Här delar vår farmaceut Hévi sina bästa tips och råd – din expert inom Dermatologisk hudvård. Här diskuterar vi allt från hudtillstånd och ingredienser till personliga produkttips och erfarenheter.
Ice, ice baby 🧊
Jag joinar utmaningen med att visa mina kylande BP-produkter.
✨ Embryolisse Radiant Eye Stick: om ni inte testat denna ännu måste ni göra det, den är så cool. Känns kall mot huden utan att behöva kylas ner, wow!! Denna har jag vid nattduksbordet för att snabbt kyla ner huden och preppa inför min morgonrutin.
💎 Vichy Eau Thermale Mineralizing Thermal Water: vad låter mer kylande än vatten ur kristalliska vulkaner? Använd denna som en pick-me-up under dagens gång!
🆘 Bioderma Sensibio AR+ SOS Spray: speciellt framtagen för att dämpa rodnad och lugna irritation. Såg en tiktok på denna i veckan där man på kamera (!) kunde se rodnaden försvinna! Snacka om cooling. '
🌊 CeraVe Hydrating HA Water Gel: klicka på produktlänken för att se att denna verkligen nästan ser ut som havsvatten. Detta är en nyhet hos mig och jag har inte hunnit testa den ännu men framemot sommaren kommer det definivt införskaffas en burk!

Sticker låter härligt!
Visst! Den är liksom alltid sval ❄️@Virre
...mest kanske för att BP-produkter inte alltid anses vara de mest attraktiva, i jämförelse med alla andra roliga produkter som har starka färger och/eller goda dofter.💥🌹
Följande kategorier är BP-produkter nominerade för:
Årets hygienprodukt:

Årets ansiktsmask & patches:

Årets rengöringsprodukt:

Årets serum & olja under 600kr:

Årets ansiktshudvård under 200kr:

Årets ansiktshudvård 200-400kr:

Vad tycker ni, vilka borde vinna ur respektive kategori?

[@Hévi]Enriching. men tipsade Mimmi som köpte Hydrating och är jättenöjd så är sugen på att prova den också 🥰 (https://community.kicks.se/app/613/user/139510549/activity)
Kul att höra! Har själv bara testat hydrating och ÄLSKAR den så kanske får bli en enriching i framtiden då! @Anna
Hellooo!
Vår fantastiska användare och Beauty Pro Anna uppmärksammade mig i mitt senaste inlägg om att inte alla kanske vet om att man ska skydda sig mot UV-strålar när man använder c-vitamin i hudvård. Här kommer därflör en liten lista på vad man bör använda SPF till:
🥼All slags syra (AHA, BHA, PHA - se mina tidigare inlägg om detta)
🥼A-vitamin derivater (retinol, retinal)
🥼C-vitamin
🥼Niacinamid i högre halter (10% och uppåt beroende på hur känslig man är)
Fyll gärna på nedan i kommentarerna vad jag har missat! Låt oss sprida kunskapen🫶
@Hévi Nej såklart! Men bra att sprida kunskapen kring solens strålar då jag tyvärr tror många inte vet om det :)
Oooh tack för feedback! Tips på hur jag ska vinkla det inlägget? @Cassandra
💟 Häromdagen hade jag en kund som utförde en skinscanner-konsultation hos mig (tips! finns massa behandlingar att boka via vår hemsida) där hon ville jobba på pigmenteringar och vi skapade en helt ny hudvårdsrutin åt henne med fokus på att det snart börjar gå åt soligare tider. Självklart gäller GDPR men jag tänkte visa vad hennes rutin blev då både hon och jag blev väldigt nöjda med den. 💟

