Idag var jag på Sephora (hemsk upplevelse som vanligt 😅) och passade på att dofta på den nya parfymen från Rare beauty. Det är inte alls min typ av doft, men jag var nyfiken efter att en influencer jag följer (Parisvanity) jämförde den med Burberry Goddess och sa att de är väldigt lika men att Rare är mer clean.
Och jag måste verkligen hålla med! Nu testade jag den inte på huden, men på papper så är det nog den godaste gourmanddoften jag provat. 👀 Den hade en sån där lite obestämbar ren doft, fräsch och nästan tvålig, men på ett bra sätt. Jag förstår ju att vanilj, kakao och kola i kombination med tvål låter vidrigt. 😂 Men det var mer som en varm, len och söt tvåldoft. På huden kan jag tänka mig att det tvåliga försvinner efter ett tag och att de söta dofterna kommer fram mer.
Jag har aldrig testat något från Rare beauty, är inte direkt intresserad heller MEN jag älskar verkligen att de designar förpackningar med tillgänglighet i åtanke! Parfymflaskan är gjord så att man kan spraya även om man är klen i fingrarna eller saknar fingrar, se bild 2. Det ska de ha cred för! 👏🏻