/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
02/04/25-18:04

Mission completed: har provdoftat Libre L'Eau Nue 🍊🍋

YSL's nya Libre L'Eau Nue är en dröm om man älskar citrus med doftnoterna bergamott, mandarin, apelsinblomma och lavendel. Den doftar inte vass citron utan mer som eteriska oljor med citrusdoft, mer mandarin än bergamott och lavendeln ligger mjukt bakom citrusnoterna.

Otroligt snygg flakong i vitt och guld.

Parfymen är alkoholfri och har även en särskild "oil-in-water"-bas vilket gör att man ska vara försiktig med att spraya på kläderna. Då parfymen är delvis oljebaserad kan den på vissa material ge fläckar.

Bra hållbarhet. Testade efter lunch och jag känner själv tydligt doften på handleden fortfarande.

Mission completed: har provdoftat Libre L'Eau Nue 🍊🍋
Libre L'Eau Nue 50 ml
Virre
Beauty Pro
02/04/25-10:47(redigerad den 02/04/25-10:56)

Perfekta lunchläsningen! Ett nytt nummer av Kicks magazine 😍

Perfekta lunchläsningen! Ett nytt nummer av Kicks magazine
Nikki
Beauty Pro
02/04/25-08:33(redigerad den 02/04/25-08:36)

The scents of my summer... 🩷

Är så nöjd med mina främsta parfymer för kommande vår och sommar. En (enligt mig) ljuvlig blandning av dofter. Rena, lätta, akvatiska, vissa blommiga, vissa fruktiga, några med tropiska doftstråk.

Älskar Marc Jacobs och Issey Miyake som sommardofter. Slog även till på Valentino's Limited Edition Born In Roma Donna The Gold EdP när den kom i slutet av förra sommaren. Och så klart, ingen sommar utan minst en Clean. Och jag har äntligen en somrig mist från Sol de Janeiro, tropiskt fruktiga Cheirosa 48, som jag verkligen gillar. Se bild 2.

Har doftat av de flesta av årets nyheter så jag känner mig rätt nöjd. 🤗
I nuläget är jag nog egentligen fortfarande bara seriöst nyfiken på YSL's nya Libre flanker som lovar mycket citrusnoter, lavendel och Medelhavskänsla. Se bild 3.

Och så klart Sol de Janeiro's 3 nya Limited Edition sommarmister när de nu kan komma till Sverige. Behöver ingen mist men vill självklart provdofta dem i alla fall. Se bild 4.

Kommentera gärna och dela din drömdoft i sommar! 🌞🥰

The scents of my summer... 🩷  Är så nöjd med mina främsta
Classic Strawberry Fields EdP 30 ml
Daisy Wild EdP 100 ml
Born in Roma Donna The Gold EdP 50 ml
L'Eau D'Issey EdT 50 ml
Classic Vanilla Cloud EdP 30 ml
Brazilian Crush Cheirosa 48 Perfume Mist 240 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
𝓜𝓪𝓵𝓲𝓷
Beauty Pro
02/04/25-07:49(redigerad den 02/04/25-07:51)

Jag har använt Exuviance sen urminnes tiderr, då det är mitt favoritmärke! Men har främst det sista året börjat köpa produkter från bla Dr Ceuracle! Och det blir bara fler och fler av de i badrumsskåpet! Och något jag alltid har hemma är denna ansiktsmask! Den är magisk! Och en trött & glåmig hud går på några minuter till en fräsch & återfuktad!Älskar den! (försökte tagga men får inte upp produkten vilket tyvärr är ett återkommande problem för mig)

Jag har använt Exuviance sen urminnes tiderr, då det är mitt
Fillo
Beauty Pro
02/04/25-07:16

Ett litet men enkelt beauty hack som funnits länge och genom flera generationer är at applicera concealer med fingrarna. Varför det funkar bättre för mig att smälta in produkten under ögonen med fingrar istället för borse eller beauty blender är just den värme som kroppen genererar. Det i sig får produkten att smälta in, däremot "drar" jag inte produkten genom huden utan gör små "taps" tills det smält in ordentligt. Misslyckas aldrig och det sätter sig betydligt mindre i de fina linjerna. Så verkligen beauty hack!

Hydra Luminous Concealer 00N
Nikki
Beauty Pro
01/04/25-22:51(redigerad den 03/04/25-05:00)

Billie Eilish nya parfym Your Turn 🎲 finns nu på KICKS.

Billie Eilish nya parfym Your Turn 🎲  finns nu på KICKS.
Your Turn EdP 100 ml
Matilda
Beauty Star
01/04/25-22:20

Hej alla härliga!

Jag har i flera års tid använt mig av Decléor för min hudvård, både morgon och kväll. Deras produkter har funkat otroligt bra ooch jag är inne på mina sista produkter av dem och undrar om ni har tips kring liknande hudvårdsprodukter? De finns inte längre och det känns som att många andra produkter och märken jag testat som ska vara exklusiva, naturliga och riktigt bra inte lever upp till Decléors standard. Har ni några tips på andra märken eller produkter? Jag har ganska yttorr hy och deras rich krämer samt ansiktsoljor och rengöringar har funkat perfekt för mig.

Louise
Beauty Star
01/04/25-21:21

grön kajal på & under vattenlinjen, kul vårdetalj

grön kajal på & under vattenlinjen, kul vårdetalj