💊Vi kom fram till att upptrappning av retinol ska ske 2 ggr i veckan, och alla andra kvällar kör hon thiamidol-serum. 💊På dagen är tanken att c-vitamin boostern ska användas. 💊Som creme landade vi i paulas collagen moisturizer både dag och natt. 💊Cleansern 2 gånger om dagen. 💊Ögoncremen 2 gånger om dagen.
(Det kändes nästan som att jobba på apotek och ge ordinationer igen hehe)
Vad tycker ni om rutinen och kunde jag ha gjort det bättre?
Tusen tack Virre, glad jag blir! 🥰@Virre
Tänkte inte ens på det men du har helt rätt! Är glad att vi kan erbjuda olika prisklasser som passar alla våra kunder🥹🥹🥹 har du tips på hur man kan få folk att våga (stor fråga I know men värdesätter verligen er input) @Nikki
Har ni traditionen där ni fyller ett påskägg med goodies och ger bort i påskgåva? Låt mig isåfall ge dig 5 tips på produkter som är perfekta att ge bort för de kan passa alla, men ännu viktigare - de får plats i ett påskägg! 🐇🐣🎀🧺
CeraVe: denna goding skrev jag om förra veckan. Så taggad på att få testa!☀️
La Roche-Posay: om det är någon tester i butik som är slut pga mig så är det denna! Så lätt formula som sjunker in fort men som återfuktar på ett sätt som jag aldrig varit med om i handkrämsväg tidigare! Dröm!👋🏼
ACO: allas favorit-booster från ACO! Ge bort denna till en som suktar efter glow (eller dig själv)💧
Embryolisse: den ultimata ansiktsdagkrämen för den som vill ha en perfekt canvas för smink!🎨
Eucerin: testade denna i 30 dagar och fick fantastiska resultat. Kan även användas om man bara vill ha en liten kosmetiskt uppfrächande effekt.✨
Tell me what you think och om dessa kommer få en plats i just era påskägg!🥰
Någon som har erfarenhet av soleksem och skulle vilja dela med sig om hur man fått bukt på detta? Håller på att grotta in mig på just detta ämne och hade uppskattat all slags feedback! Om du inte vill skriva öppet så kan jag dela med mig av min mail så tar vi det vidare där.

återkommande, samma visa varje år. men blivit bättre på skyla dessa områden med kläder. räcker med 1-2 dagars paus, och att inte exponera områdena i solen många timmar på en och samma gång
Tusen tack, så värdefull info och glad att du verkar lyssna ordenligt på din kropp💛 @Chuchu
🔺News alert! 🔺
Nu snackar vi NYHETER från skönhetsjätten L’Oréal - de har nämligen kommit ut med SPF-nyheter för ansiktet från Vichy, CeraVe OCH La Roche-Posay.
Här har vi LRP’s nyhet: ett hudvårds-solskydd! Här har de skapat ett serum som har serumliknande egenskaper. Här har de packat på med hyaluronsyra, niancinamid och vitamin e. Denna ska användas i slutet på hudvårdsrutinen som alla andra solskydd!

Vidare till CeraVe: ett vattentunt solskydd som återfuktar genom 3 olika ceramider och CeraVes egna MVE-teknik, vilket innebär att fukten frisätts successivt under dagens gång istället för “allt på samma gång”. Denna är parfymfri. De kommer även ut med samma solskydd särskilt anpassad efter en oljig hy med “dry touch” effekt.

Sist Vichy’s nyhet: en lätt SPF i pocketformat, som är osynlig på huden och känns inte fet på huden. Perfekt, vad mer kan man önska sig! Ska appliceras vartannat timme enligt insruktioner.

Vad säger vi, är vi taggade på dessa nyheter eller finns det någon annan nyhet ni har span på?👀
🐥🌷☀️ Ääääääntligen är våren igång! Och med det tycker jag vi kan ha en liten skola i SPF – eftersom det är nu det verkligen gäller att börja skydda sig. 🐥🌷☀️
Idag tänkte jag att vi går igenom vilket solskydd från La Roche-Posay man ska använda beroende på vad man har för typ av hud och vad man vill jobba på. 🤔
🐳 För dig som torris hade jag valt denna då den kan hjälpa med en extra boost utav fukt utöver ens hudvårdsrutin.
🛟 För dig med normal till känslig hade jag undvikt aktiva substanser och parfym. Man kan ju vara känslig på olika sätt och vid soleksem ex. är kläder bäst skydd, men även viktigt att man undviker spf med parfym.
🔆 För dig med hyperpigmentering eller solfläckar ska man välja denna för den skyddar högt (50+) och för den aktivt jobbar mot hyperpigmentering.
🛢️ För dig med oljig hud och tendenser till finnar kan man välja denna som är sebum-kontrollerande samtidigt som den har en matt finish.
👶 För dig som vill jobba anti age tycker jag det är fantastiskt att LRP tänkt på även er och arbetat fram detta solskydd, med niancinamid och hyaluronsyra bland annat!
Sen har vi även deras nyhet, men denna tänker jag att jag skriver om i ett annat inlägg tillsammans med massa andra nyheter hos ex. Vichy och Cerave!