/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
Alla Dermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdMakeupSkincareBeautyhackPrideBeach readySolskyddMaskTävlingPeelingHairHållbarhetPerfumeLipsBeauty TesterMorningroutineNightroutineNailsTolka LookenGlowKICKS Secret SantaRetinolAcneKICKS Beauty AwardsMogen hudFullglamHalloweenNaturalskincareNyårslookVeganÖvrigt
Senaste
arazu
Beauty Pro
09/06/24-20:27

hej! jag har köpt dem fantastiska hudtreatment och de jobbar snab för känslig och mycket torr hud .Jag rekomenderar att prova dem har produkter

arazu
Beauty Pro
09/06/24-20:22
Sofia
Beauty Pro
09/06/24-19:45

Lite kul fakta om vad skillnaden egentligen är mellan EdT, EdP osv! 😃

Parfum har den högsta koncentrationen av doftessenser, över 25 %. Dessa är oftast även dyrare.

Eau de Parfum (EdP) innehåller ca 15-25 % doftessens.

Eau de Toilette (EdT) innehåller ca 5-15 % doftessens.

Eau de Cologne/Cologne (EdC) innehåller ca 4-10 % doftessens. Det är alltså den mest utblandade varianten och håller oftast inte så länge på huden. I Nordamerika kallar folk ofta herrparfym för cologne även om de pratar om en EdP, så det finns risk för förväxling där!

Siffrorna hittade jag på Gents.se om någon är intresserad av att läsa mer.

Suggested mission Visa alla
Bli en Posting Master
120
Samla den exklusiva Posting Master-medaljen!
Sofia
Beauty Star
09/06/24-19:22

Hej!

Är de någon här som kan rekommendera produkter för att få bort akneärr? de är numera som röda pigmenteringar

Tack på förhand :))

Nikki
Beauty Pro
09/06/24-08:46 (redigerad den 09/06/24-08:48)

🤍 ZADIG & VOLTAIRE - This is her! EdP 🖤🤍

Blev ju helt oväntat föreslagen att testa denna i butik för ett tag sedan.
Hade aldrig provdoftat detta spännande varumärke innan, vars ledord är rock, konst och Paris, men denna parfym hade något som tilltalade mig, noter jag inte kunde identifiera, ett eget "sound" och jag föll. Pladask!

Älskar den mjölkvita flakongen (flaskan) och doften som är annorlunda. Jag brukar inte ha svårt att beskriva dofter men denna är inte lätt.
Den är mjuk, söt, mjölkig/krämig och lite kryddig men samtidigt ren och fräsch på något sätt.

Den doftar inte starkt men den doftar länge.

Doftnoterna kan ni se på andra bilden men doften behöver upplevas så gå och provdofta i butik!

🤍 ZADIG & VOLTAIRE - This is her! EdP 🖤🤍  Blev ju helt
Nikki
Beauty Pro
09/06/24-07:57

Jorgobé Niacinamide Serum

Gillar verkligen detta prisvärda serum med niacinamid från danska Jorgobé. Det har en lite tjockare konsistens, mer gelformula än flytande.
Parfymfri och vegansk produkt. 🌸

Passar särskilt bra att använda under sommaren då niacinamid inte har någon exfolierande effekt på huden som gör huden extra känslig för sol.
Kan därför utan problem användas året om.

Kom ändå ihåg att använda solskydd!🌞

Vad gör då niacinamid bl a:

Stärker hudbarriären, utjämnar hudtonen (reducerar eventuell rodnad), motverkar pigmentering samt minskar förstorade porer.

Blir du nyfiken så läs gärna mer på produktsidan där den fått väldigt högt betyg och många positiva omdömen.

Jorgobé Niacinamide Serum   Gillar verkligen detta prisvärda
Vivi
Beauty Pro
08/06/24-23:24

TIPS FÖR SELF TAN!

Ville bara göra ett kort tips för self tan som jag upplever inte fläckar sig. Använder denna till ansikte och dekollage samt axlar/bröstkorg etc..

tycker den ger en fin glow som varar några dagar och håller sig völdigt jämnt. den är återfuktande så den lämnar inte någon torr hinna som börjar spricka utan försvinner smidigt. Använde den till o med ovan på hela min skin care rutin och den gjorde sitt! lägg 4 klickar blåbärs storlek på panna, kinder och haka. man behöver inte lägga för mycket och den gör sitt för en glowing och fräsch snabb look.

TIPS FÖR SELF TAN!   Ville bara göra ett kort tips för self
Andrea
Beauty Star
08/06/24-20:15

Har sett några inlägg tidigare där folk varit nyfikna på dessa. Har ni provdoftat ännu? Vilken är er favorit och hur skulle ni beskriva dem? Funderar på att beställa hem en, då jag inte har möjlighet att testa i butik, men vet inte vilken!