fler frågor? Ställ dom här nere så besvarar jag dom 👇

Let's talk 💬
Har du hört talas om Verso? 😍 Svensk aktiv hudvård med sin egen patenterade ingrediens Retinol 8. Du har säkert stött på den absolut bästsäljande ögoncremen Super Eye Serum eller ducholjan som gick viralt Body Oil Cleanser 💛
Ställ era frågor om Verso i kommentarerna så kommer jag besvara dom åt er 🥰

Denna gång har vi en ny ögonprodukt som har landat. Det är så viktigt att ge detta område den kärlek det förtjänar, och det gör du på ett utmärkt sätt med nya Correcting Eye Serum från Skincity Skincare.

Detta uppiggande ögonserum gör den känsliga huden kring ögonen jämnare, mer återfuktad och starkare, samtidigt som produkten minskar svullnad.
Nya "it"-ingrediensen Ectoin
Ectoin är en ingrediens som vi kommer att se mycket mer av framöver. Den erbjuder cellreparation på en ny nivå, har en otroligt lugnande effekt och ger huden en fuktboost som få andra ingredienser kan matcha.
Effektiva ingredienser
Ögonserumet är även laddat med C-vitamin och peptider. Dessa ingredienser bidrar till en jämnare hudton, fastare hud och ger fukt både på ytan och på djupet.

Så använder du produkten
Använd en liten mängd på rengjord hud både morgon och kväll. Dutta ögonserumet med ringfingrarna runt ögonområdet för en mjuk och skonsam applicering. Följ upp med ögonkräm. Förvara serumet i kylskåpet för en extra kylande effekt.
Nu har 2 av er har vi chansen att vinna Correcting Eye Serum!
Så här gör du för att delta:
För att delta i tävlingen måste du ha fyllt 18 år. Anställda på KICKS får ej delta i tävlingen. Fullständiga tävlingsregler kan du läsa på kicks.se. Tävlingen pågår till och med 23/2. Vi kontaktar vinnarna här på DM efter att tävlingen är avslutad.
Lycka till ⭐️

Jag är så himla glad att kunna dela med mig av ett fantastiskt serum som jag har använt under några månader - Renewing Serum. Äntligen är det här, låt oss kika närmare! 👩🔬

Detta är ett effektivt serum för mogen, pigmenterad eller ojämn hud som gör din hud slätare, jämnare och mjukare. En kombination av ingredienser som inkapslad retinol, bakuchiol och cica reparerar, förnyar och stärker din hud både på ytan och på djupet. Well-aging helt enkelt!
Inkapslad retinol: Att den är inkapslad gör att huden stegvis och kontrollerat matas med retinol, vilket ger en mer skonsam aktivering samtidigt som resultatet blir detsamma.
Bakuchiol: Kallas ofta naturens svar på retinol och är effektiv men samtidigt mycket snällare mot huden än klassisk retinol. Att kombinera retinol och bakuchiol är en fin kombination för huden, i studier har det visat på ökat resultat.
Cica: En sann hjälte när det kommer till att vara lugnande och vårdande. Förutom detta ger cica även en utjämnande effekt.
I Renewing Serum hittar vi även avokadoolja och havtornsolja, ingredienser som ger en vårdande effekt. Allt för en väl sammansatt produkt som verkar aktivt utan att lämna huden irriterad eller torr.
Applicera ett tunt lager på kvällen efter rengöring och eventuell toner. Följ upp med en fuktgivande creme. Börja med användning två gånger i veckan och öka om så önskas, men det är inget måste för att uppnå resultat!
Min kvällsrutin
Jag har som sagt använt serumet under en tid nu och måste säga wow så utjämnande effekt jag sett ojämnheter och minskade fina linjer.
Jag rekommenderar alltid att använda ett UV-skydd som ditt sista steg i din hudvårdsrutin på dagen, men det är extra viktigt när du använder produkter med retinol. Ingrediensen är cellförnyande och gör din hud känsligare för solen.
Taggat är ett underbart solskydd som jag varmt kan tipsa om! Väldigt lätt, täpper inte till porer och går utmärkt att applicera makeup över.
Hoppas ni är lika peppade på Renewing Serum som jag är! Vill mer än gärna höra era tankar om produkten 💭🧖♀️