/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Irena
Beauty Pro
25/03/25-05:36

God morgon! Tror mitt hjärta hoppade över ett slag när jag såg denna flaska och noterna gör mig inte heller besviken💓. Det enda som lär få mig besviken är priset haha!

Har på sista tiden fastnat på dofter med noten rom i sig. Använder just nu flitigt Valentinos Born in Roma Extradose.

God morgon! Tror mitt hjärta hoppade över ett slag när jag
Born In Roma Extradose Donna EdP 50 ml
Thea
Beauty Star
24/03/25-22:28

Ett MÅSTE att tipsa om denna produkt, värd varenda krona är den! Blurrar såå fint och jämnar ut foundation och concealern helt perfekt!!

Mini-To-Go Hyaluronic Hydra-Powder 8HA
Irena
Beauty Pro
24/03/25-21:38(redigerad den 24/03/25-21:38)

Gjorde ett riktigt stort köp nu i helgen (kommande skatteåterbäring till ära 🍀) när Kicks hade 20% på köp över 600 kronor som gick att kombinera med personliga erbjudanen (rabattcheckar) och de aktuella erbjudandena på vissa smink och hudvårdsprodukter (bland annat Mac och Lancome)

Jag passade på att köpa hem sådan som jag haft på min "Most wanted list 2025", bland annat primern från D&G, fame parfum från Rabanne som jag klickade hem för 510 kr med rabatterna och sedan bronzern från Lancome som flera beautytesters hyllat så mycket! 🥰

När jag såg att Mac fått in bringbacks på flera läppstift i nudenyanser var jag tvungen att klicka hem nyansen Yash, den perfekta bruna nudenyansen. Den ska passa bra ihop med läppennan i nyans cool spice som jag glömde lägga in i samma varukorg så det fick bli ett separat köp på den. Är även riktigt taggad på att testa värmeskyddet från Joico som forumets hårdrottning Anna har hyllat ☺️.

Får nog säga att jag känner mig rätt så klar med beautyköp just nu. Det enda som månadsvis behöver fyllas på är Mascara för det går tyvärr åt som smör.

Gjorde ett riktigt stort köp nu i helgen (kommande
Macximal Silky Matte Lipstick Yash
Glow Play Blush 5 Ginger Luck
Everlast Primer 24H Blurred Matte Pore Minimizing 2X Makeup Wear Universal Shade
Teint Idole Ultra Wear C.E. Skin Transforming Bronzer 4
K-Pak ColorTherapy LusterLock Spray 50 ml
Fame Parfum 30 ml
Skin Balancing Invisible Finish Moisture Gel 60 ml
Glasting Melting Balm 11 Buffy Coral
Radiant Creamy Concealer Crème Brulée
Mini Translucent Loose Powder Ultra Blur Tone-up Rose
Fat Water Pore-Refining Toner Serum 150 ml
Studio Fix Fluid Broad Spectrum Foundation Spf 15 NC35
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
24/03/25-17:36(redigerad den 24/03/25-17:42)

Överös gärna mig och varandra med spartips! 💰

Rensat papper och slängt gamla kvitton. Ingen har väl missat hur allt har gått upp i pris. Det var pga pandemin och fartyget i Suez-kanalen, sedan Ukraina, naturkatastrofer och nu rent allmänt världsekonomin, det osäkra läget i världen, lågkonjunktur osv osv. Det tar ju aldrig slut. Och när det stabiliseras däremellan "glömmer" handeln att också sänka priset när omkostnaderna faktiskt minskar.

Hittade ett två år gammalt kvitto på Urban Decay's All Nighter Setting Spray som jag betalade 340 kr för i början av 2023. Samma spray kostar sedan en tid tillbaka 449 kr. En prishöjning på 32%! På en enda produkt!

Kanske finns det några nöjda människor som också haft en löneökning motsvarande ca 30% de senaste åren men de flesta av oss har troligen inte haft det.

Jag är redan väldigt prismedveten, jämför priser, utnyttjar rabatter osv men helt klart köper jag mycket mer än jag behöver och verkligen använder.

Hur gör och tänker ni när det gäller mindre viktiga köp/"nöjes"köp?

Överös gärna mig och varandra med spartips! 💰  Rensat
Hilma
Beauty Beginner
24/03/25-17:05

Gillar typ ingen doft från Sol De Janeiro men 48 och 68 doftar såå otroligt gott

Brazilian Crush Cheirosa 48 Perfume Mist 240 ml
Beija Flor Jet Set
Nikki
Beauty Pro
24/03/25-11:44

Någon mer än jag som saknar hudterapeuternas inlägg? Nästan 5 veckor sedan det senaste... 😢

Någon mer än jag som saknar hudterapeuternas inlägg?  Nästan
Carro K
Beauty Pro
24/03/25-11:27

✨ En pärla som förtjänar fortsatt hype ✨

Nykomling hos Sol del Janeiro från förra året som fick en hype när den lanserades men som kanske glömdes bort under vinterns kalla månader... Nu när solen tittar fram igen och en sommar ligger framför oss så förtjänar nr 48 att få komma tillbaka i ljuset igen med dess fantastiska tropiska doft ✨

**✨ En pärla som förtjänar fortsatt hype ✨**  Nykomling hos
Brazilian Crush Cheirosa 48 Perfume Mist 240 ml
Nikki
Beauty Pro
24/03/25-08:40

MAC Lustreglass Sheer-Shine Lipstick

Jag älskar MAC's läppstift och särskilt de matta med hög täckning. Har bl a Velvet Teddy (favorit 🥰) och Whirl.

Köpte dock några Lustreglass för några månader sedan och gillar verkligen dem också. De har lite lyster och en lättare täckning (som är påbyggbar) och de är även betydligt mer återfuktande så härliga på och perfekta särskilt på vintern, tycker jag. Ger en mjukare look och finns i många superfina nyanser.

Jag har färgerna Thanks, It's M·A·C! och Syrup.

MAC Lustreglass Sheer-Shine Lipstick  Jag älskar MAC's
Lustreglass Lipstick Thanks, It's M·A·C!
Lustreglass Lipstick Syrup