/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
zeynab
Beauty Star
06/02/25-12:23

Jag brukar inte dras till sol de janieros body mister då jag hade testat 62an länge sen och tyckte att det inte håll länge, huvudvärk i en flska efter ett tag och bara inget speciellt.

Men jag hade fått 59 misten ett tag sedan av en familjmedlem, och tycker att den är en mysig, vanilj doft som inte går att ogilla.

Denna doft är för de som tycker om en "sötare" vanilj doft, för denna doft är inte den kryddiga typen av vanilj doft.

Jag brukar inte dras till sol de janieros body mister då jag
Nikki
Beauty Pro
06/02/25-10:56

Ny La Belle-parfym från Jean Paul Gaultier 🍑🧡

La Belle Flower Edition EdP

En så fin flakong ger ju höga förväntningar på doften... 🥰

Ny La Belle-parfym från Jean Paul Gaultier 🍑🧡  La Belle
La Belle EdP 50 ml
La Belle Paradise Garden EdP 50 ml
zeynab
Beauty Star
06/02/25-10:26

Köpte Lattafa Khamrah för ett tag sedan pga hypen kring produkten och den är så värd!

Vanilj, mysig och kryddig doft som passar super bra under vintertiden.

Köpte Lattafa Khamrah för ett tag sedan pga hypen kring
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
06/02/25-09:46

FACE MIST 💦

Ända sedan BUDGIE utgick och min Glowy Cactus Extract Face Serum Mist tog slut har jag saknat en face mist. En produkt som väl egentligen inte alls är nödvändig men som man lätt saknar om man vant sig vid den.

Uppfräschande och återfuktande under dagen, sminkad som osminkad, och som jag framförallt gillar att använda under den varma årstiden.

Ska bli spännande att testa Florence by Mills Zero Chill Face Mist. 💜💦

100% vegansk

Använder ni face mist? Om ja, tipsa gärna om din favorit!

FACE MIST 💦  Ända sedan BUDGIE utgick och min Glowy Cactus
Zero Chill Face Mist 100 ml
Nikki
Beauty Pro
06/02/25-09:33

Hur vet man om det är rätt? 🌹

Jag pratar om parfymer! 🥰

Provdoftar du, faller och köper direkt? Provdoftar vid flera tillfällen? Brukar du oftast vara nöjd med ditt val eller hamnar flaskan längst bak ganska snabbt?

För mig är det väldigt olika men det händer väldigt sällan att jag köper en parfym direkt. Ofta låter jag en viss tid gå och provdoftar på nytt. Viktigt att sniffa på handleden efter en stund då toppnoterna (ofta fräscha och lockande) tonar bort ganska snabbt och kvar är hjärtnoterna och basnoterna som kommer att vara doften som hänger kvar de timmar som parfymen håller.

Ibland drar provtiden ut så länge att man tröttnat på doften eller tappat intresset för den och då var det ju tur att man inte köpte direkt.

Ibland, ganska ofta faktiskt, "memorerar" jag en parfym i min lilla "doftbank". Där kan de vara ganska länge utan att jag "släpper" dem. Det händer att jag, när jag doftat på alla (många i alla fall) nya parfymer, till slut går tillbaka och slår till på en tidigare lanserad, lite äldre, parfym. Ett typiskt exempel på detta var YSL Black Opium Over Red EdP som jag sparade i minnet och köpte i höstas. Den hade då hängt kvar sedan förra vintern då jag först provdoftade den.

En jag direkt visste att jag ville ha till 100% var Issey Miyake L'Eau D'Issey Pure Nectar EdP (verkar inte längre finnas kvar i KICKS sortiment så kan tyvärr inte tagga den). Love at first sniff! ❤️🥰

Så nyfiken. HUR GÖR NI?

Hur vet man om det är rätt? 🌹  Jag pratar om parfymer! 🥰
Black Opium Over Red EdP 30 ml
Enkhnamuun
Beauty Star
06/02/25-02:16(redigerad den 06/02/25-02:18)

Dessa är nyheter jag är taggad på att testa!❤

Vanilla Bath & Shower Gel 500 ml
Cashmeran Vanilla EdP 30 ml
Plump Ambition Hyaluron Lip Oil 101 Cristal Clear
Super Fluff Brow Mousse 262 Black Brown
Glow Reviver Lip Oil Glimmer Candy Coded
Forever Nude Bronzer Velvet 03 Soft Matte
Ultimate Smooth Mask 150 ml
Nikki
Beauty Pro
05/02/25-19:20

En "BLOMMA" till alla fina vänner på communityt: