/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
01/04/25-16:07

"Nikki återvinner" och mycket annat...

Blev lite förvånad när jag såg detta utskick. För frågan är hur länge till man kan återvinna sitt kosmetiska avfall i butik. Jag hittar inte längre informationen om detta samt vilka butiker som tar emot på KICKS hemsida. Och har i mer än en butik nu också fått informationen att detta skall försvinna vilket känns helt fel väg att gå. Men initiativet verkar inte varit KICKS utan respektive kommun, därav att butiker i vissa regioner hela tiden varit utan denna service.

Nu blir det nog snart full aktivitet, tror vi kan se fram emot massor av nya medlemmar och inlägg! Håll i hatten! 🎩😁

"Nikki återvinner" och mycket annat...  Blev lite förvånad
Nathalie
Beauty Pro
01/04/25-15:06

Har återvunnit mina gamla makeupprodukter idag också! Nu dröjer det nog ett antal månader innan jag har något att återvinna igen efter att ha kastat massvis från min mormor

Har återvunnit mina gamla makeupprodukter idag också! Nu
Nathalie
Beauty Pro
01/04/25-14:36

En åker ur listan, en annan åker in.

För några veckor sen tog jag bort en parfym ur min lista över potentiella köp. Idag var målet att lukta på några Daisy från Marc Jacobs (inte för många, jag tappar lätt bort vad jag tycker om vilken då 😅). Hon som hjälpte mig tog fram Daisy Eau So Fresh och den la jag direkt på listan över parfymer som jag måste testa igen! Söt och blommig. På hemsidan står det

"Läckra doftnoter i toppnoter av hallon och grapefrukt möter kontraster i form av vild ros och mysk i doftens hjärta. I basen vilar varma plommon och cederträ."

De andra jag luktade på idag var Daisy Wild och Daisy Wild Eau So Intense (som inte går att tagga), men jag fastnade inte lika mycket för dem. Jag har den ena på huden nu och det är något specifikt i den jag inte gillar, som jag också känt i andra dofter som inte blivit någon favorit. När jag läser ingredienserna undrar jag om det kanske är vetiver? Vet inte vad det luktar så jag ska försöka komma ihåg det nästa gång jag känner det i en annan parfym och försöka hitta vad som är den gemensamma nämnaren

En åker ur listan, en annan åker in.   För några veckor sen
Daisy Eau So Fresh EdT 75 ml
Daisy Wild EdP 100 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
01/04/25-12:13

En bild som talar för sig själv... 💜

En bild som talar för sig själv... 💜
White Lavender Shower Gel 250 ml
Lavender Foaming Bath 500 ml
White Lavender Body Lotion 250 ml
White Lavender Hand Cream 30 ml
L'Eau D'Issey Pour Homme Solar Lavender Intense EdT 50 ml
Solid Body Wash Lavender + Vetiver Soap
Balancing Lavender Toner
Herbal Lavender Repair Mask 75 ml
Nikki
Beauty Pro
01/04/25-09:08(redigerad den 02/04/25-04:25)

Ny flanker på YSL's ikoniska LIBRE 🤍

LIBRE L'Eau Nue ska dofta som en saftig blandning av citrusfrukter och strålande apelsinblommor. 🍊🍋

En medelhavskänsla som ska hålla hela dagen.

Innehåller även signaturnoten lavendel.

Varit nyfiken på denna sedan den nyligen släpptes i Sverige men inte haft möjlighet att provdofta den. Men nu finns den också på KICKS så då ska jag försöka hinna med ett stopp vid tillfälle.

Någon Libre-älskare som redan hunnit provdofta den?

Ny flanker på YSL's ikoniska LIBRE 🤍  LIBRE L'Eau Nue ska
Libre L'Eau Nue 50 ml
Doruntina
Beauty Pro
01/04/25-07:47

Hej alla makeup och hudvårdsentusiaster!

Jag har använt Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant ett litet litet tag nu. Vill bara påminna om mina känsliga hudtyps girlies att denna syra inte är för alla.

Jag får en lätt sveda/rodnad i ansiktet, men det kanske också är att huden inte hunnit adaptera sig och att den lugnar sig när den byggt upp en sorts tolerans för ämnet. Vad upplever ni andra? Har huden slutat reagera efter en viss tids användning?

För övrigt så vet jag att man inte ska blanda produkter med AHA och BHA syror, så där är vi lugna :)

Hej alla makeup och hudvårdsentusiaster!  Jag har använt
Paloma
Beauty Pro
01/04/25-07:36

Nu kommer jag vara en Karen här men ni som blir beauty testers....kan ni snälla rara skriva mer än 3 meningar?? Har läst flera stycken där folk skriver "luktade jättegott omg jag blev kär kommer såklart köpa om" eller " omg älskade färgen, det är min absolut favorita"...liksom ni blir beauty testers för att ni ska skriva om lukten, hur produkten funkar, kletighet, hållbarhet, formulan, osv osv ni fattar grejen. Om ni testar en 1000kr produkt vill jag ju veta om det är värt att lägga pengarna på det men ett inlägg där det bara står "jättebra för mitt hår, älskar" hjälper ju inte mycket.. Ok rant done 😂.

Nikki
Beauty Pro
01/04/25-06:25

Hårbottenmassage

Älskar min scalp massager från Continu och använder den regelbundet. Hårbottenmassage sägs öka blodcirkulationen vilket kan främja hårtillväxten. Kan inte riktigt bedöma detta men tycker att min hårbotten mår bättre. Inte lika torr och kliar inte, vilket jag ibland haft problem med. Känns härlig och avkopplande att använda och ger hårtvätten en extra ren känsla.

Hårbottenmassage   Älskar min scalp massager från Continu
Scalp Massage Brush
Scalp Delight™ Scalp Massage Brush
Head-Ing Out - Scalp Massage Brush Black
Scalp Solutions Stimulating Scalp Massager
Scalp Revival™ Stimulating Therapy Massager