Dreams coming true.. 💭
Vissa kanske minns att jag var på en parfymworkshop i början av året och blandade ihop min egen parfym. Det var jättekul och lärorikt! Men det var färdiga ackord (blandningar av flera olika noter) som man fick mixa och jag nämnde då att min dröm fotfarande var att få skapa en egen parfym from scratch.
Well.. Snart får jag göra det! 🤩 Samma ställe som jag var hos börjar nu med avancerade workshops där man jobbar med råmaterial istället, och man har mer tid på sig. Man behöver även vara mer förberedd innan man kommer dit – som jag har fattat det så skickar de utbildningsmaterial och man får skriva en brief inför workshopen.
Jag är så galet jävla taggad och har redan börjat skissa på topp-, hjärt- och basnoter till min parfym! 😃 Det blir en höstdoft, för någon sån har jag inte. Vilket så klart beror på att höstparfymer alltid doftar typ vanilj, kanel, kola, brasa och sånt som jag avskyr. 😅 Jag ska försöka återskapa hur hösten doftar i min värld. 🍁🍂🍎🌰☕️🏞🪵☀️🌬🧣🏈🎶🕯📚🧼🫧
Företaget heter No Ordinary Scent, eller NOS (fyndigt värre), och deras lokaler ligger i Gamla stan, Stockholm. Den avancerade workshopen kostar 2900 kr och hittills finns det bara ett datum att boka in sig på, 4 oktober, med totalt 6 platser. Det håller på i 2,5 h och man får med sig 30 ml av sin unika edp hem. ✨️ För denna workshop ska man kunna en del om parfym, noter, doftfamiljer osv.