đ Mascaratest đ
Jag fick LancĂŽme HypnĂŽse Drama mascara som en gĂ„va av Kicks (tack snĂ€lla! â€ïž) och har nu testat den pĂ„ alla möjliga vis. Först och frĂ€mst sĂ„ förstĂ„r jag varför folk avgudar denna mascara, för herregud, mina fransar blev sĂ„ lĂ„nga att de nĂ€stan trasslade in sig i ögonbrynen! đ Och en kollega trodde att jag hade lösögonfransar. Vill man ha lĂ€ngd och bokstavligen dramatiska, ganska tjocka fransar sĂ„ bör man testa denna.
Det jag inte gillar Ă€r framförallt borsten som Ă€r böjd, jag avskyr den faktiskt. Den gör det svĂ„rt att applicera mascaran snyggt, fransarna klumpar ihop sig osv. Sen smular den sig lite pĂ„ mig, men det Ă€r bara att borsta bort för det Ă€r nĂ€r den torkat bara, inte under dagen. Den Ă€r ovĂ€ntat svĂ„r att fĂ„ bort, trots att den inte Ă€r vattenfast. Vet inte vad det beror pĂ„ men mĂ€rkligt Ă€r det. đ
Efter att ha anvĂ€nt borsten frĂ„n min favoritmascara till att applicera HypnĂŽse Drama sĂ„ var jag mycket mer nöjd med resultatet (bild 2). DĂ„ fick jag den dramatiska effekten av sjĂ€lva mascaran men Ă€ven fint separerade fransar utan klumpar och grejer. Hade mascaran haft en bĂ€ttre borste sĂ„ hade jag tyckt mycket mer om den, men man kan som sagt anvĂ€nda en annan borste Ă€ven om det sĂ„ klart Ă€r lite meckigare. đ
For reference sÄ lÀgger jag alltid bara ett lager mascara för jag tycker bara det blir spindelben med fler lager. SÄ bÄde bilder och Äsikter gÀller ett lager.