/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhet
Senaste
Cattis
Beauty Beginner
06/06/25-06:17(redigerad den 06/06/25-06:20)

När ett av barnen kom hem med löss tänkte vi “det här löser vi snabbt”… men nej! Hela familjen behövde behandlas – vi tvättade håret, hemmet och allt däremellan. Flera rundor med kammar, medel och panik. Mitt färgade hår blev supertorrt och tappade all glans efter alla behandlingar. 😩

Därför vill jag testa Gloss Absolu: Jag drömmer om att få tillbaka glansen, mjukheten och känslan av nyfixat hår – utan att behöva gå till salong. Gloss Absolu låter som den perfekta räddningen efter min (löss)traumatiska hårupplevelse!

Aimee
Beauty Beginner
06/06/25-06:12

Jag var på marknad i Marocko när jag var yngre. Mitt långa blonda hår hade jag i en fläta på ryggen och vips på nån sekund hade nån klippt av mig hela flätan. Jag hann aldrig se vem som gjorde det, men det var väldigt läskigt.

Jag skulle bli otroligt glad över att vinna en lyxig goodiebag från Kérastase särskilt om den innehåller något från Gloss Absolu-serien. Mitt hår behöver verkligen lite extra kärlek, glans och näring. Gloss Absolu känns som den perfekta lösningen för att få fram mitt hårs fulla potential. I en vardag där tiden för egentid ofta är knapp vore det en dröm att få vårda mitt hår med produkter som kombinerar lyx med resultat. Med Kérastase i badrumshyllan skulle varje hårvårdsrutin kännas som en stund av självkärlek – precis vad jag behöver just nu 💛

Nina
Beauty Beginner
06/06/25-06:11

Vilka produkter! Vill gärna testa dessa lyxiga produkter mot mitt behandlade hår! vill få känslan av glans och volym!

Suggested missionSe alla
Var snabb!
Testa en ny hudvårdsrutin 💦
20
Anna
Beauty Star
06/06/25-06:04

mitt hår är en katatrof sedan jag var på Hamam i Istanbul. De frågade om de fick ta håret och jag svarade tyvärr ja. Det var det mest uttorkande man kan tänka sig och håret vart som svinto. Topparna gick av när jag försiktigt borstade ut det

Sandra
Beauty Beginner
06/06/25-05:54(redigerad den 06/06/25-05:54)

Wow vilken tävling! jag vill testa för mitt hår behöver räddas. för en tid sedan fick jag både influensa och lunginflammation vilket gjorde mitt hår fruktansvärt sprött och torrt. kämpar fortfarande med att återställa balansen!

hm, horrorstory.. måste vara när jag åkte buss och ett barn satt bakom mig. Rätt som det var kände jag någit i håret och drog handen igenom. Barnet hade kletat tuggumi i håret på mig.. resultat- en stor del av håret fick klippas av...!

Caroline
Beauty Beginner
06/06/25-05:52

Jag har ett ganska tunt och självlockigt hår som behöver mycket fukt På nittiotalet gick jag till frisör och klippte mig och varje gång envisades frisören att föna det rakt.För att det skulle glänsa lade de i feta produkter som bara tyngde ner. Efter en natts sömn såg jag ut som en dränkt katt plus stt vid minsta fukt i luften eller regn lockade det upp sig igen. Den totala frissigheten var ett faktum. Nu klippper jag mig själv och färgar det själv med ett rätt fint resultat. Jag använder bra balsam och inpackningar.

Mona Katariina
Beauty Star
06/06/25-05:52

Ett år före jag skulle ta studenten, fick jag för mig att ansöka bli en hårmodell. Hade då långt hår över axlarna. De fick fria händer och klippte den vid öronen och färgade ljusblått. Jag ville gråta. Det tog åtta timmar för min frisör att fixa till färgen tillbaka till det ursprungliga färgen och jag fick vara utan att klippa håret i ett år för att ha den till axlarna vid studenten. Det var ingen kul år 🥲🥺 Jag skulle vilja vinna eftersom förra året tog jag ut all löshår som jag hade haft i över tio år. Är på resan att återställa mitt naturliga hår. Har hört gott om Kerastase men inte testat deras produkter själv. Så skulle verkligen vilja testa vad de kan göra åt mitt hår, som jag tycker saknar lite glans och fukt.

Julia
Beauty Star
06/06/25-05:50

min horror historia utspelade sig år 2004..

• Jag var 19 år & höggravid ( hade gått över tiden ), fast besluten att gå från mörk brun till blond... & göra det hemma.. Eftersom jag ville undvika att andas in amoniaken så lade jag i varje blekning på balkongen.. jag hann lägga i 8 förpackningar rotalt... Helt plötsligt började jag få rejäla värkar & mitt vatten gick...

Jag blev tvumgen att åka in till förlossningen med ett hår som var kyckling gult med neon oranga slingor & neon oranga partier fläckvis på håret.. förlossningen gick fint, men jag fick stanna på BB i 3 långa dar & hade min "läckra" hårfärg, blev såklart totalt utstirrad..

När jag kom hem så körde min mamma mig till en frisör som räddade mitt hår, så jag fick bli brunett igen