Idag var jag pĂ„ Sephora (hemsk upplevelse som vanligt đ
) och passade pÄ att dofta pÄ den nya parfymen frÄn Rare beauty. Det Àr inte alls min typ av doft, men jag var nyfiken efter att en influencer jag följer (Parisvanity) jÀmförde den med Burberry Goddess och sa att de Àr vÀldigt lika men att Rare Àr mer clean.
Och jag mĂ„ste verkligen hĂ„lla med! Nu testade jag den inte pĂ„ huden, men pĂ„ papper sĂ„ Ă€r det nog den godaste gourmanddoften jag provat. đ Den hade en sĂ„n dĂ€r lite obestĂ€mbar ren doft, frĂ€sch och nĂ€stan tvĂ„lig, men pĂ„ ett bra sĂ€tt. Jag förstĂ„r ju att vanilj, kakao och kola i kombination med tvĂ„l lĂ„ter vidrigt. đ Men det var mer som en varm, len och söt tvĂ„ldoft. PĂ„ huden kan jag tĂ€nka mig att det tvĂ„liga försvinner efter ett tag och att de söta dofterna kommer fram mer.
Jag har aldrig testat nĂ„got frĂ„n Rare beauty, Ă€r inte direkt intresserad heller MEN jag Ă€lskar verkligen att de designar förpackningar med tillgĂ€nglighet i Ă„tanke! Parfymflaskan Ă€r gjord sĂ„ att man kan spraya Ă€ven om man Ă€r klen i fingrarna eller saknar fingrar, se bild 2. Det ska de ha cred för! đđ»