/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
madderyman
Beauty Star
05/06/25-13:01(redigerad den 05/06/25-13:09)

Motivering: En serie med produkter för glossigt hår, det vore toppen för mitt långa hår!

Håller på att låta mitt midjelånga slingade hår i "olika blonda/ginger-toner" få växa ut till sin naturliga färg - lite mer mörkblont med touch av ginger (och lite gråa hårstrån 😆).

Min horror-story:

Den gången när frisören skulle göra ljusa slingor.

Jag sade innan besöket, att jag ville INTE göra dem med hätta, eftersom jag har långt hår och tror inte hårstråna klarar av påfrestningen med momentet när hättan ska dras av, jag tror det kommer gå av en massa hårstrån - jag önskar göra dem i folie istället!

Frisören propsar på att det kommer visst gå med hätta,... jag är tveksam till detta, men låter honom göra med hätta till slut ändå...

ASSÅ HÅRET GICK AV HELT SJUKT MYCKET!!

I stort sett allt gick av, på hälften av längden!

Hårstråna klarade inte av påfrestningen av avdragandet av hätta, precis som jag trodde.

Jag sa när det var färdigt - "Ja det gick ju precis som jag trodde med hättan, det gick av!" Dum som jag var så betalade jag.. Gick hem o grät.

Gick aldrig mer till den frisören, och kommer aldrig göra heller.

Det var hemskt.

Jenny
Beauty Beginner
05/06/25-13:00(redigerad den 05/06/25-13:01)

Denna serie låter som gjord för mitt hår! Har relativt bra kvalité men måste jobba för att få glansen och det behöver hjälp på traven för att inte bli frissigt.

När jag gick gymnasiet skulle jag försöka gå från platinablond till mörkblond så jag köpte två mörkblonda färger och kletade i det. Det slutade med att håret blev olika nyanser av grå och grönt SAMT att min dåvarande pojkvän ringde och gjorde slut i exakt det läget. Han var på en fest och hittade en annan tjej han blev intresserad av. Där satt jag nydumpad med grönt hår en fredagkväll och grät, men idag skrattar jag åt den historien!

olivia.hanssoon1
Beauty Beginner
05/06/25-12:59

Hade bokat tid hos min frisör dagen innan balen, min frisör hade dubbelbokat så tog första bästa, fick helblekning med 12% och köttskador deluxe. kan
säga att det tog många år att rädda.. Man tänkte man skulle komma ut som guldlock blev snarare en friterad svinto bit..

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Linn
Beauty Pro
05/06/25-12:59

Horror story: Det har ju hänt (som typ tonåring) att man gått från att vara svarthårig och sedan blekt till blond (härligt grönorange resultat) och även tvärtom och fått hemskt resultat!

Jag älskar att testa lyxiga produkter så därför vore det en dröm att vinna. ✨

aliciapaun
Beauty Beginner
05/06/25-12:50

jag vill gärna prova dessa produkter då dom kanske är den rätta varan för att åteefuka mitt slitna lånha hår. jag vill ha det långt och fint men också välmående och starkt!när jag var i kroatien 2022 så ville jag ha en uppklippning på mitt fina långa blonda hår, min vanliga frisör som jag beukar ha var upptagen så jag fick bli klippt av praktikanten. När jag visade en bild på hur jag ville ha mitt hår så slutade det med att jag gick hem med 3 olika längder på mitt hår det såg ut som trappsteg i mitt huvud. pluss att hon hade klippt det så kort så jag hade inte längden kvar häller

Sabrina
Beauty Beginner
05/06/25-12:49

Jag var på semester i Egypten och bestämde mig spontant för att testa en behandling som skulle göra håret glansigt och mjukt. Det lät lyxigt men slutade i katastrof. Behandlingen tog bort nästan alla mina lockar, och istället för det fylliga, lockiga håret jag älskar, blev det platt, livlöst och jätteslitet. Jag ångrade mig så mycket, men det fanns inte mycket att göra bara vänta på att håret skulle växa ut igen. Efter den upplevelsen har jag blivit mycket mer försiktig med vad jag använder i mitt hår. Jag vill ha produkter som ger glans och näring utan att förstöra mina naturliga lockar. Gloss Absolu låter som en dröm för oss som vill ha både vård och glans, men ändå bevara vår naturliga struktur. Jag vill ge mitt hår den kärlek det förtjänar och få tillbaka glansen jag saknat sen Egypten.

Annicka
Beauty Beginner
05/06/25-12:48

När jag var 14-15 år så parmenterqde jag mitt långa Röda hår. nöjd o belåten gick jag hem till min bästa kompis. hon tyckte jag skulle borsta håret. vilket jag gjorde håret såg ut som microfon frisyr o jag ville bara gråta. slutade med att jag inte bortastade håret o fick dredads istället. som vi fick klippa bort aödrig mer permanent i mitt hår

har aldrig haft råd att testa dessa som ska vara så bra för håret så hade varit toppen att vinna

Carolina
Beauty Star
05/06/25-12:46

Behöver tips på prisvärt schampoo och balsam för frissigt hår, även andra produkter som är bra mot frissigt hår