/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Isabella
Beauty Pro
28/03/25-13:27

I helgen inköptes min ABSOLUTA favorit foundation - armani luminous silk, som jag alltid återkommer till ❤ passade på att använda min peronliga rabatt på 20% samt att det var 20% om man handlade över 600kr!! kanonbra :D

I helgen inköptes min ABSOLUTA favorit foundation - armani
Luminous Silk Foundation 4
Linda-Marie
Beauty Pro
28/03/25-12:29

Ligger sjuk i influensa 🥲, så denna post var uppiggande att få i dag! älskar att få @KICKS tidningen. Har även ett paket ifrån KICKS som jag beställde när det va 20% om man handlade över 600, så fort jag blir frisk ska jag hämta ut det.

Ligger sjuk i influensa 🥲, så denna post var uppiggande att
ReDimension Hydra Bronzer Malibu Muse
Suede Powder Blush Shimmer Tahiti Teaze
Luminous Liquid Bronzer Sun Touched
Nikki
Beauty Pro
28/03/25-11:26

Några nya hårprodukter som ska bli kul att testa!

Hårborste från Tangle Teezer (hade en som barn tror jag) och en "mirakel"(?)-multiprodukt från Matrix.

Fick även med ett litet varuprov på lyxiga Shu Uemura's Izumi tonic strengthening shampoo. 😃

Kommentera gärna om ni har någon erfarenhet av produkterna! 😄

Några nya hårprodukter som ska bli kul att testa!
Wet Detangler Hairbrush Black
Miracle Creator Multi-Tasking Treatment Spray 190 ml
Izumi Tonic Strengthening Shampoo 300 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
28/03/25-09:12

ISSEY MIYAKE - L'Eau D'Issey EdT 🪷💧

En ikonisk doft redan innan jag var född. En monsterhit till parfym (lanserades 1992) och mitt första möte med Issey Miyake. Upplevde denna doft som barn och hade klara doftminnen av den utan att vara medveten om det men förstod det direkt flera år senare när jag "hittade" doften. Kunde direkt ta den till mig och sedan dess har jag en speciell relation till Issey Miyake's dofter. De har något särskilt, ett ID, som jag nästan alltid kan känna igen. Ofta akvatiska noter och en avskalad enkelhet precis som de rena linjer och snitt som också ses mycket av i hans modeskapande.

Ni som är lite äldre känner säkert till denna doft men det vore roligt om fler yngre också upptäckte den. Varning! Parfymen saknar vanilj! 😁

Det är en fräsch, ren, akvatisk blomdoft med en otrolig hållbarhet för att vara den sortens doft och dessutom en EdT!

Njut av dagen och känslan av att det är fredag! 🪷

ISSEY MIYAKE - L'Eau D'Issey EdT 🪷💧  En ikonisk doft redan
L'Eau D'Issey EdT 50 ml
Irena
Beauty Pro
28/03/25-09:06

En fråga från en som inte är någon expert på det här med solskydd. Använder det typ aldrig i ansiktet om jag inte ska hänga på stranden eller vara ute i solen länge. Hatar även den klibbiga känslan som solskydd ofta ger.

Nu hittade jag denna som tydligennska hålla hyn matt, men hur gör ni då med hudvården, byter mi ut er vanliga hudkräm med denna? just nu kör jag en dagkräm från Paulas Choice för fet hy som gör huden matt. Har jag denna över då och sen primer? Känns som 100 steg i en hudvårdsrutin.

Någon som testat denna och har erfaremhet

Anthelios Oil Control 50 ml
Silva
Beauty Beginner
28/03/25-07:42

Jag älskar den här produkten, jag gillar inte tjockt lager i ansiktet så det passar mig väldigt bra, det kan vara lite mörkt men det är okej för mig**

## Jag älskar den här produkten, jag gillar inte tjockt
sara
Beauty Star
27/03/25-23:34(redigerad den 27/03/25-23:34)

någon som har bra rekomendationer på fulltäckande concealers?, helst något för normal men akne benägen hy

Sofia
Beauty Pro
27/03/25-19:49

Idag skulle jag provdofta Clean Strawberry fields men råkade få syn på helt nya Marc Jacobs Daisy wild eau so intense. 👀 Visste inte att den existerade, men var så klart tvungen att testa den! 🍌

Jag tycker att originalet är lite för "klen" och vattnig för min smak, men den här är verkligen mer intensiv och jag gillar den. 😍 Speciellt i öppningen kände jag en tydlig doft av banan och exotiska blommor. Banan är ju inte direkt en vanligt doft i parfym, men den passar så bra här. Nu, några timmar senare, är det en varm, exotisk, söt doft, men inte sötsliskig utan mer sötman från en blomma. Den är fortfarande fräsch. 🌺

Flaskan är för övrigt såååå fin! Älskar blommorna (som är mer intensiva än originalet) och stjälkarna som gör att det ser ut som en bukett blommor i en vas.💐

Den går inte att tagga eller beställa än, men den fanns i butik så den borde komma upp online när som helst.

Idag skulle jag provdofta Clean Strawberry fields men råkade