/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
30/01/25-09:56

🌸 PRADA Paradoxe 🌸

PRADA lanserade 2022 den otroligt populära originaldoften Paradoxe EdP.

Året efter kom Intense som är lite tyngre och med viss jordighet från doftnoten mossa.

Förra året fick de sällskap av Virtual Flower som är en lite lättare, fräschare och mindre söt flanker än originalet.

Den har inte fått så mycket uppmärksamhet men jag tycker den är värd att provdofta om man är ute efter en ny vår-och sommardoft.

Har ni provdoftat PRADA Paradoxe Virtual Flower EdP?

🌸 PRADA Paradoxe 🌸  PRADA lanserade 2022 den otroligt
Paradoxe Virtual Flower EdP 50 ml
Paradoxe EdP 50 ml
Paradoxe Intense EdP 90 ml
Nathalie
Beauty Pro
30/01/25-09:41

Mitt senaste-ish köp

När jag var i butik senast kom jag hem med ett nytt läppstift från MAC. Börjar nästan (bara nästan) känna att min kollektion av läppstift snart är komplett. De nyanser jag vill ha men inte köpt är liksom så otroligt lika något läppstift jag redan har och jag får väl inse att man rimligen inte kan ha hur många läppstift som helst.

Den här gången blev det iaf Macximal Silky Matte i färgen Keep Dreaming

Mitt senaste-ish köp   När jag var i butik senast kom jag
Macximal Silky Matte Lipstick Keep Dreaming
Sofia
Beauty Pro
29/01/25-23:58

Tips! Har sett att många är sugna på LHs nya Artistick och det är nu 20 % rabatt på dem. 👀

Jag har färgen Muse som är helt perfekt på mig och beställde nyss även Canvas. 😍 Rekommenderar till alla!

Tips! Har sett att många är sugna på LHs nya Artistick och
Artistick Blush Muse
Artistick Blush Canvas
Artistick Blush Stroke
Artistick Blush Splash
Artistick Blush Sketch
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
29/01/25-23:15

Någon som testat LUMENE's hårvård?

Någon som testat LUMENE's hårvård?
Nikki
Beauty Pro
29/01/25-22:24(redigerad den 29/01/25-22:28)

Provdoftat några nya parfymer idag. Kul att flera redan nått butikerna och dessutom stod framme att provdofta.

Den från Ariana Grande och Escada's nya sommardoft var nästan precis vad jag förväntat mig. En krämig och pudrig vaniljdoft, inte jättesöt och med en liten edge. Håller inte så länge på min hud tyvärr men flaskan är stor och därför ganska prisvärd. Tycker både den enkla designen på flaskan och doften känns lite "vuxnare" än många av Ariana Grande's tidigare parfymer.

Escada's prisvärda sommardofter är oftast "säkra kort", så även Bali Paradise EdT. Läcker färg och en tropiskt fruktig doft. Lätt att tycka om för många. 🥭🍹

Och så har vi D&G's Devotion herrdoft. Tycker mycket om damoriginalet med bl a kanderad citrus och vanilj och älskar designen på flakongerna i denna doftkollektion. Hade höga förväntningar på denna doft och kanske blir den helrätt på rätt person men kombinationen av citrus, kaffe och patchouli blev tyvärr inte vad jag hoppats på.

Ännu en herrdoft, Armani's nya flanker Stronger With You Parfum. Supersnygg röd, vintageinspirerad flaska och en doft som kräver sin bärare. Vet att många lite yngre gillar de tidigare parfymerna men denna vänder sig nog mot en lite annan målgrupp. Väldigt olik originaldoften så den behöver verkligen testas på huden innan eventuellt köp.

Toppnoter: Rosépeppar, elemi

Hjärtnoter Lavendel, salvia

Basnoter: Läderaktig vanilj, kastanjeackord

Elemi - är en sorts harts som utvinns från Elemiträd på Filippinerna. Som honung i konsistensen och med en frisk kryddig doft med citrusliknande stråk.

Spännande doft, intensiv och kraftfull, med grym hållbarhet. Jag doftar fortfarande väldigt maskulint men nu mer sensuellt.😃 Läder, rostad kastanj och varm vanilj där lite edgy, aromatiska doftstråk fortfarande anas.

Provdoftat några nya parfymer idag.  Kul att flera redan
Lovenotes by Ariana Vanilla Suede EdP 125 ml
Bali Paradise EdT 50 ml
Devotion Pour Homme EdP 100 ml
Stronger With You Parfum 50 ml
Linda-Marie
Beauty Pro
29/01/25-17:12

vill tacka @KICKS för det fina eventet igår kväll där sveriges nästa makeup stjärna skulle utses!

det var en magisk kväll i makeupens tecken💄vill även passa på att gratulera @Paloma som tog hem titeln Sveriges nästa makeup stjärna !

vill tacka @136092963 för det fina eventet igår kväll där
Virre
Beauty Pro
29/01/25-15:04

Mitt senaste köp hos Kicks!

Var inne i min lokala Kicks idag, var länge sen sist. Fanns ytterst lite rea kvar men fyndade ändå ett flerpack med Depend Gel IQ för 100 kr. Lacken kostar annars 85 k /st, så det var kul att hitta lite fler färger. Planen när jag stannade till där var att köpa ett nytt Scalpserum från Björn Axén och det kom jag också hem med.

Ville också kolla Cliniques nya foundation som precis landat på hemsidan, men den fanns inte inne än. Får spana in den längre fram istället 

Mitt senaste köp hos Kicks!   Var inne i min lokala Kicks
Moisture Hair & Scalp Serum 60 ml
Sofie
Beauty Pro
29/01/25-11:53

Jag behöver alla era tips på volymgivande bra shampoo 🥰