/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nellie
Beauty Star
19/12/24-13:28

Prada Paradoxe är min absoluta favoritparfym som passar till alla tillfällen Får alltid komplimanger när jag bär den och den håller hela dagen!

Prada Paradoxe är min absoluta favoritparfym som passar till
Sofia
Beauty Pro
19/12/24-12:50

👁 Mascaratest 👁

Jag fick Lancôme Hypnôse Drama mascara som en gåva av Kicks (tack snälla! ❤️) och har nu testat den på alla möjliga vis. Först och främst så förstår jag varför folk avgudar denna mascara, för herregud, mina fransar blev så långa att de nästan trasslade in sig i ögonbrynen! 😂 Och en kollega trodde att jag hade lösögonfransar. Vill man ha längd och bokstavligen dramatiska, ganska tjocka fransar så bör man testa denna.

Det jag inte gillar är framförallt borsten som är böjd, jag avskyr den faktiskt. Den gör det svårt att applicera mascaran snyggt, fransarna klumpar ihop sig osv. Sen smular den sig lite på mig, men det är bara att borsta bort för det är när den torkat bara, inte under dagen. Den är oväntat svår att få bort, trots att den inte är vattenfast. Vet inte vad det beror på men märkligt är det. 😄

Efter att ha använt borsten från min favoritmascara till att applicera Hypnôse Drama så var jag mycket mer nöjd med resultatet (bild 2). Då fick jag den dramatiska effekten av själva mascaran men även fint separerade fransar utan klumpar och grejer. Hade mascaran haft en bättre borste så hade jag tyckt mycket mer om den, men man kan som sagt använda en annan borste även om det så klart är lite meckigare. 😊

For reference så lägger jag alltid bara ett lager mascara för jag tycker bara det blir spindelben med fler lager. Så både bilder och åsikter gäller ett lager.

👁 Mascaratest 👁  Jag fick Lancôme Hypnôse Drama mascara
Hypnôse Drama Mascara 01 Black
Sofia
Beauty Pro
19/12/24-12:23

✨️ 24 days of beauty ✨️ Dag 20 – Perfume (again)

Ännu en favoritdoft! Detta är härliga Inception från Zarkoperfume. En sann unisexdoft med gröna, friska, fräscha och saftiga noter. 🍀 Otroligt beroendeframkallande och den håller länge, speciellt på kläder! Ni ser i bild nr 2 hur mycket det är kvar av den här 100 ml-flaskan jag köpte typ i maj. Den har använts FLITIGT. 😍

✨️ 24 days of beauty ✨️ Dag 20 – Perfume (again)  Ännu en
Inception EdP 100 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
19/12/24-11:23

JULKLAPPSTIPS 🎁

En bra setting mist som dessutom är väldigt behaglig på huden för under 200 kr är ett riktigt bra köp och en present som nog skulle uppskattas av de flesta.

Vet din mamma, moster, faster, farmor och mormor ens om att de existerar? Inte säkert! 😁

Morphe Continuous Setting Mist

Är en mikrofin mist som ger en strålande och naturlig finish med fin lyster. Berikad med vitamin E, vitamin B5 och fruktextrakt.

100% vegansk 🐰🎁

JULKLAPPSTIPS 🎁  En bra setting mist som dessutom är
Continuous Setting Mist 82,8 ml
Nikki
Beauty Pro
19/12/24-10:56

JULMYS ☕️🍬

Så mycket roligare att fixa naglarna 💅 om man också kan njuta av en kaffe och lite julgodis. 😋

Kan bara inte bestämma mig vilken färg jag vill ha - rött eller glittrigt nudefärgat?

Både OPI och Depend säljs på KICKS men hittar inte att tagga dem. OPI i färgen The Thrill of Brazil och Depend nr 747.

Superbra nagelfil som jag kan rekommendera! Köpt på KICKS.

JULMYS ☕️🍬  Så mycket roligare att fixa naglarna 💅 om man
Manicure File Ivory
Karin
Beauty Pro
19/12/24-09:13(redigerad den 19/12/24-11:21)

mitt senaste köp på Kicks, lite gåvor till mig själv. Passade på då det var halva priset på sminkborstkitet som jag länge spanat på

mitt senaste köp på Kicks, lite gåvor till mig själv.
You Got This! Brush Kit
503 Super Soft Blending Sponge
Eye Repair Cream 14 ml
16HR Camo Concealer Fair Rose
Linn
Beauty Pro
19/12/24-08:27

Dag 22: Återfuktande toner

Denna toner är mild och mjölkig i konsistensen. Känns bra på huden, ger ditt ansikte fukt. Använd efter rengöring. Den är 100% vegansk.

**Dag 22: Återfuktande toner**  Denna toner är mild och
Moisturizing Toner 200 ml
Nikki
Beauty Pro
19/12/24-07:55

✨️🍊 Glow & energi 🍊✨️

Idag behöver jag all glow och energi jag kan få.

BUS-serum från Biotherm, superåterfuktande och lystergivande Turmeric Glow Moisturizer från KORA Organics och min favorit från Rituals, MEHR, som body lotion och mist. Härlig doft av cederträ och saftig apelsin. 🌳🍊

Ha en bra dag! ⭐

✨️🍊  Glow & energi  🍊✨️  Idag behöver jag all glow och
Autobronzant Aqua Serum 50 ml
Turmeric Glow Moisturizer 50 ml
Refill - Turmeric Glow Moisturizer 50 ml