Provdoftat några nya parfymer idag.
Kul att flera redan nått butikerna och dessutom stod framme att provdofta.
Den från Ariana Grande och Escada's nya sommardoft var nästan precis vad jag förväntat mig. En krämig och pudrig vaniljdoft, inte jättesöt och med en liten edge. Håller inte så länge på min hud tyvärr men flaskan är stor och därför ganska prisvärd. Tycker både den enkla designen på flaskan och doften känns lite "vuxnare" än många av Ariana Grande's tidigare parfymer.
Escada's prisvärda sommardofter är oftast "säkra kort", så även Bali Paradise EdT. Läcker färg och en tropiskt fruktig doft. Lätt att tycka om för många. 🥭🍹
Och så har vi D&G's Devotion herrdoft. Tycker mycket om damoriginalet med bl a kanderad citrus och vanilj och älskar designen på flakongerna i denna doftkollektion. Hade höga förväntningar på denna doft och kanske blir den helrätt på rätt person men kombinationen av citrus, kaffe och patchouli blev tyvärr inte vad jag hoppats på.
Ännu en herrdoft, Armani's nya flanker Stronger With You Parfum.
Supersnygg röd, vintageinspirerad flaska och en doft som kräver sin bärare. Vet att många lite yngre gillar de tidigare parfymerna men denna vänder sig nog mot en lite annan målgrupp. Väldigt olik originaldoften så den behöver verkligen testas på huden innan eventuellt köp.
Toppnoter: Rosépeppar, elemi
Hjärtnoter Lavendel, salvia
Basnoter: Läderaktig vanilj, kastanjeackord
Elemi - är en sorts harts som utvinns från Elemiträd på Filippinerna. Som honung i konsistensen och med en frisk kryddig doft med citrusliknande stråk.
Spännande doft, intensiv och kraftfull, med grym hållbarhet. Jag doftar fortfarande väldigt maskulint men nu mer sensuellt.😃 Läder, rostad kastanj och varm vanilj där lite edgy, aromatiska doftstråk fortfarande anas.