/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Rebecka
Beauty Pro
19/08/25-17:26(redigerad den 19/08/25-17:26)

Nej men hur trevligt är det inte att hitta en "bortglömd" diamant i sin kollektion! Jag köpte den här parfymen i början av sommaren för att jag visste att jag skulle älska att ha den under hösten och jag hade såååå rätt! Mitten av augusti, vädret blir blötare och kallare och jag vill helst bara ut i skogen och leta kantareller, så för mig är hösten här och det innebär också dom lite tyngre dofterna!

För mig öppnar den här med lite sötma från päron och fräschör från mandarin för att ganska snabbt torka ner och ge plats åt mer vanilj och orange blossom för att sen även välkomna kaffet! Jag känner inte så jättemycket fikon på mig men en liten hint av blommighet kan jag förnimma ibland.

Det här är en helt otrolig doft från YSL som jag verkligen rekommenderar dig att dofta på om du gillar Black Opium DNAt.

Nej men hur trevligt är det inte att hitta en "bortglömd"
Black Opium Illicit Green EdP 30 ml
Kristina
Beauty Pro
19/08/25-07:25

Senaste Kicksköp.

Äntligen testat Hickaps Glow Monkey Setting Spray Radiant Finish. Denna kommer jag absolut använda och säkert köpa igen!

Den är riktigt glowig och har lite svag parfym i sig. doftar jättegott. Den har också lite glitter i sig, inte så det stör, men inget jag hade en aning om. 😍 Me like!

Ger verkligen ett vackert glow som varar hela dagen. Smälter ihop mitt smink på ett bra sätt. Fuktighetsbevarande hyaluronsyra som också återfuktar huden under hela dagen.

Ni som testar mer Hickaps produkter. Hit me med alla tips. Inte testat så mycket därifrån. Sugen på att testar mer ifrån Hickap. Tips tas tacksamt emot! 💗

Senaste Kicksköp.  Äntligen testat Hickaps Glow Monkey
Glow Monkey Setting Spray Radiant Finish 100 ml
Nikki
Beauty Pro
18/08/25-20:17

En av mina höst-favoriter är Burberry Goddess EdP.

Mjuk vanilj, lavendel och varma kryddor som kakao och ingefära. Lyxig och feminin mysdoft. 🤗

Hade tänkt köpa en ny men känner nu att jag kanske måste provdofta debutparfymen från Rare Beauty, Rare EdP, som jämförs med Goddess först plus att Burberry också lanserar en ny flanker, Goddess Parfum med en twist av hallon.

Svårt att tro att originalet skulle kunna få konkurrens men man ska ju aldrig säga aldrig...

En av mina höst-favoriter är Burberry Goddess EdP.    Mjuk
Goddess EdP 100 ml
Goddess Refill EdP 150 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
18/08/25-20:05

Någon som testat eller har det senaste tillskottet i DKNY Cashmere Collection, Cashmere & Vanilla Essence EdP?

Någon som testat eller har det senaste tillskottet i DKNY
Cashmere & Vanilla Essence EdP Silk Vanilla 100 ml
Nikki
Beauty Pro
18/08/25-06:09

Gaultier Divine Elixir EdP har nu landat på KICKS ⭐️

Tror vi har en spännande parfymhöst att se fram emot! 🤩

Gaultier Divine Elixir EdP har nu landat på KICKS ⭐️   Tror
Gaultier Divine Elixir Parfum 50 ml
Gaultier Divine Elixir Parfum Refill 200 ml
Sofia
Beauty Pro
17/08/25-20:22

Idag var jag på Sephora (hemsk upplevelse som vanligt 😅) och passade på att dofta på den nya parfymen från Rare beauty. Det är inte alls min typ av doft, men jag var nyfiken efter att en influencer jag följer (Parisvanity) jämförde den med Burberry Goddess och sa att de är väldigt lika men att Rare är mer clean.

Och jag måste verkligen hålla med! Nu testade jag den inte på huden, men på papper så är det nog den godaste gourmanddoften jag provat. 👀 Den hade en sån där lite obestämbar ren doft, fräsch och nästan tvålig, men på ett bra sätt. Jag förstår ju att vanilj, kakao och kola i kombination med tvål låter vidrigt. 😂 Men det var mer som en varm, len och söt tvåldoft. På huden kan jag tänka mig att det tvåliga försvinner efter ett tag och att de söta dofterna kommer fram mer.

Jag har aldrig testat något från Rare beauty, är inte direkt intresserad heller MEN jag älskar verkligen att de designar förpackningar med tillgänglighet i åtanke! Parfymflaskan är gjord så att man kan spraya även om man är klen i fingrarna eller saknar fingrar, se bild 2. Det ska de ha cred för! 👏🏻

Idag var jag på Sephora (hemsk upplevelse som vanligt 😅)
Hanan
Beauty Beginner
17/08/25-12:57

Hej! 🌸 Jag vill testa en basrutin med både e.l.f. Poreless Putty Primer och Halo Glow. Min tanke är: 1. Fuktkräm 2. e.l.f. Poreless Putty Primer (för att minska porer och få en jämn yta) 3. L’Oréal foundation blandad med lite Halo Glow för mer lyster ✨

Tror ni det funkar bra? Brukar ni också blanda Halo Glow med foundation?

Nikki
Beauty Pro
17/08/25-11:05

💚 Dofter från sagornas värld... 🩷🪄

💚 Dofter från sagornas värld... 🩷🪄