/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Viktoria
Beauty Star
04/06/25-06:33(redigerad den 04/06/25-06:37)

Mitt värsta hår har jag just nu!!! Semestrade förra veckan på Mallorca och mina värmeverktyg gick bananas på grund av spanska elnätet. Mitt ljusblonda, midjelånga hår är nu bränt brunorange, torrt som halm och sprött Här behövs mågot alldeles extra. Nu är mitt hopp Gloss Absolu-serien. Glans och fukt? JA TACK! Help... ⭐⭐⭐⭐⭐

Bella
Beauty Pro
04/06/25-06:29

Min hår-horror story? Det var en impuls – bokstavligen en enda dag av spontanitet. Jag köpte en hårfärg i butik, ringde en vän (utan några färgkunskaper 😅) och bad henne hjälpa mig färga håret mörkbrunt. Resultatet? Svart. Alltså kolsvart. Inte alls vad jag hade tänkt mig, och det blev en rejäl chock… så pass att jag faktiskt aldrig har vågat färga håret igen sedan dess!

Jag vill så gärna testa Kérastase Gloss Absolu för att mitt hår verkligen törstar efter glans, fukt och frisskontroll. Den här serien verkar ge precis den där salongskänslan jag försöker återskapa hemma – och jag är så redo för en nystart med ett hår som känns både friskt och levande igen! ✨💖

Vinti | Swedish Finds
Beauty Star
04/06/25-06:26

När jag var 18-19 fick jag för mig att färga håret hemma för frisör var helt enkelt inte ett alternativ för studentbudgeten. Jag såg typ 10 YouTube videor och kände mig redo… famous last words 😅 Resultatet? Färg i hårbotten, fläckigt överallt och en panikgoogling på ”hur räddar man hemmablekning” mitt i natten. Det var första och sista gången jag lekte frisör. Det tog evigheter att få tillbaka håret till någorlunda skick men man lär sig (den hårda vägen) hihi 🙈

Mitt hår är just nu torrt, frissigt och i stort behov av glans och kärlek precis det Gloss Absolu verkar ge! Det vore en DRÖM att få prova denna nyhet från Kérastase ✨

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Evemese
Beauty Star
04/06/25-06:22

Min horror story kanske är mer en vanligare händelse för många andra. Nämligen faktumet att ha fint, frissigt, torrt och livlöst hår! 👻

Jag som har lågporöst långt hår har stora problem med frissighet vid fuktigt väder - eller också användning av felaktiga produkter som tynger ner håret.

Jag är ingen expert, men utifrån bilderna från ett platt livlöst hår 2023 till ett glansigare mer livlöst hår 2025 så vill jag påstå att jag är på rätt väg att hitta rätt produkter för mitt hår! Jag fortsätter sökandet efter rätt produkter i detta bidrag

Min horror story kanske är mer en vanligare händelse för
Pernilla
Beauty Star
04/06/25-06:16

Året var 2007 och jag klippte LUGG. Inte en tjusig gardinlugg utan verkligen en sådan rakt av. Det var ett trauma och jag har aldrig och kommer aldrig någonsin att klippa lugg igen. Skulle så gärna vilja testa denna serien då den hade varit perfekt för mitt trötta hår 😍 Dröm-serie, verkligen!

Sara
Beauty Pro
04/06/25-06:05

Det här är historien om hur jag gick från att älska mitt hår till att verkligen ha förstört det.

Jag hade alltid haft ett vackert, lockigt och mörkt hår. Men en dag fick jag för mig en förändring, lite ljusare toner, kanske en somrig känsla - jag ville ha slingor i håret. Så jag tog saken i egna händer. Blekning och slingmössa - det kunde inte bli värre än så.

Resultatet? En katastrof. Jag gick från djup, glansig mörkbrun till… guldiga, ojämna, fläckiga slingor. Vissa partier blev väldigt ljusa och andra någon slags smutsig gul. Och silverschampot jag köpte i panik? Det hjälpte inte.

I panik försökte jag rädda håret genom att färga över det med mörkbrun hårfärg – utan att tänka på hur många lager av färg och kemikalier håret redan hade genomgått. Mitt vackra hår kändes stramt med ständiga tovor, torrhet, friss. Lockarna tappade sin form, håret sin glans. Det var inte ens likt mig längre.

Efter det bestämde jag mig för att låta håret vila. Jag slutade färga och började klippa det regelbundet. Åren gick – och långsamt, långsamt – började mitt naturliga hår komma tillbaka.

MEN – ett problem har hängt kvar: frisset. Det spelar ingen roll hur mycket jag återfuktar, kammar med fingrarna, testar olika leave-ins – frisset finns där.

Håret nu ser mycket bättre ut än var det var både innan jag förstörde mitt hår och efter eftersom att jag verkligen tagit hand om det vilket jag är väldigt glad över nu är mitt mål med håret att verkligen få det växa och få bort ALL friss.

Varför jag vill testa Kérastase Frisset har alltid funnits som ett problem i min vardag ch just därför vill jag testa Kérastases hårserie. För jag har hört så mycket om hur deras produkter inte bara täcker problemen – utan faktiskt vårdar håret på djupet. Deras serier är kända för att ge glans, reparera skadat hår och det bästa enligt mig – motverka friss.

Efter allt mitt hår gått igenom känns det som att det förtjänar det bästa

Det här är historien om hur jag gick från att älska mitt hår
harmida_herrera
Beauty Star
04/06/25-05:57

Min hår-horror story: Jag har alltid varit stolt över mitt naturliga hår – inget färgat, bara jag och mitt fluff 💁‍♀️🌪️. Men en gång testade jag ett “naturligt” schampo som visade sig vara mer naturlig katastrof 🌿🚫. Mitt hår såg ut som om Simba 🦁 och ett åskmoln ⛈️ hade haft ett samarbete. Och nu? De första silvriga stråna har börjat dyka upp – och de är inte blyga. De sticker ut som om de har en egen vilja 😤🙃.

Varför jag vill testa Gloss Absolu: Jag vill ge mitt hår chansen att glänsa ✨ utan att förlora det naturliga 🍃. Om jag ändå ska börja likna en Disney-karaktär, så vill jag åtminstone vara den med glow 💎👑.

Nathalie
Beauty Star
04/06/25-05:36

jag har blonderat mitt hår för nåt år sedan och nu är det så frissigt pch glsnslöst skulle väldigt gärna vilja vinna den här tävlingen tror att denna hårvårdserie skulle passa mitt hår. håller alla tummar ontår för jag vill verkligen vinna detta