/ Hur vet man om det är rätt? 🌹 Jag pratar om parfymer! 🥰
Nikki
Beauty Pro
06/02/25-09:33

Hur vet man om det är rätt? 🌹

Jag pratar om parfymer! 🥰

Provdoftar du, faller och köper direkt? Provdoftar vid flera tillfällen? Brukar du oftast vara nöjd med ditt val eller hamnar flaskan längst bak ganska snabbt?

För mig är det väldigt olika men det händer väldigt sällan att jag köper en parfym direkt. Ofta låter jag en viss tid gå och provdoftar på nytt. Viktigt att sniffa på handleden efter en stund då toppnoterna (ofta fräscha och lockande) tonar bort ganska snabbt och kvar är hjärtnoterna och basnoterna som kommer att vara doften som hänger kvar de timmar som parfymen håller.

Ibland drar provtiden ut så länge att man tröttnat på doften eller tappat intresset för den och då var det ju tur att man inte köpte direkt.

Ibland, ganska ofta faktiskt, "memorerar" jag en parfym i min lilla "doftbank". Där kan de vara ganska länge utan att jag "släpper" dem. Det händer att jag, när jag doftat på alla (många i alla fall) nya parfymer, till slut går tillbaka och slår till på en tidigare lanserad, lite äldre, parfym. Ett typiskt exempel på detta var YSL Black Opium Over Red EdP som jag sparade i minnet och köpte i höstas. Den hade då hängt kvar sedan förra vintern då jag först provdoftade den.

En jag direkt visste att jag ville ha till 100% var Issey Miyake L'Eau D'Issey Pure Nectar EdP (verkar inte längre finnas kvar i KICKS sortiment så kan tyvärr inte tagga den). Love at first sniff! ❤️🥰

Så nyfiken. HUR GÖR NI?

Black Opium Over Red EdP 30 ml
Yves Saint Laurent
Black Opium Over Red EdP 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!