Dreams coming true.. đ
Vissa kanske minns att jag var pÄ en parfymworkshop i början av Äret och blandade ihop min egen parfym. Det var jÀttekul och lÀrorikt! Men det var fÀrdiga ackord (blandningar av flera olika noter) som man fick mixa och jag nÀmnde dÄ att min dröm fotfarande var att fÄ skapa en egen parfym from scratch.
Well.. Snart fĂ„r jag göra det! đ€© Samma stĂ€lle som jag var hos börjar nu med avancerade workshops dĂ€r man jobbar med rĂ„material istĂ€llet, och man har mer tid pĂ„ sig. Man behöver Ă€ven vara mer förberedd innan man kommer dit â som jag har fattat det sĂ„ skickar de utbildningsmaterial och man fĂ„r skriva en brief inför workshopen.
Jag Ă€r sĂ„ galet jĂ€vla taggad och har redan börjat skissa pĂ„ topp-, hjĂ€rt- och basnoter till min parfym! đ Det blir en höstdoft, för nĂ„gon sĂ„n har jag inte. Vilket sĂ„ klart beror pĂ„ att höstparfymer alltid doftar typ vanilj, kanel, kola, brasa och sĂ„nt som jag avskyr. đ
Jag ska försöka Ă„terskapa hur hösten doftar i min vĂ€rld. đđđđ°âïžđđȘ”âïžđŹđ§Łđđ¶đŻđđ§Œđ«§
Företaget heter No Ordinary Scent, eller NOS (fyndigt vĂ€rre), och deras lokaler ligger i Gamla stan, Stockholm. Den avancerade workshopen kostar 2900 kr och hittills finns det bara ett datum att boka in sig pĂ„, 4 oktober, med totalt 6 platser. Det hĂ„ller pĂ„ i 2,5 h och man fĂ„r med sig 30 ml av sin unika edp hem. âšïž För denna workshop ska man kunna en del om parfym, noter, doftfamiljer osv.