/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
beatabjorn
Beauty Star
04/06/25-00:01

Hahahah wow, I have so many stories pga brist på tålamod, konsekvenstänk men med Peter Pan-syndrom om att vara forever young. Sköna fläktar av AuDHD och ett vilt liv har resulterat i många hårresor. Men om jag ska välja den som är värst , on top of my head - pun intended  - så är det nog den gången för ca 12 år sedan när jag bodde i kollektiv i den mest centrala punkten i Oslo, ett riktigt ofräscht kollektiv I might add. Jag hade riktigt mörkt brunfärgat hår, som efter frekventa färgningar med box-färg nästan gjort håret svart. På två röda hade jag bestämt mig för att jag ville ha extremt platinumblondt hår som ombras ner från roten vit- ljusrosa- magenta rosa/skrik-cerise- lila/mörklila nere i topparna. Dum som jag var köpte jag den ljusaste boxblekningen i butik, blekte första rundan och under längre kurering än boxen angivit ofc, för vem gillar att lyda? Självklart blev det flammigt i orange och fulgul. I was not satisfied, bought another box, självklart även där ett misslyckat resultat samt en butthurt hårbotten. I was not satisfied och insåg att jag får söka hjälp akut på en frisörsalong morgonen därpå. Självklart fick jag ett "du skulle kommit till mig först, jag hade kunnat hjälpa dig". Oh well, i men ännu en blekning där jag satt i stolen och kurerade i timmar, det BRÄNDE i min skalp like you wouldn't believe, jag bet ihop - min vilja är starkare, min smärttröskel förlorar alltid. Resultatet? Well... I was not satisfied, men det blev ljusare och jag accepterade detta. Samma dag la jag i mina rosa och lila toner, gjorde min ombre och fick faktiskt färgskalan jag sökte. På köpet you may ask? Jodå, stoora och grova sårskorpor över hela skalpen som jag inte kunde låta bli att pilla på being a skinpicker and all. obehalgligt, ont? Ja, och jag fick panik varje gång jag pillade då jag var rädd att bli skallig. Tappade hår som in i gjorde jag också, panik i duschen varje gång och under besöket hos frisören. Bröt av hår 2-3 cm från roten gjorde jag successivt också veckorna därefter, vilket resulterade i att jag klippte av mitt långa hår till en bob:ish med hellugg (som jag inte passade i) och färgade det brunt igen. :') Såå det var mycket smärta, många downsides for little to no pleasure. xD

Jag har verkligen haft så jäkla tjockt och naturligt curly hår. Men efter grovt misshandel av hårexperiment, stress, burnouts och överarbetad kortisol är nu mitt hår 2/3 tunnare än what it was. Nu har jag inte ens lagt in en toning sedan 2022 när jag gjorde en riktigt snygg ombre från ännu en period av fullblekning (dock bara använt frisörfärger under några år, så inte så mycket damage och jag levde för färgkoderna på nästan expertnivå), då blev det att ta efter min naturliga färg med blond ombre (it was elite).

Jag har länge varit sugen på att köra gloss treatments till mitt hår då det fortfarande behöver TLC. Kanske dags för en toning igen och en hel del annan reparation också. Drömmer om att få tillbaka orginalhåret, tjockleken, glansen och kvaliteten. Detta skulle kunna vara en liten hjälp på vägen.

Hoppas du orkat dig igenom och fått dig ett skräckfyllt skratt!

Abdulrahman
Beauty Beginner
03/06/25-23:34

hej jag vill hjärna testa de flr att en gång jag hade en shampoo på mitt hår och sen den blev helt förstörd från denna shampoo hoppas jag vinner och flr testa den här

Susan Najah Mahdi
Beauty Beginner
03/06/25-22:58

💇‍♀️ Jag trodde att jag kunde bli min egen frisör… men det blev en mardröm 😱. En kväll bestämde jag mig för att bleka håret hemma. Jag ville ha en kall, isblond look – men istället förvandlades mitt hår till en orange katastrof 🧡🔥.

Inte nog med det – håret började smälta mellan mina fingrar, och varje borsttag tog med sig en tuss hår 💔. Jag satt på badrumsgolvet, täckt av hårstrån och tårar, och frågade mig själv: “Vad har jag gjort?” 😭

Sedan dess har jag kämpat med torrt, livlöst hår och drömmer om att en dag få tillbaka min glans ✨. Därför vill jag testa Gloss Absolu – det kanske är min enda räddning 🙏💕

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
03/06/25-22:57(redigerad den 03/06/25-23:20)

PARFYMER på REA 50% !!!

