/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
majaholmstrom
Beauty Pro
17/12/24-12:25(redigerad den 17/12/24-12:25)

Nytt år Nytt hår!!

Nu när det snart är nytt år vill man ju ofta kanske känna sig lite fin både kring jul och nyår men även starta det nya året med fint och fräsht hår. Just därför tänkte jag nu tipsa och både bra styling produkter men även schampoo och balsam

En grej som många nog vet också men som man lätt kan glömma är att en produkt ger bättre effekt om man använder hela serien men det är ju såklart inget måste❤

Blev mycket produkter men har ni några frågor kring någon så skriv en kommentar så svarar jag❤ Men alla dessa har jag testa och Älskar

Följ gärna mig för mer tips eller bara för att skapa ett större comunity där alla följer varandra❤

Infinium Pure Strong Styling Spray 300 ml
UV & Heat Protection Spray 150 ml
Repair Hair Serum 100 ml
Shine & Protect Hair Oil 50 ml
Cure Shampoo 250 ml
Cure Conditioner 250 ml
Virre
Beauty Pro
17/12/24-12:20(redigerad den 17/12/24-12:20)

Måste spinna vidare lite på mitt inlägg om parfym och hur en upplevelse av den kan ändras. Är nyfiken, har ni haft någon parfym ni gillat tidigare som ni nu inte alls gillar, som jag med Bright Crystal. Eller tvärsemot inte gillar alls först och sen plöstligt gillar?

Där har jag ett exempel med i Dolce & Gabbanas Q Intense. Fick den i en 10 ml och provade den ett par ggr, tyckte inte alls om den. La bort den och tog fram den någon månad senare och gillade den plöstligt. Så mycket att jag senare köpte den i 30 ml när den på 10 var slut 😅

Klicka på ett alternativ för att rösta
Har du tidigare haft en parfym du gillat, som du senare inte alls gillar?
11Bidrag
Ja
Nej
Bright Crystal EdT 30 ml
Q by Dolce&Gabbana Intense EdP 100 ml
Virre
Beauty Pro
17/12/24-12:12(redigerad den 17/12/24-12:12)

Jag har återupptäckt en parfym som jag jämt hade hemma tidigare. Men när den senaste Alien tog slut för 4-5 år sen, så föll den lite i träda hos mig. Har tänkt på den och varit lite sugen att köpa den igen, men samtidigt varit lite skeptisk då jag vet att vad man tycker om dofter kan förändras. Som t.e.x Versaces Bright Crystal har jag använt enormt mycket till jobbet tidigare. Fick för mig att köpa den igen på julrean förra året och klarar den bara inte nu. Tycker inte alls om den och blir nästan lite illamående av den.

Därför har jag inte gjort slag i saken med Alien, då jag var rädd att samma skulle ske med den. Men så fick jag med en Alien i 5 ml med en beställning och det roliga är att jag gillar den lika mycket som förrut 😀 Det blommiga, träiga i den och att parfymen först känns ljus och lätt men sen djupnar och blir lite mustigare och mörkare när den sutiit på ett tag. Nu har jag inte använt någon annan parfym sen jag fick den här för 2 veckor sen och helt klart kommer mitt nästa köp av parfym bli en stor Alien, för den har åter igen blivit min nya go-to parfym 😍

Jag har återupptäckt en parfym som jag jämt hade hemma
Alien EdP 60 ml Gift Box
Alien EdT 30 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nathalie
Beauty Pro
17/12/24-11:59

🎄 Julmys med mitt senaste köp från Kicks 🎄

Mitt favoritte, saffransgröt (min make gör alltid några batcher av det under december som jag kan äta till frukost 🤩) och mitt senaste köp från Kicks som jag ska öppna lite senare idag! Jag är en sån person som hittar en favoritparfym och så är det allt jag använder, men sen jag gick med här i forumet så har jag fått upp ögonen för parfym mer, på gott och ont hehe

🎄 Julmys med mitt senaste köp från Kicks 🎄  Mitt
La Vie Est Belle EdP 30 ml
Nathalie
Beauty Pro
17/12/24-10:47

❤️ 24 dagar av skönhet ❤️

Dag 20: mjuka händer

Det här är hela min familjs favorithandkräm (det brukade vara min också men jag tål inte den längre pga kontaktallergier). Min son har alltid en i sitt rum och det står alltid en på vårt handfat så man kan smörja in sig efter att ha tvättat händerna. Den finns i två olika formula, en som är tunnare och därför sjunker in väldigt fort, och en tjockare som återfuktar mer. Köper den till min mamma emellanåt också 🙂

❤️ 24 dagar av skönhet ❤️  Dag 20: mjuka händer   Det här är
The Ritual Of Sakura Recovery Hand Balm 70 ml
The Ritual Of Ayurveda Recovery Hand Balm 70 ml
Sofia
Beauty Pro
17/12/24-10:44

Dag 17: Lancôme Advanced Génifique Eye Mask – räddaren för trötta ögon ✨ Efter en lång dag eller en sömnlös natt är Lancômes Hydrogel Melting 360° Eye Mask min räddning. Den kylande hydrogelmasken återfuktar och reducerar tecken på trötthet som puffighet och fina linjer på bara 10 minuter. Ögonområdet känns genast fräschare och ser piggare ut – perfekt inför speciella tillfällen eller som en snabb boost i vardagen. En lyxig investering för strålande ögon!

Dag 17: Lancôme Advanced Génifique Eye Mask – räddaren för
Nikki
Beauty Pro
17/12/24-10:19

🎄📚 JULMYS 📚🎄

Jag läser mycket och har alltid gjort.

För att både komma i stämning inför julen och hitta julkänslan men också bara för avkopplande mys så läser jag julfeelgood. Bok efter bok sedan mitten på november.

Ett måste precis som pussel i juletider! 🧩📚🥰

En bra bok och en mysig filt och något gott på bordet. Varm choklad, glögg, kryddigt te eller en vanlig bryggkaffe med kanel, kardemumma och varm mjölk. Har ju bakat och gjort så mycket julgodis så jag nästan redan tröttnat på det. Men så smakar det ju också godast innan jul, eller hur? 😋😁 Knäck, Polkakrisp, Skumtomtefudge, Mintkyssar, Müslibräck...

Brukar ni baka och/eller göra eget julgodis? 🍬

På bilden också nya La Vie Est Belle L'Elixir EdP från Lancôme. Doftnoter bl a hallonlikör och viol.

🎄📚  JULMYS  📚🎄  Jag läser mycket och har alltid gjort.
La Vie Est Belle L'Elixir EdP 50 ml
Nikki
Beauty Pro
17/12/24-09:17

Dolce & Gabbana's L'Imperatrice EdT 🍉🥝🌸

En fruktig, ozonisk och akvatisk doft som är ren, fräsch och läskande som en fruktcocktail. 🍹

Doftnoter bl a rabarber, vattenmelon, kiwi, cyklamen och citronträ.

Håller verkligen jättebra för att vara en EdT. Världens tråkigaste flakong (flaska på parfymspråk 😃) men så värd att provdofta inför vår och sommar.

En doft jag alltid köper om 🥰 - perfekt dagdoft och sommardoft.

Prisvärd också, du får många ml för pengarna!

Dolce & Gabbana's L'Imperatrice EdT 🍉🥝🌸  En fruktig,
L'Impératrice EdT 50 ml