/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Linn
Beauty Pro
04/06/25-07:34

⚪Dold pärla⚪

Den här är enligt mig den bästa och fräschaste kokosdoften jag vet. Den är sommarfräsch och har bra hållbarhet under dagen. Många älskar misterna från Sol de Janeiro men den här är värd mer hype!

⚪Dold pärla⚪   Den här är enligt mig den bästa och
Rio Radiance Perfume Mist 240 ml
Yasmin khan
Beauty Pro
04/06/25-07:33(redigerad den 04/06/25-07:35)
  1. ****hej jag här haft ältid jätte långt hår från mitt barn dom och mamma brukar läga hårolja på mina hår och hon görde älltid långt och hård fletta och och en dag jag fick värsta huvädeverk äv det och kom hem från skolan och vär hemma två dag efter det jag äldrig mer fletta . jag vill testa glossy absulo för attbdet finns vildrosolja i den som är bra för hår och dåftar luktarbgott
Genesis Defense Thermique 150 ml
Laque Noire Hair Spray 300 ml
Meryem Hassek
Beauty Pro
04/06/25-07:24

hej jag vill hjärna testa de flr att en gång jag hade en shampoo på mitt hår och sen den blev helt förstörd från denna shampoo hoppas jag vinner och flr testa den här

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Olena
Beauty Beginner
04/06/25-06:54(redigerad den 04/06/25-06:56)

Jag gick till en av de bästa frisörerna i stan, bad om en platinablond, och hon brände mitt hår. Så ungefär en tredjedel av mitt hår antingen föll av eller gick av i topparna. Det tog mig två år att få det tillbaka till det normala – vitaminer, masker, kortare klippningar, hårvård. Det var en läxa för mig att hitta en frisör som jag kan lita på helt och hållet. Jag vill testa Gloss Absolu eftersom det ger håret glans – det är absolut vad jag behöver!

Reem
Beauty Star
04/06/25-06:53
Mimmi
Beauty Star
04/06/25-06:38

Men horror story när det kommer till hår handlar precis som många andra om när jag försökte bleka håret hemma 🧟‍♀️

Det var många år sedan nu när man var lite mer ung och dum så föreslog en kompis att vi borde försöka testa att bleka mitt hår hemma 🏡 Naiv som jag var så tyckte jag att det lät som en utmärkt idé och vi köpte hem en förpackning med blekmedel som hon sedan använde i mitt hår. Resultatet blev dock som ni säkert förstår inte riktigt det jag hade tänkt mig. Mitt hår hade nu blivit en blandning av orange och gult samt slitet som aldrig förr 😫 Jag drabbades genast av ångest för att få till skolan dagen efter men det var bara att bege sig dit! Efter några månader hade jag minst sagt tröttnat på den orange/gula färgen så jag begav mig till en frisör som tittade lite ogillade på min hårfärg och frågade om jag hade blekt det själv... Sedan hjälpte frisören mig att få tillbaka en likande brun färg som tidigare. En riktig stjärna 🌟 💇‍♀️ Så denna historien hade ett lyckligt slut men jag har aldrig blekt håret sedan dess! 💃

Anledningen till att jag skulle vilja testa Kérastase – Gloss Absolu är att jag har haft problem med frissigt hår så tror verkligen att dessa produkter skulle kunna hjälpa mig! 😍Och vem drömmer inte om att ha ett perfekt glansigt hår!?💞

Virre
Beauty Pro
04/06/25-06:35(redigerad den 04/06/25-06:36)

När jag var runt 20 blekte jag jämt håret själv hemma och det gick alltid bra. Tills den gången det inte gjorde det… Hade medel i håret när en kompis ringde och frågade vad jag gjorde. Jag sa på skoj att jag färgar håret rosa. När jag sen sköljde ur färgen ur mitt hår, så var det dessvärre inte blont som jag trodde, utan väldigt ROSA 😱 Chocken jag fick alltså! Det visade sig att det var fel på färgen, vilket gjorde att det blev en helt annan färg. Jag kontaktade företaget i fråga och de bekostade faktiskt en avfärgning och en ny färgning hoa frisör. Men jisses så mycket stryk mitt hår tog av det, det var så sprött och skört att massa hår gick av. Tog flera år innan håret återgick till sitt vanliga friska jag igen. Sen dess har jag inte färgat det hemma något mer, var en tuff läxa att lära sig 😅

Jag vill testa Glossserien för jag tror det skulle få mitt hår att bli sitt bästa jag och glänsa i kapp med solen 😀

Olivia Björk
Beauty Star
04/06/25-06:35

Min horror story var för kanske 7-8 år sedan, när jag för första gången skulle få sätta in löshår på riktigt. Jag har haft slitet, tunt och väldigt kort hår under hela mitt liv, och det är något jag har haft stora komplex över. Hade här kämpat med clips från rapunsel varje morgon, då jag inte tordes lämna huset alls med bara mitt "riktiga hår". Men nu hade jag vunnit en tävling via Facebook, så jag äntligen skulle få sätta in keratin slingor helt gratis hos en frisör!!

Men innan jag skulle komma dit, bad hon mig att tvätta håret i diskmedel (ENDAST), alltså inget balsam, inpackning eller produkter efteråt. Detta för att slingorna skulle sitta kvar bättre i håret.

Ni kanske kan tänka er hur resultatet blev... Dessutom fick jag ingen hjälp med att ta ut löshåret efteråt, så därav gick sedan omkring med det här alldles för länge. Det såg INTE bra ut kan jag säga.

Men, jag har fortsatt och kämpat med mitt hår varje dag, och jag ÄLSKAR verkligen Kerastases produkter. Så detta vore en riktig dröm att få vinna!!❤