/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Anna
Beauty Pro
13/12/24-17:15

24:Dagar av skönhet ❣️ Dag 13 - Smink

Den här flytande blushen från Elf var mitt första köp från märket Elf och jag köpte det på recensioner som jag tycker det förtjänar. Men färgen är inte helt perfekt på mig men går. Har du någon Elf produkt som du vill rekommendera? ☕💅

24:Dagar av skönhet ❣️ Dag 13 - Smink   Den här flytande
Camo Liquid Blush Dusty Rosé
Shehad
Beauty Star
13/12/24-17:07

Nu har jag köpt den fina radiant cream colour stick från Beauty Act som rekommenderades med lite fin fina Nyx lip favoriter. Måste testas snart😍

Nu har jag köpt den fina radiant cream colour stick från
Nikki
Beauty Pro
13/12/24-15:46

Marc Jacobs PERFECT EdP

En doft med ett budskap som är svår att motstå. Namnet som Marc Jacobs valde att ge denna parfym kommer från hans önskan om att vi alla ska inse att vi är unika och perfekta precis som vi är.

Perfect EdP har en fräsch och lite fruktig doft. Ljus och väldigt feminin.

Doftnoter: Topp: Rabarber, Påsklilja Hjärta: Mandelmjölk Bas: Cederträ, Cashmeran

Denna parfym vann 2021 Swedish Beauty Awards i kategorin "Årets Damdoft över 700 kr".

(detta räknades då som den lite dyrare priskategorin).

Sedan den lanserades har det även blivit några flankers (varianter). Den senaste kom tidigare i år, Perfect Elixir EdP (ljuslila).

Marc Jacobs PERFECT EdP   En doft med ett budskap som är
Perfect EdP 50 ml
Perfect Elixir EdP 30 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Leila
Beauty Star
13/12/24-13:19(redigerad den 09/02/25-13:17)

Tester 🪷

Första intrycket av La Roche-posay Anthelios UVmune SPF 50+

1. Känns lätt på huden
  2. Lämnade inte en vit hinna på huden
  3. Makeupen satt bra på den.

Observera jag ändrade ingenting av min vanliga rutin på morgonen bara ny SPF.

Första bilden är kl 06:30 i badrums ljus.

Brukar tvätta ansiktet med bara vatten på morgonen.

Smörjer min dagkräm - Beauty act Hydra reparation melting Cream och avslutar med La Roche-posay Anthelios UVmune SPF50+ innan sminket ska på.

Den andra bilden är kl 13.00 med hudvård och sminket från morgonen som består av Lumene cc cream / Fair Blush Rose Inc / Camilla Murumuru bronzer /Light Hickap Preppy primer setting spray/ Matte finish

Är 47 år gammal har alltid fokuserat på basen mer än Makeupen. Hudkräm, SPF och CC cream är en MORGON-rutin som jag följer året om.

La Roche-posay Anthelios UVmune SPF 50+ kommer jag utvärdera mer framöver detta var min första intryck som landade precis som min älskade Vichy Capital Soleil Age SPF 50+

Nu är det kallt ute ❄️☃️ ska bli spännande och se hur spfen funkar i sommaren då jag tenderar att få mer fet hud. Har normalt en T zon som är fet men under vintern och med åldern ändras huden därför bör jag anpassa min hudvård rutin efter det. 🙂

Emelie
Beauty Pro
13/12/24-12:13

Dagens inköp av produkter jag länge velat testa, perfekt när priset är nedsatt med hela 30%.

The Wonder Base Stick 4C Cool Honey
Preppy Prime Setting Spray Ultra-Matte Finish 100 ml
The Wonder Stick Highlighter Sandy Glow
The Wonder Stick Bronzer Icy Chai
The Wonder Stick Blush Vintage Rose
Sofia
Beauty Pro
13/12/24-11:50

✨️ 24 days of beauty ✨️ Dag 17 – Discontinued perfume 💔

Flera parfymer som jag har älskat har utgått ur sortimentet och slutat säljas i Sverige eller världen. En av dessa som jag kanske sörjer mest är Lanvin ME l'eau. Som tur är har jag köpt en flaska på någon halvskum site så jag kan använda den ett tag till. 🙌🏼

Det är en frisk doft av bland annat mandarin, pion, persilja, mysk och cederträ, plus en liten kick av rosépeppar! På mig luktar den mycket mandarin så jag tycker att den passar bra till kvällens julfest. 😁🍊

✨️ 24 days of beauty ✨️ Dag 17 – Discontinued perfume 💔
Nathalie
Beauty Pro
13/12/24-11:25

❤️ 24 dagar av skönhet ❤️

Dag 16: nattkräm

Med nydiagnostiserade kontaktallergier så är hudvård lite som en snårig djungel som jag inte riktigt hittat hem i än. Dessutom har jag rätt torr hy. Men lite akut behövde jag en ny nattkräm och valet föll på den här. Huden känns verkligen återfuktad när jag vaknar, inget stramar eller känns fnasigt. Den är doftfri och liksom behaglig. Kostar lite mer än jag hade önskat utifrån min ekonomi, men resultatet är jag väldigt nöjd över!

❤️ 24 dagar av skönhet ❤️  Dag 16: nattkräm   Med
Sensitive Night Cream 50 ml
Özlem M
Beauty Star
13/12/24-10:26

Julklapp under 300kr!! Vill du få en naturlig glow ska du testa Pixi "On the glow" blush! Den lägger sig så fin i huden! En riktig #makeuphack

Julklapp under 300kr!!  Vill du få en naturlig glow ska du
On-The-Glow Blush Fleur