/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
A.M
Beauty Pro
03/03/25-15:57(redigerad den 03/03/25-15:57)

Istället för foundation?

Är ute efter något som täcker lite lätt och jämnar ut huden. Jag tycker att det blir så tungt med foundation varje dag. Tips mottages! -Kombinderad hy, lite torr men oljig t-zon.

Nathalie
Beauty Pro
03/03/25-15:33(redigerad den 03/03/25-15:37)

Mitt senaste köp från Kicks kom hem idag! Det är hög tid att börja använda spf speciellt med tanke på de aktiva ingredienser jag nyligen introducerat min hud för (jag vet att det ska användas även vintertid, men jag har så otroligt lite tid ute pga sjukdom, men nu är det dags att börja använda det). Lermasken får vänta lite på att min nuvarande från Hickap ska ta slut

Mitt senaste köp från Kicks kom hem idag! Det är hög tid att
Anthelios UVmune Ultra Light Creme SPF50+ 50 ml
Clear Improvement Active Charcoal Mask 75 ml
Alaa
Beauty Pro
03/03/25-15:27(redigerad den 03/03/25-15:28)

Den bästa presenten till min älskade man, som jag köper om och om igen.

Den bästa presenten till min älskade man, som jag köper om
The Scent Deodorant Stick
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nora
Beauty Pro
03/03/25-13:07(redigerad den 03/03/25-13:19)

Hej! Jag har alltid total-älskat Valentino's Donna Born In Roma parfym, men när jag luktade på Born In Roma Green Stravaganza Donna parfymen i butik blev jag helt kär i doften, så jag valde att köpa den också.

Nu till mitt problem - jag har använt den ett tag nu men INGEN känner doften på mig? Okej att jag själv inte känner nåt, men mina vänner och andra känner nästan ingen doft när jag har på mig parfymen bortsett från när jag direkt sprayar på den. Med originalet så känner man ju direkt när någon har på sig den parfymen för den doftar rätt starkt och den sitter verkligen på hela dagen. Men den här parfymen fastnar liksom inte på en trots att jag sprayar på min hud, på mina kläder och på mitt hår. Jag är sååå besviken över detta, med tanke på priset och mina förväntningar på kvalitén och hållbarheten jämfört med originalet.

Någon av er som varit med om samma? Mvh superbesviken tjej.

Hej! Jag har alltid total-älskat Valentino's Donna Born In
Born in Roma Green Stravaganza Donna EdP 50 ml
Nikki
Beauty Pro
03/03/25-12:44

Lathundar HUDVÅRD 🐶

När jag läste inlägget från Nathalie nyss kom jag att tänka på alla tidigare länkar och inlägg från KICKS, med lathundar angående hudvård, som jag sparat.

Kanske kan vara till hjälp för fler och annars finns ju alltid de kunniga och hjälpsamma hudterapeuterna att rådfråga här på communityt! 🩷

Vilka aktiva ingredienser gillar varandra och vilka ska man inte kombinera? Vilka ingredienser är bra för vad samt hur lång tid tar det innan man förhoppningsvis kan se ett önskat resultat av en viss ingrediens?

https://www.kicks.se/inspiration/experttips/kicks-lar-dig-vilka-syror-du-inte-ska-blanda

Lathundar HUDVÅRD 🐶  När jag läste inlägget från Nathalie
Nathalie
Beauty Pro
03/03/25-11:48

Aktiva ingredienser

När jag köpte de här tre produkterna i helt separata köp så hade jag inte en tanke på att man kan behöva tänka på vilka ingredienser man kan blanda och inte, för aktiva ingredienser på det här sättet är rätt nytt för mig.

Men igår slog det mig och jag skrev och frågade hudterapeuterna och mycket riktigt, jag bör inte använda padsen med peeling (BHA) samtidigt som serumet och sovmasken (retinol). Så nu ska jag börja peela på morgonen istället och om det inte funkar av någon anledning får jag helt enkelt använda dem olika kvällar.

Tacksam för att vi har hudterapeuterna att fråga!

Aktiva ingredienser  När jag köpte de här tre produkterna i
Retinoate Repair Sleeping Mask 50 ml
Intense Treatment Pads 50 pcs
Renewing Serum 30 ml
Nikki
Beauty Pro
03/03/25-11:25

Från koffein till C-vitamin ☕️🍊

Se gärna mitt lite utförligare inlägg under Hudvårdsinlägg! 😁

Från koffein till C-vitamin ☕️🍊   Se gärna mitt lite
Caffeine Eye Cream
Nordic-C Glow Awakening Eye cream 15 ml
𝓜𝓪𝓵𝓲𝓷
Beauty Pro
03/03/25-09:12

Jag kan inte nog prisa denna magiska produkt! Jag älskar Exuviance produkter över lag. Men detta är verkligen den helige graal 🙌🏻 En riktig askungenprodukt! Och den finns alltid i mitt badrumsskåp! Den är indränkt i syra och grönt te, och sekunden den rör ens hud så vet man att detta, detta är något som inte går att jämföras med! Det kvittar hur trött & glåmig jag set ut innan, för denna sveper bort det helt! Och den är ett stående element i min hudvårdsrutin. Älskar den 😻😻 Men jag måste säga att jag saknar den gamla förpackningen & tyngden i den. Denna känns så plastig och lätt. Men så länge innehållet är detsamma kan jag förlåta det 😇

Jag kan inte nog prisa denna magiska produkt! Jag älskar
SkinRise Morning Glow 36 pcs