/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
harmida_herrera
Beauty Star
04/06/25-05:57

Min hår-horror story: Jag har alltid varit stolt över mitt naturliga hår – inget färgat, bara jag och mitt fluff 💁‍♀️🌪️. Men en gång testade jag ett “naturligt” schampo som visade sig vara mer naturlig katastrof 🌿🚫. Mitt hår såg ut som om Simba 🦁 och ett åskmoln ⛈️ hade haft ett samarbete. Och nu? De första silvriga stråna har börjat dyka upp – och de är inte blyga. De sticker ut som om de har en egen vilja 😤🙃.

Varför jag vill testa Gloss Absolu: Jag vill ge mitt hår chansen att glänsa ✨ utan att förlora det naturliga 🍃. Om jag ändå ska börja likna en Disney-karaktär, så vill jag åtminstone vara den med glow 💎👑.

Nathalie
Beauty Star
04/06/25-05:36

jag har blonderat mitt hår för nåt år sedan och nu är det så frissigt pch glsnslöst skulle väldigt gärna vilja vinna den här tävlingen tror att denna hårvårdserie skulle passa mitt hår. håller alla tummar ontår för jag vill verkligen vinna detta

Caroline
Beauty Star
04/06/25-05:28

Allt började med en impuls. Jag hade burit min varma bruna färg med stolthet i flera år, men plötsligt kändes det… tråkigt. Jag ville ha förändring. Jag ville bli blond. En sval, krispig blond nyans som jag sett på Instagram. Det skulle bli fräscht, nytt – och absolut inte ett trauma.

Första blekningen gick okej. Lite gul, men “på väg”. Andra rundan började håret kännas märkligt strävt. Som om det höll andan. Tredje gången – det var då det hände. Håret släppte. Sektioner gick av som kokt spaghetti. Det kändes som att varje borsttag var en mardröm.

När jag till slut tvingades möta verkligheten satt jag i frisörstolen med håret inlindat i oljor och kurer – och ett beslut, 10 centimeter klipptes av.

Efter min hårkatastrof när jag blekte från brun till blond har jag blivit extremt noga med vilka produkter jag använder. Kérastase har redan hjälpt mig att bygga upp håret igen, och nu vill jag prova fler produkter ur deras sortiment för att stärka, skydda och få tillbaka glansen – utan att kompromissa med kvaliteten.

Allt började med en impuls. Jag hade burit min varma bruna
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Memi Qasim Yousif
Beauty Beginner
04/06/25-05:10

super bra mask

Mind Glowing Peel Off Mask 50 ml
Karolina
Beauty Pro
04/06/25-04:41

Alltså… min värsta hårhistoria är nog ganska vanlig, men traumat sitter kvar än idag. Självklart handlar det om hemmablekning. 🙃

Jag fick för mig att jag ville ha lite ljusa slingor i mitt naturligt råttfärgade hår, och tänkte: “Hur svårt kan det vara?” Spoiler: väldigt svårt.

Blekningsmedlet åkte i, och istället för de där naturliga, solkyssta slingorna jag drömde om… blev håret GULT. Inte guldigt, inte varmt blont, nej nej, riktigt banangult. Och torrt. Så sjukt torrt. Det bara knastrade när jag rörde vid det.

Jag fick panik. Tårarna kom. Jag satt och fulgrät medan jag desperat googlade efter närmsta lediga frisörtid. Någon dag senare satt jag i frisörstolen, skamsen och förstörd, redo att rädda det som räddas kunde.

Sedan den dagen har jag lovat mig själv, och mitt hår, att aldrig, ALDRIG bleka hemma igen. Och vet ni vad? Jag har faktiskt hållit det löftet.

Så varför vill jag testa denna serien? Jo det ska jag berätta! Mitt hår har bara blivit bättre sedan den incidenten och jag fortsätter min resa. Att få chansen att testa dessa produkter hade varit otroligt kul och en fortsättning i min resa.

rita.frieh
Beauty Beginner
04/06/25-04:37

Jag älskar produkter från Kerastase och hade älskat att testa den nya serien.Hoppas på vinst.. mvh Rita

Jag älskar produkter från Kerastase och hade älskat att
Sofia
Beauty Pro
04/06/25-04:21

Jag hade naturligt svart hår och bestämde mig för att göra en total förändring – jag ville bli ginger! Det började med att jag blekte håret hemma, utan att riktigt förstå hur stark processen faktiskt är. Resultatet? Ett rejält hårkaos. Håret blev extremt torrt, frissigt, luktade starkt av kemikalier och började ramla av i stora mängder. Jag minns hur jag stod i duschen med hårtestar i handen och tänkte: ”Vad har jag gjort?” Det tog flera år, mängder av produkter och tålamod innan mitt hår ens började återhämta sig. Mitt hår har varit med om en riktig resa – från blankt och starkt till skört och livlöst. Idag mår det bättre, men jag har fortfarande inte hittat produkter som verkligen ger både glans, styrka och vård på djupet. Därför känns Kérastase Gloss Absolu som något alldeles extra. Jag vill ge mitt hår den kärlek det förtjänar – och få tillbaka den där känslan av friskt, glansigt hår som man faktiskt vill visa upp!

Cassandra
Beauty Pro
04/06/25-04:10

Min största och värsta hår "horror" histora inträffade i tonåren. Jag har allrid haft frissigt hår (troligen lockigt som inte tagits rätt hand om) Så jag köpte rakpermanent från en afrikansk hårbutik. Som min mamma utan några som helst invändningar hjälpte till att applicera i mitt hår. Jag hade några blonda slingor i håret. Så när jag sedan skulle skölj ut appliceringen så upptäckte jag hur alla blonda slingor bara föll av. Jag var i ren panik och bara grät. Denna starka behandling som absolut inte var till för min hårtyp brände sönder mitt hår så pass mycket att det blonda bara gick av och i mitt mörka hår så blev ca 1-2 dm så bränt att det blev stora tussar nästan likt dreadlocks då de var omöjliga att kamma. Hade brännskador i hårbotten och nacken. Var bara att springa till frisören följande dag och klippa allt det brända. Gick från långt hår till strax under brösten till att klippa det till knapp axel längd. Det var en mardröm.