Det finns parfymer på rea 50% i sortimentet men de kommer inte upp på REAN!

Se även bild 2. Finns fler men här är några av dem!

PARFYMER på REA 50% !!!  Det finns parfymer på rea 50% i
Nikki
Beauty Pro
03/06/25-22:53(redigerad den 05/06/25-05:32)

🌸 NARS - Hot escape 🌸🏖

Läckra nyheter från NARS!

🌸 NARS  -  Hot escape 🌸🏖   Läckra nyheter från NARS!
Hot Escape Cheek Quad Medium
Hot Escape Cheek Quad Light
Hot Escape Mini Laguna Bronzer & Lip Oil Duo Laguna
Hot Escape Afterglow Lip Oil Orgasm 777
Hot Escape Afterglow Lip Oil Laguna 231
Total Seduction Eyeshadow Stick Laguna
Total Seduction Eyeshadow Stick Orgasm
Marianneisverige
Beauty Star
03/06/25-22:38

London sent 90 tal. Skulle slinga håret och bookar tid hos en mycket dyr och känd frisör. Nu hör det till historien att jag hadde rött ( äkta) och tjockt långt hår den tiden. Frisören blandar till och assistenten sätter på gummihättan och halvägs innser assistenten att det behövs mer blekmedel. Hon fixar det själv då frisören var upptagen med en annan kund. Efter en stund börjar det att svida i hårbotten men jag tänker ska man va fin får man lida pin.

När hättan skall av och jag är superspänd på resultatet händer det som inte får hända - slingorna är sega som slem och börjar smula sönder och ramlar i golvet. Frisören skriker till och blörjar skälla ut assistenten som tydligen har blandat fel och får sparken mitt i allt. Jag gråter, assistenten gråter på vägen ut och alla kunder ser livrädda ut, och frisören prövar att rädda det kvarvarande håret bäst han kan.

Det blev pixiecut den dagen och salta tårar.

Carolina
Beauty Pro
03/06/25-22:26(redigerad den 03/06/25-22:26)

Min hår-horror story:

För några år sedan hade jag färgat mitt hår rött och älskade det – tills jag en dag bestämde mig för att bli blond. Det var början på en riktig mardröm. Jag använde blekning hemma och visste inte hur skadligt det kunde vara efter röd färg. När jag tvättade ur blekningen såg jag att mitt hår hade blivit orange istället för blont. Men det var inte det värsta – håret började gå av i stora tussar, särskilt när jag borstade det. Det kändes som att jag förlorade halva håret. Det var frissigt, torrt och helt förstört. Jag kände mig inte alls som mig själv längre och ångrade mig djupt. Det tog flera år av intensiv vård för att få tillbaka ett någorlunda friskt hår igen.

Varför jag vill testa Gloss Absolu:

Efter allt mitt hår har gått igenom är jag alltid på jakt efter produkter som verkligen kan ge glans, styrka och vård. Jag har hört mycket gott om Gloss Absolu och tror att det kan vara precis det mitt hår behöver just nu – något som vårdar på djupet, skyddar färgen och samtidigt ger den där fantastiska glansen man alltid drömmer om. Jag vill känna mig stolt över mitt hår igen och slippa gömma det i tofsar och mössor. Gloss Absolu känns som en perfekt räddning för oss som har varit med om hårkatastrofer.

chole
Beauty Star
03/06/25-22:21

Jag fick den strålade iden att "hur svårt ska det vara att nyansera /tona håret med en färgbomb? rosa hade vart snyggt i sommar!" Utan att ens googla så hällde jag på färgbomben direkt utan att blanda ut i håret, resultat Bild 1. Jag såg ju iallafall glad ut ;) Fick besöka frisören och spendera Mycket pengar på något halv okey resultat (bild 2). Jag insåg att det inte riktigt lirade så bra med färgen, den var ändå flammig och billig. Sååå... jag åkte till en annan frisör, som hade salongen i sitt garage. Satte mig i stolen och sa de begåvade orden "gör mig så ljus det bara går"... och ljus blev jag. Tjejen blekte sönder håret, det gick faktiskt av. Bild 3 Ingen minns en fegis säger man, men ibland är man faktiskt bara dum =) Mitt hår behövde verkligen omvårdnad efter den smockan! Och ja, jag har tagit lärdom! =)

Jag fick den strålade iden att "hur svårt ska det vara att