/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhetNaglar
Senaste
Karolina
Beauty Pro
17/11/25-08:40

Så kul att få med en pardym tester tillsammans med tidningen :)

Så kul att få med en pardym tester tillsammans med tidningen
The Scent For Her Eau de Parfum 30 ml Gift Box
Kristina
Beauty Pro
17/11/25-08:02

Söndagen gick in rensarnas tecken ♻️

Något åker ut då jag inte använt det på ett tag. Och då jag köper en del nytt på black friday så det känns så bra att rensa ut 🌺💫👌.

Jag önskar dig en underbar måndag 🌞

Taggar de tre produkter som finns på Kicks och som är riktigt bra 💫

Söndagen gick in rensarnas tecken ♻️  Något åker ut då jag
Plush Puddin' Barbados Cherry
Original Root Booster 250 ml
All Soft Moisture Restore Leave-in 150 ml
Nikki
Beauty Pro
17/11/25-07:13

Nudefärgade naglar

Börjar veckan i nude - beige, rosa & glitter.

Hoppas ni får en bra start på veckan! 🌸

Nudefärgade naglar   Börjar veckan i nude - beige, rosa &
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Hogge
Beauty Pro
16/11/25-20:34(redigerad den 16/11/25-20:39)

Fixarsöndag 🌞🍁❄️

Idag höststädade jag och sonen framsidan i solen från 🍂 innan bjutti♻️.

Vad som åker in i badrummet:

• Common Clouds Moon Balm (snäll & lätt nattcremé, återköpt några gånger💙)
  • Xlash Caring Eyes Waterproof Make-Up Remover (favorit waterproof-remover, säkert min 4 eller 5:te flaska 💜)
  • Dr. Ceuracle Pro Balance Pure Deep Cleansing Oil (även denna ett återköp, luktar fräscht och gör sin grej 🩵)
  • NY! La’dor Polish Oil Apricot (First impression: god aprikosdoftande hårolja 🍑 Dock väldigt svårapplicerad pga "tjock" konsistens så känns inte som om man har något i håret för allt "fastnar" i handen men sen när håret har torkat så är det jätteflottigt. 🥲 Kommer använda upp men ej köpa om)
  • NY! KAYALI Vanilla 28 EdP 10ml (First impression: köpte pga på jakt efter ny vaniljparfym att kunna använda till layering, luktade på den i butik och var nöjd. Nu hemma luktar den fortfarande varmt och mysigt av vanilj/tonka/brunt socker men kanske den är lite för myskig för mig. Får testa lite till men är glad att jag bara tog den lilla flaskan🍦)
  • Tops + Bomullspads (köper bara Kicks bomullspads💖)

Vad som åker ut i badrummet:

• Xlash Smooth Out Retinol Eye Stick (sambons favorit, ska köpa ett gäng under black week 🖤)
  • Banila Co Clean it Zero Cleansing Balm Original (bra men föredrar oil över balm)
  • Vichy Capital Soleil UV Age SPF50+ (lätt/tunn SPF som fungerar bra under smink men alldeles för mkt alkohol för mitt torra ansikte 😬)
  • Kevin.Murphy Young.Again (bra hårolja/treatment/värmeskydd)
  • Listerine Total Care (stark så satan men man känner sig FRÄSCH😈🌬)
**Fixarsöndag 🌞🍁❄️**  Idag höststädade jag och sonen
Young.Again 100 ml
Caring Eyes Waterproof Makeup Remover 100 ml
Organic Cotton Pads 80 pcs
Smooth Out Retinol Eye Stick Purple
Polish Oil Apricot 80 ml
Capital Soleil UV Age SPF50+ 40 ml
Pro Balance Pure Deep Cleansing Oil 155 ml
Noah90
Beauty Pro
16/11/25-18:40

Jag har normalt till torrt hår med lite friss och korta hårstrån som ofta står upp under dagen. Jag fick testa Ouai Hair Oil på handdukstorrt hår innan styling och ibland på torrt hår under dagen för att kontrollera friss. Oljan känns lätt och går snabbt in i håret, utan att kännas kladdig eller klibbig. Doften är stark och god och den sitter kvar länge. Efter några användningar märkte jag att frissen minskade, håret fick en mjuk, glansig finish och de korta hårstråna höll sig bättre på plats under dagen. Det jag gillade mest var doften och den mjuka finishen medan priset är något högt jämfört med andra håroljor.

Jag har normalt till torrt hår med lite friss och korta
Nikki
Beauty Pro
16/11/25-18:23

Comfort scents 🥛🤍

Mysiga dofter ofta med laktoniska doftstråk och doftnoter som ris, gärna i kombination med mjölk.

Laktonisk beskriver en doftnot som är len, krämig och mjölkig, liknande doften av grädde, kokosnöt eller färsk mjölk. Dessa doftnoter används för att skapa en mjuk och omslutande känsla i parfymer. De kan vara gourmanddoftsliknande men oftast lite mer "försiktiga" och mindre söta.

Har ni inte provdoftat någon laktonisk doft eller känner igen beskrivningen av doftintrycket och blir nyfikna tycker jag ni ska provdofta Ariana Grande's LOVENOTES Vanilla Suede EdP i butik nästa gång. Finns i de flesta butiker och är ett bra exempel.

Comfort scents 🥛🤍   Mysiga dofter ofta med laktoniska
Lovenotes by Ariana Vanilla Suede Eau de Parfum 125 ml
Dirty Rice Eau de Parfum 100 ml
Seda
Beauty Pro
16/11/25-17:09

Look of the day!

Look of the day!
Marina
Beauty Star
16/11/25-16:52(redigerad den 16/11/25-16:53)

Någon som har ett toppenbra serum som rekommenderas? Jag har känslig hud , med åldersrynkor , huden blir väldigt torr på hösten och vintern .

Behöver nått som återfuktar och vårdar.

Nåhon ??